Gå til innhold

Utbetaling dagpenger - giro?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått utbetalinger fra NAV før i form av sykepenger, men nå har jeg mottatt min første utbetaling av dagpenger. Det vil si, jeg har fått en giro i posten som må tas med til en bank eller post i butikk. Er det normalt at dagpenger blir utbetalt på den måten, i stedet for å gå rett inn på konto?

Og, det er nå fire måneder siden søknaden min om dagpenger ble godkjent, det er vel sånn at jeg får tilbakebetalt fra den datoen? For denne utbetalingen består av et mindre beløp enn jeg har fått godkjent i ukesats, og vel... det begynner å bli trangt om pengene. Har noen vært i sammen situasjon og fått alle pengene over flere utbetalinger?

Tusen takk for svar!

Anonymous poster hash: 0786e...fdb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres uvanlig ut med giro!

Anonymous poster hash: 48f84...aed

Skrevet

Det er sannsynligvis fordi de ikke har et gyldig kontonr på deg, det samme skjedde meg. Sjekk søknaden din, jeg hadde klart å skrive inn kortnr mitt istedenfor kontonr.

• Liker 1
Skrevet

Om de ikke har kontonummer, så får du giro. Du skal også få etterbetalt dagpengene. Akkurat hvordan det skjer må du høre med nav om.

Skrevet

Jeg har fått utbetalinger fra NAV før i form av sykepenger, men nå har jeg mottatt min første utbetaling av dagpenger. Det vil si, jeg har fått en giro i posten som må tas med til en bank eller post i butikk. Er det normalt at dagpenger blir utbetalt på den måten, i stedet for å gå rett inn på konto? Og, det er nå fire måneder siden søknaden min om dagpenger ble godkjent, det er vel sånn at jeg får tilbakebetalt fra den datoen? For denne utbetalingen består av et mindre beløp enn jeg har fått godkjent i ukesats, og vel... det begynner å bli trangt om pengene. Har noen vært i sammen situasjon og fått alle pengene over flere utbetalinger? Tusen takk for svar! Anonymous poster hash: 0786e...fdb

Har du oppgitt rett kontonummer?

Skrevet

NAV vil alltid foretrekke å betale til mottakers kontonummer når mulig, dette fordi NAV betaler veeeeldig mye mer for å sende deg en giro kontra å betale til kontonummeret ditt.

Sjekk med NAV, de har antakelig enten ikke fått registrert kontonummeret ditt eller fått/registrert feil, slik at de benyttet giro i stedet.

Skrevet

Sjekk kontonummeret ditt, og ring NAV for etterbetalingen fra dagen søknaden er godkjent.

Skrevet

Får litt flash backs til 80-tallet av NAV til tider :ler:

• Liker 3
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Jeg har fått utbetalinger fra NAV før i form av sykepenger, men nå har jeg mottatt min første utbetaling av dagpenger. Det vil si, jeg har fått en giro i posten som må tas med til en bank eller post i butikk. Er det normalt at dagpenger blir utbetalt på den måten, i stedet for å gå rett inn på konto?

Og, det er nå fire måneder siden søknaden min om dagpenger ble godkjent, det er vel sånn at jeg får tilbakebetalt fra den datoen? For denne utbetalingen består av et mindre beløp enn jeg har fått godkjent i ukesats, og vel... det begynner å bli trangt om pengene. Har noen vært i sammen situasjon og fått alle pengene over flere utbetalinger?

Tusen takk for svar!

Du får på giro fordi at de ikke har noe kontonummer på deg. Skriv alltid på kontonummer. :) Dagpenger og sykepenger utbetales fra forskjellige systemer så det blir en kontosmell der. :)

På giroen skal det stå når beløpet gjelder for. Sjekk det. Evt. logg deg på nav.no og sjekk mine utbetalinger. Evt. vent på vedtaket og se hva som står der

AnonymBruker
Skrevet

TS

Tusen takk for svar, dere! :) Har dobbeltsjekket inne på Min Side på nav.no, og kontonummeret som står registrert der er riktig. Jeg skal ta og ringe dem i morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...