Gå til innhold

Når den ene flytter hva da med 50/50 delingen???

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en sønn på 9 år som bor annen hver uke hos meg. Dvs. xn og jeg har 50/50 deling. Gutten trives veldig godt med det. Nå bor vi sånn at det ikke er mer enn et par min. å gå mellom oss, og skolen ligger like nærme begge...

Nå er det sånn at samboern til xn har flyttet og sist gutten hadde vært hos faren, kunne han fortelle at pappa hadde sagt at han måtte selge leiligheten og finne et billigere sted og bo. Nå vet vi jo alle at det er rimelig dyrt i Oslo og at man må ut av byn for å få det noe særlig billigere enn det han har nå. Hva da med gutten om faren flytter? Han kan jo ikke gå på to skoler, og det blir jo litt teit om han ikke skal kunne ha de samme vennene sine hele tiden? Gutten har også vanskelig for å ta kontakt med andre barn.

Er jeg litt mere sikkret mot at han kan ta med seg ungen og flytte siden gutten har adresse hos meg?

Hvordan går man frem i sånne saker?

Er det sånn at barna blir hos den som velger å flytte bort ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det naturlige ville være at han blir boende hos deg i og med at han går på skole der og har sitt vante miljø der.

Men har du ikke snakket med x`en din om dette? Hvordan han har tenkt seg samvær videre?

Han kan uansett ikke bare flytte og ta med din sønn uten din samtykke. :wink:

Ta kontakt med trygdekontoret der du bor og hør om de har noe råd, eller ta eventuelt kontakt med advokat.

Gjest ikke innlogget Sissi
Skrevet

Siden barnet er folkeregistrert hos deg, så har ikke faren lov til å ta med barnet dersom han flytter.

Men du - kan du ikke snakke med faren? spørre han hva som skjer istedenfor å basere deg på det gutten forteller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...