Gå til innhold

svai rygg pga trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg pleier å trene styrke. De periodene jeg har vært flink til å trene styrke, pleier ryggen min å få en svai. F.eks. nå sitter jeg hjemme på en stol. Og både rumpe og øvre rygg treffer stolen, mens midten av ryggen har en svai. Har dere andre som trener styrke også det? Hvis jeg skal være rett, så pleier jeg å sette en pute eller noe der svaien ligger. Når jeg slutter å trene, så forsvinner det etter en stund, men når jeg er i form, så har jeg den svaien.

Håper det ikke er noe farlig.

Anonymous poster hash: 4d8f0...222

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du trenger tøye litt mer. Om du har for stramme hofteleddsbøyere vil bekkenet bli vippet slik at du får svai i ryggen. Om du trener mye styrke som tar på hofteleddsbøyeren er det stor sjanse for at denne vil bli stram om du ikke tøyer regelmessig. Så tøy og bøy og se om det hjelper. Svai rygg er ikke bra for helsa.

Anonymous poster hash: f8cec...9c1
AnonymBruker
Skrevet

Har også svai rygg, men ikke av trening. Fikk beskjed av fysioterapeuten om å trene skuldre og bryst. Å trene mage/rygg vil forverre det.

Anonymous poster hash: 5d5eb...c11

AnonymBruker
Skrevet

Svai rygg blir sett på som pent :)

Anonymous poster hash: b5ce4...175

AnonymBruker
Skrevet

Arterior pelvic tilt kalles dette. Finnes mye info om dette på nettet om du søker. Google f.eks. øvelsen "Bekkentilt".

Anonymous poster hash: 1cc63...bd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...