Gå til innhold

Hjelp, katt med langt hår i baken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han stinker på grunn av avføringsrester, rett og slett.

Nå er han blitt ordentlig voksen og har en enorm pels. Jeg tror han er en miks av huskatt og skogkatt.

Jeg må finne en løsning på dette. Klippe/bruke skjeggtrimmer? Da vil han sikkert gå fra konseptene. Ikke liker han å bade heller. Klorer vilt.

Ellers, en storsjarmør av en kosekatt. Er kastrert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du føler problemet er for stort å takle på egen hånd er tur til veterinær hvor veterinæren steller og klipper katten din mens den er i narkose en mulig løsning. Men du vil kanskje ikke ta det så langt. Da får du bite tenna sammen og tørre å holde et stramt og strengt tak på den når du går igang med klippinga. Kloresikre hansker.

Skrevet

Vi får av og til det samme problemet med vår katt. Da tar vi ham inn til dyrlegen som barberer ham bak. Det viser ikke noe særlig for han er jo langhåret ellers. Han får bare litt "luft" og ting setter seg ikke fast.

Men han har ikke problemer med tynn avføring så veldig ofte, vi bruker et godt fôr.

Skrevet

Klippe med saks? Om det ikke er helt inntil huden

Skrevet

Takk for svar. Kanskje jeg skal høre med Dyrlegen. Jeg synes det er litt dramatisk med narkose, for de blir jo groggy en stund etterpå. På den annen side er det jo en kjip opplevelse for ham å bli holdt fast av oss.

Skrevet

Hva slags for gir fastere avføring, forresten? Han har ikke diaré, men av og til litt myk avføring.

Jeg har forsøkt litt forskjellig mat. Han er veldig glad i våtfor, og så spiser han nok en del mus.

Skrevet

Vi fôrer på Orijen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...