*Emma* Skrevet 24. august 2004 #1 Skrevet 24. august 2004 Jeg er så glad i gulrotkake men har aldri prøvd å lage selv. Det finnes jo så utrolig mange oppskrifter rundt om kring og jeg vet liksom ikke hvem jeg skal velge. For dere andre som bor i Oslo så er jeg på jakt etter noe som blir i likhet med den de selger på Baker Hansen! Spesielt den glasuren..nammmm også er kaken så innmari saftig....hva skal jeg gjøre for å få den slik??
Arkana Skrevet 24. august 2004 #2 Skrevet 24. august 2004 Aner ikke hvordan Baker Hansen lager den, men dette er i allefall den beste gulrotkaken jeg noen gang har smakt. Så saftig og god, og glasuren er bare helt nydelig. Gulrotkake med gourmetglasur 2 egg 2 dl sukker 2 dl hvetemel 1 ts natron 1 ts vaniljesukker 1 ts kanel ½ ts revet muskat 1 ts kardemomme ½ ts ingefær 1 dl soyaolje 4 dl grovt revne gulrøtter 50 g naturell kremost 30 g mykt smør 1 ts vaniljesukker 2 dl melis Visp eggedosis. Band alt det tørre og rør det inn i eggedosisen. Bland inn olje og revne gulrøtter. Hell deigen i en smurt form (24 cm), stek kaken på nederste rille ved 175 grader i 35-45 minutter. Bland sammen ost og smør, rør inn vaniljesukker og melis. Smør glasuren på den avkjølte kaken og lag mønster med en gaffel.
*Emma* Skrevet 24. august 2004 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2004 Takk - jeg visste jeg kunne stole på deg. Egentlig kunne jeg vel bare sendt deg en pm :-) - du er jo det stopre matgeniet her
Arkana Skrevet 24. august 2004 #4 Skrevet 24. august 2004 Jeg og kokeboka er alltid klare til å trå til. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå