Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener veldig godt, men har dessverre ingen egenkapital. Når jeg var i kontakt med banken krevde de 250 000 egenkapital. Kan jeg ta forbrukslån for å dekke egenkapitalen? Eller vil det slå en alarm hos banken,?

Ønsker å kjøpe meg en bolig til ca 2,5 mill.

Jeg vet jeg har "råd" til å betjene begge lån.

Anonymous poster hash: 81fda...f67
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Visst du tjener så godt så burde det vel ikke være noe problem og spare 250.000kr

Sparer du 20.000kr i mnd og du har 240.000kr på 1år.

Anonymous poster hash: f1279...f54
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Visst du tjener så godt så burde det vel ikke være noe problem og spare 250.000kr

Sparer du 20.000kr i mnd og du har 240.000kr på 1år.

Anonymous poster hash: f1279...f54

Ja, det vet jeg. Nå har ikke spørmålet mitt om hvor mye jeg skal spare i mnd.

ts.

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Mynona, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener veldig godt, men har dessverre ingen egenkapital. Når jeg var i kontakt med banken krevde de 250 000 egenkapital. Kan jeg ta forbrukslån for å dekke egenkapitalen? Eller vil det slå en alarm hos banken,?

Ønsker å kjøpe meg en bolig til ca 2,5 mill.

Jeg vet jeg har "råd" til å betjene begge lån.

Jeg gjorde dette for tre år siden. Ikke akkurat noe å anbefale, men for min del gikk det bra.

Jeg tjener/tjente passe bra, men siden jeg var nyskilt og med hovedomsorg for to barn i barnehagealder, nektet alle bankene jeg kontaktet å gi meg nok lån til boligen som passet perfekt til oss.

Løsningen for meg ble derfor å ta opp forbrukslån på ca. 200 000 (hos to ulike tilbydere av forbrukslån, 50 000 hos den ene, 150 000 hos den andre).

Fortalte ikke noe om dette til banken min, så det gikk greit. Det jeg gjorde etterpå, dvs. ett år etterpå, var å bytte bank (til den banken hvor jeg hadde 50 000 forbrukslån, Dnb), og be om å refinansering -og det fikk jeg.

Så nå er forbrukslånene nesten borte.

Men det er risikabelt, og jeg angrer på at jeg ikke fikk "bakt inn" forbrukslånet mitt tidligere -grunnen var egentlig bare at jeg var flau, hehe.

Anonymous poster hash: 7b956...104

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde dette for tre år siden. Ikke akkurat noe å anbefale, men for min del gikk det bra.

Jeg tjener/tjente passe bra, men siden jeg var nyskilt og med hovedomsorg for to barn i barnehagealder, nektet alle bankene jeg kontaktet å gi meg nok lån til boligen som passet perfekt til oss.

Løsningen for meg ble derfor å ta opp forbrukslån på ca. 200 000 (hos to ulike tilbydere av forbrukslån, 50 000 hos den ene, 150 000 hos den andre).

Fortalte ikke noe om dette til banken min, så det gikk greit. Det jeg gjorde etterpå, dvs. ett år etterpå, var å bytte bank (til den banken hvor jeg hadde 50 000 forbrukslån, Dnb), og be om å refinansering -og det fikk jeg.

Så nå er forbrukslånene nesten borte.

Men det er risikabelt, og jeg angrer på at jeg ikke fikk "bakt inn" forbrukslånet mitt tidligere -grunnen var egentlig bare at jeg var flau, hehe.

Anonymous poster hash: 7b956...104

Jeg må bare spørre: jeg er 21 år gammel og samboeren min er 22. vi kjøpte leilighet for snart et år siden i tillegg til at han hadde et forbrukslån på 100 000 fra før. Forbrukslånet er i en annen bank enn boliglånet. Boliglånet har låst rente i 5 år (vet ikke om det har noe å si).

Det du har gjort, er å omgjøre forbrukslånet slik at det har gått inn i boliglånet? Dette er noe jeg har veldig lyst å få til med vårt også, men har lyst å bli i banken hvor boliglånet er. Er dette en enkel prosess, eller er det mer slik at man er heldig om man får det til? Vi var ganske heldig med boliglånet, da vi hadde null egenkapital eller kausjonist. Bare en kredittsjekk, og vi fikk lån på 2,3 mill

Anonymous poster hash: 936f5...423

Gjest Blondie65
Skrevet

Med låst boliglånsrente kan du ikke bake inn forbrukslån i boliglånet.

Det man kan gjøre etter noen år når man ikke har bundet rente er at man får en ny verdivurdering og hvis boligens verdi har økt kan man bake inn forbrukslån opp til 85 % av verdiøkningen inn i et nytt lån. Dersom man allerede har høyere boliglån enn 85 % av boligens verdi får man ikke en slik innbaking av forbrukslån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...