AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #1 Skrevet 22. april 2015 Er en som ikke har brukt noe av hygieneprodukter foruten det mest nødvendige, som barberskum, deo, shampoo, håndsåpe, tannkrem, rett og slett fordi jeg er mann. Kosmetikk har det det aldri vært snakk om. Men, de siste par ukene har huden på hendene vært veldig tørr, og på tomlene har huden rett og slett begynt å sprekke opp, og det gir faktisk litt plager. Nå har jeg en solid sprekk på høyre tommel, ser tendenser til samme utvikling på venstre tommel Jeg sykler en del på sykkel med bukkestyre (les daglig), hvis det har noe å si. Så, hva kan man gjøre for å motvirke dette? Anonymous poster hash: db7f0...161
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #2 Skrevet 22. april 2015 Håndkrem. I rikelige mengder. Bruk det forebyggende. Ikke vent til du blir tørr og sprukken. Smør et par-tre ganger om dagen. Om du er skikkelig tørr kan du smøre på et tykt lag før du legger deg, og sove med hansker. Gjerne plasthansker. Du får kjøpt hansker til dette på apotek. Enten bare be om bomullshansker å sove med, eller kjøp plasthansker i tillegg, som du kan ha under bomullshanskene. Anonymous poster hash: 76ca9...b66
mijaa Skrevet 22. april 2015 #3 Skrevet 22. april 2015 Håndkrem. I rikelige mengder. Bruk det forebyggende. Ikke vent til du blir tørr og sprukken. Smør et par-tre ganger om dagen. Om du er skikkelig tørr kan du smøre på et tykt lag før du legger deg, og sove med hansker. Gjerne plasthansker. Du får kjøpt hansker til dette på apotek. Enten bare be om bomullshansker å sove med, eller kjøp plasthansker i tillegg, som du kan ha under bomullshanskene. Anonymous poster hash: 76ca9...b66 Signerer denne! Har selv slitt med fryktelig tørre hender i vinter, men har hjulpet godt med håndkrem!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #4 Skrevet 22. april 2015 Kjøpt en krem på apoteket som er laget for å reparere ødelagt hud! Det er stor forskjell på slike kremer og vanlige kremer. Jeg kan anbefale Locobase Repair. Koster 130 kr for en tube som ikke er veldig stor, men det er verdt det! Den er drøy i bruk, og har en relativt hurtig effekt! Sånn ellers når det gjelder kremer vil jeg også anbefale fetere kremer som for eksempel Aderma og Apo Base sine kremer! Aderma har noen som er gode for oss med veldig tørr hud. Har slitt mye med dette selv de siste årene, spesielt på vinteren. Anonymous poster hash: e5f3a...00f
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #5 Skrevet 22. april 2015 En annen sak: Bruk ALLTID oppvaskhansker når du skal vaske opp, og smør alltid fuktighetskrem på hendene før du går ut. Det er med på å ta vare på huden! Hilsen AB 11:50. Anonymous poster hash: e5f3a...00f
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #6 Skrevet 22. april 2015 se om du kan få tak i en fet vannfri krem og bruk det til å begynne med et eksempel er denne http://marykaynorway.no/no/extra-emollient-night-cream?ref=1 smør den på og masser den godt inn samme hvilken det er , viss du ikke finner en som er vannfri så finn en kuldekrem og masser den godt inn<br />jeg selv er også plaget med at huden på hendene sprekker opp og jeg bruker den marykay kremen til huden er hel og bruker den vanlige håndkremen fra marykay ellers , produktene er veldig drøye selv om de koster litt i innkjøp, håper du finner de produktene som hjelper degAnonymous poster hash: 94135...d1e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #7 Skrevet 22. april 2015 Skal sjekke ut tipsene, takker så mye. Pr nå er det bare på tomlene huden faktisk har sprukket opp. Men huden er relativt tørr på pekefingrene, på siden mot tomlene og tildels også på håndflata (oversiden). Anonymous poster hash: db7f0...161
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #8 Skrevet 23. april 2015 Kom faktisk på at jeg hadde fått et par vareprøvetuber av Decubal Hand Cream, som jeg har hatt stående i skapet en god stund. Av varedeklarasjonen ser jeg at den består av 37% fett. Prøvde den, og den ser ut til å fungere greit nok. Ser de har den på et apotek i nærheten av der jeg jobber. Noen som kjenner til denne? Prisen var ikke så verst heller. Anonymous poster hash: db7f0...161
MoKath Skrevet 23. april 2015 #9 Skrevet 23. april 2015 Jeg anbefaler Eucerin Aquaphor som du får kjøpt på apotek. Denne er veldig fet og bruker litt tid på å trekke inn i huden men er super om du har veldig tørr og sprukken hud.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #10 Skrevet 23. april 2015 Jeg har samme problem, får sprekker i huden pga tørrhet. Av legen fikk jeg kortisonsalve, men jeg har ikke lyst til å bruke en sånn salve fast. Løsningen ble hjemmelagde såper med olivenolje. Kjøper på messer og privat av folk som lager og selger såper selv. Det virker faktisk bedre enn kortisonsalve. Ellers har jeg kjøpt Buttercream på Body Shop, det virker også bra Nå bruker jeg kun salva kanskje en gang i måneden . Lykke til! Anonymous poster hash: cfcbb...079
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå