Gå til innhold

Hunden min er blitt helt GAL etter å slikke på pottene sine!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva det kommer av. I hele to uker har han vært helt ivrig etter potteslikkingen, slikker alle potetene i flere timer.

Hva kan dette være for noe?

Anonymous poster hash: 32ade...83b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dra til veterinær. Kan være sopp, hudsykdom, noe med klørne, allergi, etc. Rett behandling og eventuelt forebygging finner du antakelig ikke uten veterinærhjelp.

Anonymous poster hash: b2d9f...87c

• Liker 1
Skrevet

Få ham til dyrlegen. Det kan være allergi, såre tredeputer, sår osv.

AnonymBruker
Skrevet

Antar for øvrig at både potter og poteter var skrivefeil...

• Liker 3
Skrevet

hørest ut som hunden plages med noe. Min slikker områder der han har sår eller har det sårt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva det kommer av. I hele to uker har han vært helt ivrig etter potteslikkingen, slikker alle potetene i flere timer.

Hva kan dette være for noe?Anonymous poster hash: 32ade...83b

Hvorfor venter du i to uker med å kontakte dyrlege? Hunden min slet med det samme, og da vasket jeg potene med grønnsåpe hver dag i noen dager. Da forsvant problemet. Men hadde aldri ventet i to uker med å gjøre noe. Nå er det på tide du kommer deg til dyrlegen.

Anonymous poster hash: 87c16...b0c

AnonymBruker
Skrevet

Gikk litt fort i skrivingen her :) Har kontaktet dyreklinikken for å forhøre meg og fikk beskjed om å ta han med til en sjekk, så får vi se hva det er. Takk for hjelpen folkens :)

Anonymous poster hash: 62ac3...f6f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min gjorde det pga allergi og hudinfeksjon med sopp (og muligens bakterier). Malasdb shampo som man får på resept av dyrlegen hjelp veldig godt på dette. Må vaske labbene en gang i uka, og la shampoen virke i ca ti min.

Om det kun skyldes allergi, er det ulike behandlinger man kan prøve. Vår hund endte opp på kortisontabletter og salve med kortison. Men det er andre behandlinger som bør prøves først, bl.a Immunocept.

Du burde dra til veterinær for korrekt diagnose og behandling.

Anonymous poster hash: 02a4b...b85

AnonymBruker
Skrevet

Malaseb shampo skulle det stått.

Anonymous poster hash: 02a4b...b85

AnonymBruker
Skrevet

Min gjorde dette. Det var pga for lite stimuli

Anonymous poster hash: ad88f...3f9
  • Liker 1
Gjest Lilleminto
Skrevet

Min hadde antagelig lopper og fikk et flytende middel i nakken mot parasitter samt antibiotika i tilfelle betennelse tilstander noen steder i kroppen dyrlegen ikke kunne se.. Hunder kan slikke å bite på labbene sine og ha vondt et helt annet sted. Etter en dag var hun helt fin så vi vet ikke helt hva det var...

AnonymBruker
Skrevet

Etter veterinær besøk igår, så fikk jeg svar at det er ikke så ille, bare bittelitt betent under potene.

Fikk med salve som skal smøres hver morgen og kveld i ca 5 dager.

Han var på rehabilitering for ca 2 uker siden, så det er mest sannsynlig pga klor :(

Ikke så enkelt å smøre, da han biter noe voldsomt, ble bitt 3 steder på hånda i går, men men...skal holde ut, tror jeg, haha.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lurt å trene inn sånn håndtering. Utstyr deg med skikkelig gode godbiter som han elsker, beveg deg gradvis nærmere labbene hans og belønn rikelig. Det tar lengre tid å skrive en step-by-step forklaring enn jeg har ork til på mobil, men hvis du søker på klikkertrening, håndtering, shaping, så vil jeg tro du finner noe.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva kan dette være for noe?

Anonymous poster hash: 32ade...83b

Tja, be han kjøpe sine egen potter å slikke på. Ang. potetene, så sett han på en lavkarbo diett, så er problemet borte. :fnise:

Anonymous poster hash: 3ca56...ba5

• Liker 2
Skrevet

Tja, be han kjøpe sine egen potter å slikke på. Ang. potetene, så sett han på en lavkarbo diett, så er problemet borte. :fnise:Anonymous poster hash: 3ca56...ba5

Herregud! Tragisk!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er lurt å trene inn sånn håndtering. Utstyr deg med skikkelig gode godbiter som han elsker, beveg deg gradvis nærmere labbene hans og belønn rikelig. Det tar lengre tid å skrive en step-by-step forklaring enn jeg har ork til på mobil, men hvis du søker på klikkertrening, håndtering, shaping, så vil jeg tro du finner noe. Anonymous poster hash: b2d9f...87c

Kan prøve, men han er 6 år, er ikke det for sent å lære da? Bare lurer.

Skrevet (endret)

Det er en myte, hunder kan fint lære nye ting selv om de er voksne eller gamle.

Endret av Viktualia
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan den ha pollenallergi/husstøv allergi? Hunden jeg hadde, gjorde dette i allergisesongen.

Anonymous poster hash: 468eb...4e7
Skrevet

Herregud! Tragisk!

Det er lov til å le litt!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, overhodet ikke. Ikke så lenge man bruker positiv forsterkning (=belønning), istedet for å tilføre straff. Aller helst bør du melde deg på et kurs, gjerne shapingkurs. Men får du ikke mulighet til det er det mye informasjon på nett. Hunden skal da forhåpentlig leve minst 6 år til, og i den tiden kommer den sikkert til å få behov for behandling flere ganger, så det er en god investering. Jeg brukte samme metode til å lære min hund å like å klippe klør og dusje (nå løper hun inn i dusjen hvis hun kjeder seg og står der og håper å få belønning...).

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...