Gå til innhold

Anbefaling av allergimedisiner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå er det altså den tiden på året igjen, og jeg ligger her i sengen med fastlimte øyne, en nese jeg ikke kan puste gjennom, og en hals som er så sår av kløe at det kjennes ut som om jeg har halsbetennelse. Jeg føler meg rett og slett syk, som om jeg har høy feber og bare vil sove, noe som er ekstra ille nå som eksamensperioden står for tur og jeg har to hjemmeeksamener å skrive over de neste to ukene...

Jeg skal opp på apoteket snart å kjøpe nye allergimedisiner, men jeg vet ikke hvilke. Jeg har prøvd et par ulike opp gjennom årene, og alltid med samme resultat, nemlig at jeg føler meg like ille som om jeg ikke tar medisiner...

Hvilke allergimedisiner tar dere, og hvordan føler dere at de funker? Jeg har tidligere brukt Cetirizin Ratiopharm og Loratadin Ratiopharm, sammen med både Lomudal og Livostin øyedråper og nesespray, men jeg føler at tiden er moden for å teste ut noen andre medisiner. Har noen her erfaring med Zyrtec, Telfast og Kestine?

Anonymous poster hash: d59ec...d1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trappetroll

Aerius er den jeg bruker. Den blir jeg ikke trøtt av, og den funker. Jeg tåler ikke blant annet loratadin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Zyrtec er det samme som cetirizin.

Jeg bruker Zyrtec (Cetirizin), Lomudal øyedråper, og Livostin øyedråper ved behov. I tillegg brukes Rhinicort nesespray.

Telfast har jeg forsøkt, men merket ikke noe forskjell på det og Zyrtec.

Er du ekstra plaget kan kortison hjelpe. Jeg har brukt Prednisolon, noe som fungerte greit.

Anonymous poster hash: 6a502...57a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aerius er den jeg bruker. Den blir jeg ikke trøtt av, og den funker. Jeg tåler ikke blant annet loratadin :)

Det høres spennende ut :) Men er den reseptbelagt? Finner den ikke på noen av apotekenes nettbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er noe du må prøve ut helt selv. Jeg har prøvd aerius, telfast, cetrizin, loratadin og av disse er cetrizin det eneste som virket (sist jeg prøvde). Alle reagerer forskjellig på forskellige medisiner. Da jeg var yngre, virket aerius best, men det fungerer ikke. Ett år virket telfast, men ikke nå lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det er noe du må prøve ut helt selv. Jeg har prøvd aerius, telfast, cetrizin, loratadin og av disse er cetrizin det eneste som virket (sist jeg prøvde). Alle reagerer forskjellig på forskellige medisiner. Da jeg var yngre, virket aerius best, men det fungerer ikke. Ett år virket telfast, men ikke nå lengre.

Ja, det er jo helt individuelt som du sier. Men tenker at positive erfaringer fra andre kan hjelpe meg å velge når jeg går på apoteket :) Men det blir nok telfast eller kestine i dag, da, dersom Zyrtec er det samme som Cetirizin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo helt individuelt som du sier. Men tenker at positive erfaringer fra andre kan hjelpe meg å velge når jeg går på apoteket :) Men det blir nok telfast eller kestine i dag, da, dersom Zyrtec er det samme som Cetirizin. Anonymous poster hash: d59ec...d1b

Du får prøve litt! Husk at telfast kommer i flere styrker, men den reseptfri er ikke så høy styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får prøve litt! Husk at telfast kommer i flere styrker, men den reseptfri er ikke så høy styrke.

Takk :) Jeg endte opp med Telfast 120 mg etter å ha snakket med apotekaren, som sa at det hadde blitt gjort forskning som viste at Telfast var den av de reseptfrie legemidlene i Norge som medførte minst trøtthetssymptomer. Så får vi se, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Få en hastetime hos legen og få råd om det som er best for deg.

Anonymous poster hash: 6f1a7...72b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler aerius brukte cyrtec før merker mye forskjell for å si det sånn cyrtec ble jg trøtt av og med aerius merker jeg lite til pollen :)

Anonymous poster hash: 6ac3b...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det altså den tiden på året igjen, og jeg ligger her i sengen med fastlimte øyne, en nese jeg ikke kan puste gjennom, og en hals som er så sår av kløe at det kjennes ut som om jeg har halsbetennelse. Jeg føler meg rett og slett syk, som om jeg har høy feber og bare vil sove, noe som er ekstra ille nå som eksamensperioden står for tur og jeg har to hjemmeeksamener å skrive over de neste to ukene...

Jeg skal opp på apoteket snart å kjøpe nye allergimedisiner, men jeg vet ikke hvilke. Jeg har prøvd et par ulike opp gjennom årene, og alltid med samme resultat, nemlig at jeg føler meg like ille som om jeg ikke tar medisiner...

Hvilke allergimedisiner tar dere, og hvordan føler dere at de funker? Jeg har tidligere brukt Cetirizin Ratiopharm og Loratadin Ratiopharm, sammen med både Lomudal og Livostin øyedråper og nesespray, men jeg føler at tiden er moden for å teste ut noen andre medisiner. Har noen her erfaring med Zyrtec, Telfast og Kestine?

Du bør ta en Kenacort sprøyte så er du kvitt store deler av problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...