Anders26år Skrevet 25. august 2004 #21 Del Skrevet 25. august 2004 Hvis jeg hadde hatt en datter under 6 år , dårlig med at jeg hadde tatt henne med inn i herregarderoben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfia Skrevet 25. august 2004 #22 Del Skrevet 25. august 2004 Herregud da! Dama kunne ikke vært riktig Barn opp til skolealder er vel greit å ha med i garderoben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #23 Del Skrevet 25. august 2004 er jo ganske entydig her da... hva annet skulle en fireåring gjort enn å være med mamman sin? Skulle mamman blitt med i herregarderoben, da, siden hun kanskje ikke ville være like nysgjerrig som ungen...? er jo ikke noe å tenke på en gang - da jeg var fire år ville jeg aldri gått inn i en garderobe med masse fremmede folk uten en av foreldrene mine, så sjenert og mammadaltete var jeg - dessuten hadde jeg sikkert kløna med skap og klær og blitt kjempefrustrert. Hadde jeg blitt sendt aleine ville det nok vært siste gang på lenge at jeg hadde hatt lyst til å dra på svømming. Dustete kjerring som tror hun blir vurdert fysisk/seksuelt av et lite barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 25. august 2004 #24 Del Skrevet 25. august 2004 Synes det er helt greit opp til skolealder. Var med pappa i svømmegarderoben også, til jeg var 5-6 år. Har ikke gitt meg traumer akkurat, husker faktisk ingenting. Husker bare første gangen i damegarderoben alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomfru74 Skrevet 26. august 2004 #25 Del Skrevet 26. august 2004 Vet at tidene har endret seg etter at jeg var liten, men; som liten var jeg med pappa å svømte (gjerne en gang i uken i perioder). Frem til skolealder var jeg derfor alltid med i guttegarderoben, som var det rommet jeg kjente som garderobe. Resultatet var at jeg flere ganger holdt på å gå i feil garderobe når vi skulle ha svømming på skolen. :oops: Heldigvis hadde jeg venninner som stoppet meg før jeg kom så langt... Etter å ha begynt på skolen hadde jeg lært meg å skifte og dusje selv, og syntes det var greit å klare meg alene. Håper damen som reagerte ikke har barn selv, ser det ikke som forsvarlig å sende en 4-åring alene i garderoben :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en far Skrevet 9. desember 2004 #26 Del Skrevet 9. desember 2004 Er enig med de fleste her at en 4 åring helt opplagt er OK. Første gangen jeg som voksen la merke til at en annen mann hadde med seg datteren på 4-5 år i garderoben ble jeg først litt paff. Deretter tenkt jeg at det er jo ikke noe problem i det hele tatt, gjør jo ikke noe om ett lite barn ser meg naken. Synes i stor grad at foreldrene selv må bestemme når barna er for store til å være med. Selv synes jeg at 6-7 års alderen er en rimelig grense. Men det kommer an på om barnet er kjent i garderobene fra før eller ikke. Dersom jeg hadde vært på en helt ukjent plass med datteren min ville jeg nok tatt henne med i herregarderoben opp til 8-10 års alder. Barna våre er vant til å se begge foreldrene nakne og ville nok ikke reagert på å være nakne blant andre menn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #27 Del Skrevet 9. desember 2004 Svømmehaller og treningssentre er yndede steder for pedofile og man må passe godt på. Jeg er enig i at når en gutt har kommer i skolealderen må han bruke herregarderoben. En gutt på 9-10 har hvertfall ingenting i damegarderoben å gjøre. Når man har med seg mindre barn i garderoben bør de ha lært at man ikke skal stirre på folk mens de skifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #28 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg synes ikke moren i dette tilfellet skal ba sin sønn om ikke å stirre, hvis det er slik at han har sett seg i rundt. Barn er nysgjerrige, nakenhet er helt naturlig, og velger man å stå naken i en garderobe med masse folk i rundt seg, må man rekne med at noen titter( voksne gjør det ofte i smug). Alle vet da at an fireåring har noen former for seksuelle tanker om denne damen, og han burde ikke få et unaturlig forhold til kropp, fordi at noen er litt nærtakende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pingla Skrevet 9. desember 2004 #29 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg synes det er veldig vanskelig å sende guttene mine på 11 og 13 i herregarderoben (svømmehallen) alene, pga. jeg er redd for hva de kan komme ut for. Det er ikke sikkert at de klarer å verge seg, men jeg skjønner jo at de ikke kan være med meg i damegarderoben både av hensyn til de andre damene der og av hensyn til guttene som synes det er skikkelig flaut. Så jeg lar de gå i herregarderoben sammen, de er heldigvis to, men klarer ikke å slappe av før jeg har de i bassenget sammen med meg. Jeg har prøvd å forklare gutta hvorfor men det er ikke så lett uten å skremme vannet av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #30 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg lurte på om de som synes det er passende å ta med gutten(e) frem til 10 års alder med seg i damegarderoben, synes at det er like greit at fedre tar med seg jenten(e) frem til 10 års alder i herregarderoben? Synes dere generelt at det er greit fedre tar med seg barna i garderoben? Noen vrir og vender litt mer enn nødvendig. Tror damen som klagde sikkert mente det var ubehagelig å bli stirret på: nysgjerrig unge (men i tillegg av annet kjønn). Jeg synes et barn på fire år er lite, så det følger naturlig med inn i damegarderoben om ikke far er med. Jeg har også blitt fortalt at jeg stirret uhøflig mye, men da er det meningen at foreldre skal gjøre slik mine foreldre løste det. Fortelle at det var uhøflig å stirre, og at det er veldig ubehagelig og ekkelt for de andre. Selv husker jeg første gangen jeg ble beglodd. Da var jeg 8, og en mor hadde tatt med seg sønnen på 10-11. Han saumfarte ekstra oss som var der som var mellom 7-12 år. Det var ekkelt det! Jeg var alene den gangen (var sammen med pappa på svømming), men to mødre til to andre jenter så det, og sa ifra. Men moren til gutten synes de bare var teite. Hennes uskyldige lille sønn så på ingen. Han hadde jo sett moren sin naken sååå mange ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #31 Del Skrevet 9. desember 2004 joda, gutten kan godt bli fortalt at det ikke er bra og stirre, men synes ikke hun skal ta samtalen der foran alle i garderoben, da vil gutten kanskje føle skam og at han har gjort noe galt. sett seg heller ned med ham etter trening, og fortel han at det føles ubehagelig for andre o.s.v, men man bør ta seg god tid og forklare godt, så et ikke blir noe unaturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bø Skrevet 9. desember 2004 #32 Del Skrevet 9. desember 2004 Dette var et tema jeg aldri har tenkt over, men som jeg nok burde tenke på... En 4-åring tar man SELVFØLGELIG med i garderoben. Jeg har en gutt som snart er 6, og langt i fra moden nok til å klare seg selv i garderoben i svømmehallen. Han ville trolig ha gått seg bort eller brent seg fast i ovnen i badstuen eller noe. Kanskje det er på tide å begynne med selvstendighetstrening... :oops: Når begynner elever å ha gym på skolen? Allerede i første klasse? Isåfall må vi legge oss i hard trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #33 Del Skrevet 9. desember 2004 6-åringen min har gått alene i jentegarderoben flere ganger alene i høst. Hun er ikke den kjappeste, men klarer seg fint alene. Egentlig synes jeg ikke hun er altfor stor for guttegarderober, kunne nok gått til hun ble syv sammen med faren. De gangene hun har gått alene har det vært fordi vi visste at det ville være klassekamerater i guttegarderoben, og det kunne jo vært litt flaut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 9. desember 2004 #34 Del Skrevet 9. desember 2004 Hei! Synes ikke dette burde være et problem i det hele tatt! Han er jo 4 år! Selv var jeg med bestefar i herregarderoben til jeg var rundt 7 år. Har aldri fått noe traumer av den grunn. Eneste jeg husker spesielt var at jeg og bestefar satt i badstua og spise appelsiner . Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 10. desember 2004 #35 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg sluttet å ta med sønnen min in når han begynte på skolen. Det går liksom et skille der, da er de større og klarer mer selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 10. desember 2004 #36 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg var på trening' date=' og hadde min gutt i minisats. Hentet han, og tok han med i garderoben for å hente bag og ha på meg sko og yttertøy. Min sønn er 4,5 år. En dame reagerte kraftig, og syntes det var ekkelt med gutten som stirret på alle damene( han gjorde ikke det). Hun tok det også opp med de i resepsjonen, og mente jeg ikke burde få ha med barn, hvis dette gjentok seg. De var ikk enige. Skal ikke ta med min gutt der inne igjen, men jeg mener hun reagerte litt vel kraftig jeg da. Noen der ute med en mening?[/quote'] Jeg tror jeg først hadde sett sånn ut :o , deretter hadde jeg spurt: " mener du det, eller sprøver du å være morsom". Så hadde jeg ledd i det jeg gikk hallo! det er snakk om et lite barn, alvorlig talt. Lurer egentlig på, hva som feiler enkelte mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå