Gå til innhold

Gutt i damegarderobe?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var på trening, og hadde min gutt i minisats. Hentet han, og tok han med i garderoben for å hente bag og ha på meg sko og yttertøy. Min sønn er 4,5 år. En dame reagerte kraftig, og syntes det var ekkelt med gutten som stirret på alle damene( han gjorde ikke det). Hun tok det også opp med de i resepsjonen, og mente jeg ikke burde få ha med barn, hvis dette gjentok seg. De var ikk enige. Skal ikke ta med min gutt der inne igjen, men jeg mener hun reagerte litt vel kraftig jeg da. Noen der ute med en mening?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mann 28
Skrevet

Et barn på 4.5 år må folk tåle. Men dette er en vanskelig problemstilling, da det er store forskjeller ut og går når det gjelder grensen for når et barn bør kunne klare seg alene (og også stor forskjell på barnas selvstendighet).

En gang må man jo innse at barnet er for stort til å være med inn i damegarderoben. Og noen foreldre syns denne grensen går f.eks. ved 6 års alder, mens andre syns at poden på 9-10 fortsatt er så liten at han fint kan være med i damegarderoben. Det er klart at det da blir konflikter.

Skrevet

Jeg syns damen reagerte for kraftig. Jeg ville tatt med meg barn opp til skolealder ihvertfall...

Et større barn kan nok vente ute, men en unge på under 6 år. Syns nå denne damen kunne tatt seg litt sammen.

Og hva mente hun med at gutten stirret på alle damene? Trodde hun at en gutt på 4-5 år har seksuelle tanker om henne?

Greit at man skal respektere hverandre, men denne var litt drøy, syns jeg...

Skrevet

Hadde ikke reagert på en fireåring. Det skulle da bare mangle!!

Men jeg har reagert på barn som er tydelig over skolealder i "feil" garderobe på Tøyenbadet.

Noe med at når klassevenninner kan risikere å treffe gutta i jentegarderoben så kan det bli flaut for begge parter. Og da bør man som voksen skjønne at barnet ikke er SÅ liten lengre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er stor forskjell på når barna kan klare seg selv

og når de er trygge på å være alene. Ved besøk

i bad etc. skal det kunne være en hyggelig opplevelse

for barna uten at de må være redd

for å være alene i garderoben etc. Jeg synes hensynet

til barna veier mere enn enkeltes blyghetsfølelse

ovenfor småbarn av motsatt kjønn. Jeg synes

at det må være greit med barn opp til 10 år.

Hvis de har startet puberteten tidligere så bør de ikke

være med.

Det er enkelte (spesielt kvinner) som reagerer

slik. Ofte har de lite erfaring med barn selv.

Jeg synes at voksne må tillate at små

barn av begge kjønn ser på de. Vi er to kjønn

og jeg synes at barna skal få en naturlig

forståelse av hvordan begge kjønn ser ut nakne.

Hva hvis din datter hadde sett på henne? Hadde

det vært greit? Selvfølgelig hadde ikke din sønn

noen seksuelle tanker og hans eventuelle

nysgjerrighet ville være helt lik om det hadde

vært en jente i steden.

Jeg synes damens opptreden er med på

å seksualisere barn. Det synes jeg er helt

galt. La barna få være barn og nysgjerrige

på livet. Puberteten med all dens gleder og

frustrasjoner komme tidsnok alikevel.

Skrevet
Noe med at når klassevenninner kan risikere å treffe gutta i jentegarderoben så kan det bli flaut for begge parter. Og da bør man som voksen skjønne at barnet ikke er SÅ liten lengre.

Absolutt noe å tenke på det der ja, det er jo ikke kun snakk om "gamle kjerringer" i en damegarderobe.

quote="Gjest"] Jeg synes

at det må være greit med barn opp til 10 år.

Hvis de har startet puberteten tidligere så bør de ikke

være med.

Skrevet

En fireåring kan da ikke være noe problem. :roll: Gæærn dame!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det ville vært uforsvarlig i en svømmehall å sende et barn som ikke hadde svømmeferdigheter inn i en annen garderobe. Hva om barnet på egenhånd hadde kommet først ut av garderoben og gått ut i bassenget der det er dypt vann. Jeg synes barn opptil 7-8 bør få bli med foreldrene hvis barnet og foreldrene ønsker dette. Av praktiske og sikkerhetsmessige årsaker.

Skrevet

Et barn opp til skolealder må da fint kunne være med i garderoben, men dersom noe hadde tatt med en tiåring hadde jeg blitt sur!

Skrevet

Min lille er seks og var med meg for fjorten dager siden på SATS.

Jeg spurte i resepsjonen hva de syns om han kunne bli med meg inn eller vente ute så lenge. Jeg kjenner de godt, de som jobber der. Og de sa at det var ikke noe problem, han kunne fint være med inn der. Men nå syns jeg det synger på siste verset.

En fireåring...?

Ærlig talt hva er problemet til folk.... :roll:

Skrevet

skolealder bør da i de fleste sammenhenger kunne være et rimelig skille. når barnet er stort nok til å klare å være alene på skolen halve dagen (og klarer seg selv i gymgarderoben) er det på tide å se at å skifte alene er et naturlig skritt.

selvfølgelig vil det finnes unntak, barn som er mer usikre enn andre på sin alder, og jeg ser jo poenget med svømmeferdigheter nevnt, men innenfor rimelighetens grenser bør man prøve å ta litt hensyn til andre mennesker også.

å kreve at en 4-åring ikke får bli med i garderoben synes jeg blir urimelig. men ærlig talt har ikke 10 år gamle gutter noe i en damegarderobe å gjøre overhodet.

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet til den damen. En 4-åring må da få være med i garderoben :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

En fireåring må da kunne gå an!!! Har selv en sønn på åtte år. Jeg har ikke vært i svømmehall fra han var seks år uten de gangene jeg har sambo med, nettopp fordi noen er hysteriske. Hadde aldri sluppet han inn alene i en herregarderobe så ung. Alt for mye som kan skje, hva om han glemmer igjen noe? Hva om det er pedofile der(ikke at det alltid skjer, men det er noe en må tenke på. Burde kanskje være et separat rom for de sjenerte :ler:

Skrevet

jeg synes at så lenge barnet kan passe på seg selv og er selvstendig (som og kle på seg, låse klær inn i skapet og passe på tingene sine) kan han gå inn i egen garderobe for menn...

barn som er 4-5 år kan som regel ikke gjøre alt selv!

det burde gamle kjerringer skjønne!

ærlig talt?hvorfor skape så unødvendig bry?

hvorfor skulle det være farlig og ta med seg et lite barn i damegarderoben??

tror du bare var litt uheldig med sammentreffet i dame garderoben..hun kan ikke ha d helt godt med seg selv..

Skrevet

Et så lite barn må da kunne være med inn uten at noen bryr seg :roll:

Jeg tar 6 åringen min med og har aldri fått reaksjoner - men nå er han svært liten for alderen også da så de tror kanskje han er mindre!

Men om faren er med sender jeg han naturlig nok med han istedet!

Ville ikke sendt en så liten gutt inn alene i herregarderoben iallefall! Særlig ikke med alle syke folk som finnes - har jo hørt at det enkelte steder går voksne for å se på barn! :o

Klems Charmina

:babyjente: en prinsesse kommer om 79 dager :babyjente:

Skrevet

Ville ikke sendt en så liten gutt inn alene i herregarderoben iallefall! Særlig ikke med alle syke folk som finnes - har jo hørt at det enkelte steder går voksne for å se på barn! :o

kunne ikke vert mer enig!

masse folk som er syke i hodet sitt i verden!!!du vet aldri..

Gjest Anonymous
Skrevet
skolealder bør da i de fleste sammenhenger kunne være et rimelig skille. når barnet er stort nok til å klare å være alene på skolen halve dagen (og klarer seg selv i gymgarderoben) er det på tide å se at å skifte alene er et naturlig skritt.

Ja, hvor lenge pleier lærerene å passe på

barna i garderoben?

Jeg husker at vi ble passet på i første klasse

men husker ikke når vi sluttet...

Noen lærere som har svar...

Skrevet

Moren min tok med meg inn til damebastuen når jeg var tre år.

Da jeg kom inn stirra jeg rundt og sa: OOooooo!

Fakta!

Skrevet
Et så lite barn må da kunne være med inn uten at noen bryr seg :roll:

Jeg tar 6 åringen min med og har aldri fått reaksjoner - men nå er han svært liten for alderen også da så de tror kanskje han er mindre!

Til de er 6 år sier regelen i vår svømmehall. Der tar badevaktene seg en tur i garderoben for å holde et lite øye med de minste.

Pedofile mennesker finner du også andre steder enn i svømmehallen, også voksne som kikker på barn. Tror den beste måten å beskytte barn mot overgrep på er å snakke med dem, ikke ved å pakke dem inn i vatt!

Gjest Anonymous
Skrevet

Tenk at hun legger det frem som om din sønn skulle få seksuelle tanker om nakne damer. Det er jo helt sykt, som om han skulle ha noen glede av selve nakenheten. Det er normalt at en 4 åring er nysgjerrig, og ser seg omkring, dette er sikkert ikke noe som er daglig og helt vanlig for ham. Huff og huff, jeg håper jeg en dag kan møte et slikt håpløst menneske, og få sagt hva jeg mener...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...