AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #1 Skrevet 22. april 2015 Hei! Jeg er ikke medlem på et treningssenter, går heller mye tur som har ført til en fin vektnedgang kombinert med et sunt kosthold. Har begynt å få vondt i beina da jeg kun går på tur. Nå ønsker jeg å trene styrke, både armer og bein. Er det noen øvelser jeg kan gjøre hjemme i stuen? Det eneste jeg har av utstyr er et treningsstrikk. Håper på forslag :-)Anonymous poster hash: 24281...4f0
Sykkelguri Skrevet 22. april 2015 #2 Skrevet 22. april 2015 Hei. Det er mange fine øvelser man kan gjøre hjemme med bruk av din egen kroppsvekt. Pullups foran stol: Stå foran en stol med stolputen bak rumpa. Legg hendene på stolputen og senk deg ned i sittende stilling med rumpa utenfor stolputa slik at bena kommer i 90 gr. Senk deg ned og opp igjen 10-15 ganger x 3 rep Knebøy med et ben på stolen: Stå med ryggen til stolen og legg det ene oppå stolputen. Gå ned i knebøy og opp igjen 10 ganger x 3 rep Pushups: Ta vanlige armhevinger. Om det er for tungt så start med å stå mot en vegg eller stå på knær Invester også gjerne i et par kettlebells i forskjellig vekt. F.eks 6 og 8 kg, avhengig av hvor sterk du er. det er mange fine filmer på YouTube Siden du skriver at du har begynt å få litt vondt i bena vil jeg anbefale at du investerer i gode kompresjon-sttømper, kne-sleeves eller leg-sleeves. Kjøp noen som virkelig gir kompresjon og ikke disse billige på apoteket. Jeg har brukt flere ulike merker men synes Zensah sine er de absolutt beste. Lykke til
hanne_ Skrevet 22. april 2015 #3 Skrevet 22. april 2015 Trener styrke hjemme 3 ganger i uka. Kjører på med Kayla Itsines sitt program. Syntes det har funka veldig bra så langt. Blir støl som bare det! er kjapt googlesøk gir dypere forklaring på hva det er. Eller så kan du følge tråden litt under her.
Sykkelguri Skrevet 22. april 2015 #4 Skrevet 22. april 2015 Myworkout.no har også supere treningsprogrammer på nett. Det er Norsk og utviklet på NTNU med profesjonelle trenere og dokumenterte øvelser og effekter.
FitnessIna Skrevet 22. april 2015 #5 Skrevet 22. april 2015 Hjemme kan du gjøre mye! Knebøy uten vekter, bulgarske utfall, gående utfall, tåhev i trapp, hipthrust med strikk ved knær, push ups og planke er noen eksempler. Om du fyller flasker med vann kan du også kjøre biceps-curl og skulderpress med de Tren gjerne supersett - 10 reps med en øvelse, 1min pause, 10 reps på en annen øvelse, 1min pause, og første øvelse igjen. Ta tre runder per supersett Du kan også ta sirkeltrening, med øvelse 1-2-3-4-5, før du begynner på starten igjen.
Gjest lisemm Skrevet 19. april 2016 #6 Skrevet 19. april 2016 (endret) Den 22.4.2015 at 17.09, Sykkelguri skrev: Myworkout.no har også supere treningsprogrammer på nett. Det er Norsk og utviklet på NTNU med profesjonelle trenere og dokumenterte øvelser og effekter. Myworkout.no er en svindyr app som retter seg mot senile hjemmemødre med dårlig selvbilde. De prøver å bygge opp en hype ved å reklamere med at treningsprogrammene er utviklet i samarbeid med NTNU og har "dokumentert effekt". Sannheten er en helt annen. De har regelrett kopiert tradisjonelle treningsprogrammer som har florert i idrettsmiljøet i en årrekke. All trening i dag har dokumentert effekt, da de fleste treningsmetoder er utviklet i samarbeid med vitenskaplige miljøet. Dokumenterte øvelser og effekter? All trening har dokumentert effekt. Treningsprogrammene som myworkout benytter seg av ligger gratis ute på denne siden: https://www.ntnu.no/cerg/treningsprogram Og som du ser - er det ikke noe spesielt med disse treningsprogrammene. Dersom du vil kaste bort 79,- i måneden - værsågod! Endret 19. april 2016 av lisemm
Tibbie Skrevet 19. april 2016 #7 Skrevet 19. april 2016 Jeg har brukt Blogilates på YT, og kjenner det i dagesvis etterpå. Synes det er god trening Har vurdert å melde meg opp til den nettsiden som koster 50 kr i mnd. Husker ikke hva det heter i farta.
kisskissbangbang Skrevet 19. april 2016 #8 Skrevet 19. april 2016 Kjøp deg treningsstrikk så kommer du langt. Google "trening med strikk", så får du mange gode forslag til gode øvelser for hele kroppen.
Gjest Ajax Skrevet 21. april 2016 #9 Skrevet 21. april 2016 Du kan laste ned en app som heter MadBarz. Der får du styrkeprogrammer som ikke krever hverken utstyr, eller særlig med plass. Appen følger progresjonen din, og du kan også sette opp egne programmer utifra ferdigdefinerte øvelser med illustrasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå