Gå til innhold

Ødelegger jeg styrketreningen med dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å trene styrke hver tirsdag og fredag. Kjører da fullkroppsprogram begge dagene.

Mandag trener jeg bodybalance (en blanding mellom yoga, tai chi og pilates)

Torsdag og søndag går jeg på spinning. Dette er harde intervalløkter.

Jeg trener ikke noe onsdager eller lørdager. Kan gjerne gå en tur på 60-90 minutter, men dette regner jeg ikke som trening.

Mål med treningen: Å bli sterkere og å legge på meg.

Jeg er per dags dato 157 cm høy og veier 46 kg. Vil gjerne gå opp 2-3 kg (eller mer så lenge det kommer av muskler).

Spiser sunt, og teller ikke kalorier. Kostholdet består hovedsaklig av havregrøt, helmelk, ost, nøtter, frø, avocado, smør, olje, fisk, kylling, brød, pasta, ris, couscous, peanøttsmør, frukt og grønnsaker. Spiser ikke så veldig mye rødt kjøtt (2-3 ganger i uken)

Er det noe jeg bør endre på?

Anonymous poster hash: 5dfae...3f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du gått opp i vekt den siste tiden? Om svaret er nei så bør du endre på noe. Hvis du trives veldig godt med treningsmengden så ser ikke jeg noen grunn til å endre dette, men om du synes det er et ork å trene så mye så går det helt fint at du kutter en av spinningøktene. Da vil du bruke litt mindre energi over uken. Samtidig vil du sikkert spise mindre. Ubevisst.

Det andre du bør endre på er mengden du spiser. Dersom du i dag drikker 1 glass helmelk til frokost kan du i tillegg drikke 1 glass etter middag, og etter kvelds. Ev kan du blande i litt proteinpulver dersom det å øke mengden du spiser ikke er så lett.

Ha fløte i kaffen, et tjukt lag smør på skiven, ha alltid fett (smør eller olivenolje) på grønnsaker.

AnonymBruker
Skrevet

Har du gått opp i vekt den siste tiden? Om svaret er nei så bør du endre på noe. Hvis du trives veldig godt med treningsmengden så ser ikke jeg noen grunn til å endre dette, men om du synes det er et ork å trene så mye så går det helt fint at du kutter en av spinningøktene. Da vil du bruke litt mindre energi over uken. Samtidig vil du sikkert spise mindre. Ubevisst.

Det andre du bør endre på er mengden du spiser. Dersom du i dag drikker 1 glass helmelk til frokost kan du i tillegg drikke 1 glass etter middag, og etter kvelds. Ev kan du blande i litt proteinpulver dersom det å øke mengden du spiser ikke er så lett.

Ha fløte i kaffen, et tjukt lag smør på skiven, ha alltid fett (smør eller olivenolje) på grønnsaker.

Tusen takk for svar. Har bare trent styrke i et par uker, så er vel litt tidlig å forvente store resultater? Vet ikke om jeg har gått opp da vekten svinger mellom 46 og 46.8 kg og dette kan jo helst forklares med naturlige svingninger.

Føler ikke jeg trener for mye. Har hatt anoreksi tidligere (vært frisk i flere år). Nå er målet å gå opp i vekt (eller mer korrekt, se større ut).

Jeg vil ikke veie meg for ofte, men tenker annenhver uke kan være greit?

Takk for tips til hvordan jeg enkelt kan øke kaloriinntaket.

Anonymous poster hash: 5dfae...3f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...