Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2004 #21 Del Skrevet 24. august 2004 Karnsje vi skulle feie for egen dør og ordne opp i eget ekteskap før vi trekker så raske sluttninger om alle andres liv og kjærlighet I dette ekteskapet er det ryddig og rent. Betyr det at jeg får lov til å trekke raske slutninger om andre nå? Vær så snill..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 24. august 2004 #22 Del Skrevet 24. august 2004 I dette ekteskapet er det ryddig og rent. Betyr det at jeg får lov til å trekke raske slutninger om andre nå? Vær så snill..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 24. august 2004 #23 Del Skrevet 24. august 2004 folk kan forandre seg personlig når som helst. Man har ingen garanti for at den man har levd med og elsket i mange år, ikke kommer til å endre seg selv om man gifter seg. Man trenger ikke endre seg FORDI man gifter seg, men kanskje det skjer andre ting i rett før og etterperioden som gjør at en eller begge forandrer seg? Da er det jo snakk om dårlig timing selvfølgelig, men man vet aldri hva som skjer og når ting kan skje. jeg tror ikke det er veldig mange som gir lett opp på ett ekteskap som har potensiale til å komme til hektene igjen, og jeg synes det bare er synd når det ikke går. Synd at to som trodde de var skapt for hverandre, ikke funket. De som skiller seg etter fem år, trenger ikke ha jobbet noe mer/lengre med ett dårlig forhold en de som skiller seg etter ett, det kan bare hende at endringene ikke kom før etter lengre tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 24. august 2004 #24 Del Skrevet 24. august 2004 Njaaaaaaaaaaaa, vet ikke helt , ok da...........men bare for idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 24. august 2004 #25 Del Skrevet 24. august 2004 Innlegget er slettet, i henhold til reglene. Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner. Misty (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 24. august 2004 #26 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg vil ikke gå inn på hvorfor ekteskapet mitt sluttet, Kverula, det er litt personlig Men jeg kan gi deg noen eksempler på hva som kan skje på ett år (eller 4 måneder) som kan endre status i et forhold, gift eller ei: - Tillitsbrudd - en av partene gjør noe man var enige om at er uakseptabelt - Utroskap - Sykdom hos en eller begge, psykisk eller fysisk eller sykdom/dødsfall i nærmeste familie - Et svangerskap der man oppdager ulikheter man ikke visste var der - En eller begge endrer arbeidsplass og prioriterer annerledes enn før - Økonomiske problemer som skaper ukjente situasjoner Stort sett alle de tingene som kan velte et ekteskap som har vart i 10 år kan velte et som har vart i under 1 år. Løftet hos presten/tingretten endrer jo ikke annet enn statusen på forholdet på papiret. Jeg må si jeg ofte forundrer meg mer over de som skiller seg etter 25 år enn de som skiller seg etter ett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 24. august 2004 #27 Del Skrevet 24. august 2004 Sitat slettet Nå har det seg faktisk sånn at en av disse "såkalte fotballfruene" en god venninne av meg.......... Tror ikke hun er gift med kjæresten sin p.g.a. noe annet en gammeldags kjærlighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 24. august 2004 #28 Del Skrevet 24. august 2004 Personlig så tenker jeg at når man faktisk er unge i det man gifter seg, så risikerer man å ikke være moden for det. Jeg mistenker at man var besnæret av den romantiske ideen, og gledet seg til å leke familie...men så endte man opp med virkeligheten i stedet for. Nå må det sies at det ER mange som ER modne nok til både ekteskap og barn i tidlig alder... men slett ikke alle. Og sksilsmisse etter et år tyder i mitt hode på at kanskje det var tilfelle her. (Jeg møtte ikke mannen i mitt liv før jeg var 22. Og hadde jeg gifta meg med han jeg var sammen med da jeg var 18 :o grøss og gru. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine22 Skrevet 24. august 2004 #29 Del Skrevet 24. august 2004 Innlegget er slettet i henhold til reglene som er sitert tidligere i tråden. Misty(mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2004 #30 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg vil ikke gå inn på hvorfor ekteskapet mitt sluttet, Kverula, det er litt personlig Jeg må si jeg ofte forundrer meg mer over de som skiller seg etter 25 år enn de som skiller seg etter ett. Har forståelse for det, Sissan! Og jeg må si meg enig i din siste kommentar - det er forunderlig det også! Selvfølgelig kan det være mange årsaker til at ting forandrer seg i et ekteskap - men da er det jo i hvertfall en endring da. Når man leste artikkelen om Riise og frue, så ble fotballen og mangelen på tid brukt som en forklaring. Men Riise har jo spilt fotball i mange år, så situasjonen er ikke ny for dem. Selvsagt kan det være andre ting som er årsak, men likevel forundrer det meg litt... Er det alltid radikale endringer som ødelegger ekteskap? K K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. august 2004 #31 Del Skrevet 24. august 2004 Men mange kan kanskje bli skuffet over at ingenting forandrer seg allikevel. De mener vel på en måte at hverdagen skal bli borte. Det skal bli mer romantikk og slikt, kanskje... Men jeg klarer liksom ikke å tro at et etablert samboerpar tror så himla mye vil endre seg ved å gifte seg? Tror det er vanskelig og sette seg inn i andre fok sitt ekteskap og eventuelle skilsmisse, og det komme si at de som skiller seg så rask ikke prøver og redde ekteskapet sitt er vel en drøy påstand Karnsje vi skulle feie for egen dør og ordne opp i eget ekteskap før vi trekker så raske sluttninger om alle andres liv og kjærlighet Vel, jeg har ikke påstått noe som helst, jeg, bare undrer meg over det jeg ser i vennekretsen. I fjor brukte min familie 20.000 på å reise i et bryllup langt unna. Jeg tror faktisk jeg hadde blitt litt snurt om det tok slutt etter et halvt år, med mindre noe dramatisk hadde skjedd. (Kjenner noen som iviterte alle til bryllup i Mexico. Folk stilte opp, sparte penger og dro for å feire. 7 mnd etterpå var hun skilt og gravid igjen) Jeg forstår at ikke alle kan leve med utroskap, ulikheter mht graviditet, økonomi, jobbytte osv. Jeg undrer meg like fullt over at slikt ikke er diskutert på forhånd, at man i det hele tatt ER utro så kort tid etter ekteskapet, at man ukritisk velger å bytte jobbsituasjon uten å ta hensyn til den andre osv. At folk skiller seg etter 25 år forundrer meg ikke. Barna er da som oftest ute av redet, og mange opplever et tomrom, som kanskej egentlig har vært der svært lenge. Nygifte forventer jeg liksom ikke at skal være lei av hverandre enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 24. august 2004 #32 Del Skrevet 24. august 2004 Jag tror inte att man ska vara förvånad över varken den ena eller den andra skilsmässan. Oavsett om paret kännt varandra en kort stund och gifter sig genast, kännt varandra länge och gifter sig, eller om de varit gifta i många år finns det orsaker och anledningar till skilsmässor. Sissan har flera bra skäl varför förhållandet kan spricka. - Tillitsbrudd - en av partene gjør noe man var enige om at er uakseptabelt - Utroskap - Sykdom hos en eller begge, psykisk eller fysisk eller sykdom/dødsfall i nærmeste familie - Et svangerskap der man oppdager ulikheter man ikke visste var der - En eller begge endrer arbeidsplass og prioriterer annerledes enn før - Økonomiske problemer som skaper ukjente situasjoner I längre förhållanden - som för mina föräldrar - kan det vara en vana och en längre tristess som ändå är acceptabel, men så träffar en av dem en kärlek som blir sparken i baken för ett uppbrott. De skulle gjort något för 10 år sen för att rädda sitt äktenskap men eftersom de ändå var sams och vänner så... Jag vet också om några par som skilt sig snart efter bröllopet. I ett fall var det så att bröllopsplanerna länge var den romantiska drömmen men att båda egentligen insåg att det inte skulle hålla. och så var planerna så långt gångna att de gifte sig i alla fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 24. august 2004 #33 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg er litt enig med Anna, jeg tror at ung alder spiller inn her. Og dessuten ble de foreldre i veldig ung alder, det er ikke alle som takler det. Jeg hadde blitt særdeles flau dersom jeg var kjendis og hadde digert bryllup, for så å rapportere om skilsmisse etter bare ett år..... Meget flau Hva i all verden tror de at til døden skiller dere betyr egentlig...? OK, nå har vi ihvertfall prøvd i hele 365 dager....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 24. august 2004 #34 Del Skrevet 24. august 2004 Døm nå ikke alle unge nord og ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 24. august 2004 #35 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg forstår at ikke alle kan leve med utroskap, ulikheter mht graviditet, økonomi, jobbytte osv. Jeg undrer meg like fullt over at slikt ikke er diskutert på forhånd, at man i det hele tatt ER utro så kort tid etter ekteskapet, at man ukritisk velger å bytte jobbsituasjon uten å ta hensyn til den andre osv. Man kan ikke diskutere disse tingene på forhånd. Det vil si det kan man jo, men det teller ikke. Alle er enige om at utroskap er uakseptabelt, men man kan snakke til man blir blå i trynet, det vil fremdeles skje for noen. Når det gjelder graviditet og det å få barn, kan man også diskutere og være enige om mye, og så endrer hele verden seg for en eller begge når man er i situasjonen. Samme gjelder med økonomi. Man kan diskutere masse, og så mister en av partene jobben, man får det så trangt som man aldri kunne forestille seg, mister kanskje hus og bil, og får en hverdag som for noen er for vanskelig. Og jobben kan forandre mennesker, selv om vi/de ofte ikke ser det selv en gang. Det trenger ikke være noe "forsettelig" i det i det hele tatt, av og til skjer ting. Og uansett hvor langt man har reist og hvor mye penger man har brukt på å være i et bryllup, gir det ingen rett til innsikt i andres privatliv, "gode grunner" til bruddet eller lignende. Vi må vel bare innse at slikt skjer, og om vi ikke er en av partene har vi ikke noe med hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreamy Skrevet 24. august 2004 #36 Del Skrevet 24. august 2004 Først var vi samboere i 5 år og så giftet vi oss og ble separert første gangen etter ca. 1,5 år. Separerte oss og flyttet fra hverandre for godt etter 2 år som ektepar.. Vet ikke helt hva som skjedde.. Vi prøvde å finne ut av ting, men det ble som det ble.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. august 2004 #37 Del Skrevet 24. august 2004 Sissan: jeg skjønner hva du mener, men slik var det altså ikke i de forholdene jeg kjenner til. Og det er da jeg undrer meg. Om det går nedover pga dårlig økonomi osv synes jeg like fullt at man burde prøve mer enn ett år. Antar at det var ok når man giftet seg og kanskej en liten perioe etterpå. Da er det kjapt å skille seg innen ett år siden bryllupet, man har jo ikke engang hatt det dårlig ett år!! Og uansett hvor langt man har reist og hvor mye penger man har brukt på å være i et bryllup, gir det ingen rett til innsikt i andres privatliv, "gode grunner" til bruddet eller lignende. Selvfølgelig ikke. Men jeg hadde nok blitt oppgitt om det var jeg som hadde betalt over 100.000 for å arrangere og reise til min datters bryllup i Mexico (som foreldrene attpåtil var imot) og det ble slutt etter 7 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 24. august 2004 #38 Del Skrevet 24. august 2004 Syns det Sissan skriver er fint, man kan planlegge og diskutere og tro at man kjenner hverandre og forholdet, men så går det ikke allikevel. Jeg er i en tilsvarende situasjon, to år etter at vi gifta oss. Mulig vi skilles nå. På grunn av ting som har skjedd i løpet av det siste året. Hadde noen spurt meg for et år siden hadde jeg ikke vært i tvil, vi har det bra og skal hvertfall ikke skilles. Så tilværelsen kan forandre seg, brått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anki Skrevet 24. august 2004 #39 Del Skrevet 24. august 2004 Men jeg kan gi deg noen eksempler på hva som kan skje på ett år (eller 4 måneder) som kan endre status i et forhold, gift eller ei: - Tillitsbrudd - en av partene gjør noe man var enige om at er uakseptabelt - Utroskap - Sykdom hos en eller begge, psykisk eller fysisk eller sykdom/dødsfall i nærmeste familie - Et svangerskap der man oppdager ulikheter man ikke visste var der - En eller begge endrer arbeidsplass og prioriterer annerledes enn før - Økonomiske problemer som skaper ukjente situasjoner Enig med Sissan. Var samboer i to år før vi giftet oss, ble gravid etter et par måneder, og da viste det seg at vi hadde veldig forskjellige meninger om hvordan ting skulle være... Det ble ikke bedre da barnet kom, og etter to år var ekteskapet over. Jeg skammet meg, syntes det var utrolig flaut at det var over så fort! :oops: Følte jeg sviktet familie og venner... Men orket ikke å leve i et ekteskap som etter hvert kun var en fasade heller! Det var helt dødt, ingen gode følelser igjen, ikke bra for hverken barn eller voksne! Før jeg skilte meg tenkte jeg også at folk som skiller seg uten å "jobbe" med forholdet noen år vet ikke hva de holder på med. Men nå vet jeg bedre - vi jobbet i to år og det er de lengste årene i mitt liv! Aldri mer håper jeg! Når jeg så denne artikkelen tenkte jeg med en gang at de har nok begge hatt forventninger om hvordan ekteskapet skulle være, men så er de ikke blitt innfridd. Og er man mye borte fra hverandre så er det vanskelig å holde forholdet levende. Bedre at de gjør det slutt nå, enn å leve på en løgn mener nå jeg... Det er nok av de som gjør det for å slippe folks fordømmelse og nedlatende holdning som man utsettes for når man skilles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 24. august 2004 #40 Del Skrevet 24. august 2004 Innlegget slettet i henhold til den tidligere siterte regelen. Misty (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå