Gå til innhold

Kosmetikk: billigprodukter som funker for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte vi kunne lage en tråd om god og billig kosmetikk for studenter og andre som er opptatt av utseendet sitt, men ikke har så veldig mye å rutte med. Jeg har noen tips selv.

Defines shampoo, balsam og hårkur med moroccan argan oil er helt fantastisk for meg som sliter med tørt og "frizzy" hår. Faktisk mye bedre enn alt annet jeg har prøvd, frisørprodukter inkludert. Har aldri hatt så fint hår som nå!

Dere som er fan av hårolje, men ikke har råd til å bruke flere hundrelapper på det, prøv L'Oréal Elvital Extraordinary Oil.

Jeg har ganske korte øyenvipper, men absolutt ikke råd til å betale 3-400 kroner for en maskara eller 1000 kroner for vippeserum. Isadoras Precision Mascara ligger på rundt 150,- og får vippene mine til å se mye lengre ut. Elsker den maskaraen.

H&M sine neglelakker er overraskende gode i forhold til prisen.

Det var det jeg kom på i farta, men kommer garantert tilbake med mer.

Anonymous poster hash: 3aea6...51b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker mange av leppestiftene til HM :)

Anonymous poster hash: 4c914...818

Skrevet

Fikk hårkuren med Marrocan argon oil til 40 kroner på Kiwi, fordi den var utgått av handelen. (Men ikke utgått fra andre butikker forhåpentligvis?)

HTH body-lotion til 38 kr er veldig bra, så bra at jeg bruker den til og med i ansiktet.

Er det noen som vet om en biliig shampoo uten sulfater forresten?

Skrevet (endret)

Kjøper alt billig, jeg, om Loreal, Isadora osv regnes som det, og så kjøper jeg en del på Body shop.

Endret av Pheel
Skrevet

Til og med L'Oréal og Isadora er dyrt i forhold til sør-koreansk kosmetikk. :fnise: Jeg bruker blant annet maskara fra Tonymoly til 30 kroner og brynstift fra The Face Shop til 40 kroner. :nigo:

Det samme med sør-koreansk hudpleie. Det er latterlig billig, men er ekstremt gode produkter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med våtlineren min fra The body shop! Og bruker ansiktskrem fra Boots apotek sin Botanicals serie!

Skrevet

Jeg er utrolig fornøyd med Isadora In-liner i fargen blond.

En av de beste in-linere jeg har prøvd, og slår de fleste dyre merker,

samt den perfekte fargen til våtkanten.

Skrevet

Wet n' wild fergie sin øyenskyggeprimer er en av de beste jeg har prød. Den koster sånn 60 kr på blivakker. Kjøpte den for et år siden, og det er fortsatt masse igjen, helt impontert!

AnonymBruker
Skrevet

Veldig fornøyd med øyenbrynspennen fra h&m.

Anonymous poster hash: 3dcfd...0dc
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til og med L'Oréal og Isadora er dyrt i forhold til sør-koreansk kosmetikk. :fnise: Jeg bruker blant annet maskara fra Tonymoly til 30 kroner og brynstift fra The Face Shop til 40 kroner. :nigo:

Det samme med sør-koreansk hudpleie. Det er latterlig billig, men er ekstremt gode produkter.

Kan du gi litt lenker og fortelle hva du bruker? Veldig interessert i å prøve!

Anonymous poster hash: 1bc59...b02

AnonymBruker
Skrevet

Babylips! 40 kr og gir både fukt og farge.

Anonymous poster hash: 686a9...3eb
Skrevet

Øyenbrynspennen til HM og volume million lashes fra Loreal :)

Skrevet

- Garnier sin selftan :) Koster 129 for en flaske. Funker like bra som de dyre fra Dior og slikt.

- Og falske vipper fra eBay! Man får rundt 10 par for rundt 10 kroner. Det er bra når ett par i Norge koster rundt 70 kroner. Da slipper man å bruke mascara.

Men nå har jeg investert i vippe-extensions, så trenger ikke lenger remser eller mascara.

- Ellers er jeg VELDIG opptatt av å bruke kvalitetssminke på huden i ansiktet, da det ødelegger utséendet så mye om det er noe dritt. Man vil jo se naturlig og sunn ut. Bruker en ganske dyr bronzer, men elsker blush fra HM! Den heter Tawny Rose. Den "smelter" inn i huden sånn at det ser naturlig ut :)

- Kuldekrem er forresten et fantastisk skjønnhetsmiddel :P

Når huden trenger en skikkelig fuktighetsbombe, pleier jeg den om natten med kuldekrem. Bruker den også på brystene for å få en "push up-effekt" i BH-ene. Den gjør at brystene blir mer "sticky" og holder seg selv oppe når man har BH på.

Gjest Dansedilla
Skrevet

H&m eyeliner funker bra for meg. Bruker ikke eyeliner så ofte for tiden, og da vil jeg ikke kjøpe noe for mange hundre kr når den til 50 gjør samme nytten.

Ellers liker jeg å bruke balsam fra soft style fra rema 1000 som barberskum.

Skrevet

Hvor får du kjøpt det?

Skrevet

E.L.F (Eyes Lips Face) er superbillig, og jeg har vært veldig fornøyd med det jeg har prøvd fra de. Finnes på nettet, og noen Vita-butikker har tatt inn noe av det (har sett det på Oslo City hvertfall). Synes Max Factor og Isadora har gode shimmer-øyenskygger. Billige og gode matte øyenskygger har jeg derimot ikke funnet enda...

Ellers er det faktisk min erfaring at selv om noe er dyrere i innkjøp, sparer man inn penger på det i lengden. Jeg har blyantliner fra Lancome, den koster rundt 150 kr, men den holder i to år...! Jeg har en sort og en brun og bruker hver av de hvertfall to ganger i uka, den sorte har jeg hatt i over tre år, den brune i halvannet. Og jeg spisser de jevnlig. De er akkurat passe myke, og sitter lenge, selv på våtlinja. Brukte Max Factor-mascara før, og måtte kjøpe ny hver halvannen måned fordi den tørket ut. Nå har jeg hatt en fra Lancome siden jul, og den er like god enda. Så jeg har spart inn 3-400kr.

Samme med min Mac Paint Pot, som jeg bruker som primer , den er over et år gammel, og fortsatt over halvfull. Kosta maks 200kr.

Skrevet (endret)

Som flere har nevnt her: øyenbrynspennen til HM er en stor favoritt! Superbillig og sitter hele dagen. Bruker den med øyenbrynsgelé som også er fra HM.

Endret av Fralle
Skrevet (endret)

Ellers er det faktisk min erfaring at selv om noe er dyrere i innkjøp, sparer man inn penger på det i lengden.

Jeg er veldig enig i dette! De fleste av mine yndlingsprodukter ligger i et mellomsjikt prismessig, men en del av dem opplever jeg fortsatt som veldig rimelige, fordi de er veldig drøye i bruk eller veldig virkningsfulle. Til en viss grad får man faktisk det man betaler for.

Når det er sagt, er øyenbrynspennen fra H&M en storfavoritt hos meg. Det samme gjelder hårbørsten Wet Brush, som jeg kjøpte for ca. 80 kroner på nett, og jeg tror man får den til rundt hundrelappen i Norge. Jeg brukte en stund den flytende eyelineren til Gosh, som var kjempebra, og ikke kostet så veldig mye. Tidligere har jeg kjøpt neglelakk fra Maybelline, som hadde fine farger og holdt i fire-fem dager. Til sammenligning sier Chanel-lakken min takk for seg etter under ett døgn. For dem som liker kraftig eksfoliering av kroppen, kan jeg virkelig anbefale Salux-cloth, som kostet 20-30 kroner sist gang jeg kjøpte.

Et annet tips til skjønnhetspleie på lavbudsjett, er å finne alternative bruksområder til de produktene man faktisk kjøper, men ikke er fornøyd med. Balsam som gjør fint hår tungt, kan fungere veldig fint som barberkrem. Et mineralpudder som ikke blir brukt kan blandes med ansiktskrem, og fungere som en slags farget dagkrem.

Endret av Miss-Grey

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...