Gå til innhold

*lei meg*

Fremhevede innlegg

Gjest anonym i dag.
Skrevet

Er i et dilemma, mildt sagt helt fortvilet.

Jeg og mannen er 30 år med tre barn, han vil ikke ha flere og har fått time til sterilisering. Jeg er ikke helt sikker....

Har begynt på p-ring i et siste forsøk på å finne en type prevensjon vi kan bli førnøyd med. Har ikke turd å sagt det til han, men det virker som ringen ikke er noe for meg ( reagerer på alt av hormoner)

Leste om persona og ladycomp men det er jo bakdeler med de oxo...

Vet ikke hva jeg skal gjør, innkallelsen kom i posten i dag, så når han kommer hjem blir temaet bringt på banen igjen.

Vi har begge snakket individuelt med familie-legen vår og han mener det er for tidlelig, vi er for unge.

Jeg vet jeg ikke skal tenke sånn, men skulle vi miste et av våre barn tror jeg sorgen hadde gitt utslag i at jeg ville hatt et barn til. Det hadde aldri kunne erstattet et av de jeg har, men føler bare på meg at sånn ville jeg ha reagert. Der er han uenig, men han kommer ikke til å gjennomføre det om jeg sier nei.

Og da er vi tilbake til begynnelsen igjen....Jeg tåler ingen form for prevensjon (uten kondom selvsagt ...men....)

Og har heller ikke lyst at mannen skal steriliseres ennu....

Kan noen skrive meg noen ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

som du sier selv: du er ikke sikker. dette er snakk om en permanent avgjørelse, og da bør du være sikker.

Skrevet

Er du ikke sikker bør du vente. Snakk med legen din om hvilke andre alternativer du har.

Skrevet
Har du prøvd kobberspiral?

Det slo meg også - spiral er veldig bra om du tåler det...

Gjest glaciera ulogget
Skrevet

Sterilisering av menn skjer jo ved at sædlederen avstenges. Det kan man gjøre enten ved at den kuttes (irreversibelt) eller ved at den klemmes igjen med en liten slags stift. Det siste er midlertidig, dvs man kan ta av stiften igjen hvis man ombestemmer seg. Kanskje mannen din kan ta klemme istedenfor kniv?

Jeg har ellers hatt kjempefine erfaringer med hormonspiral. Det er bombesikkert, og hormonene skilles ut bare i livmoren. Siden de ikke går inn i blodbanen og ikke spres til hele systemet får man ikke bivirkninger av dem (jeg får det av andre hormonpreparater). Hormonspiral gir heller ikke kraftigere mens sånn som kobberspiral.

Naturmetoden hjulpet av computer er ikke så sikker som computerprodusentene skal ha det til.

Skrevet

Kjære Fortvilte Medsøster!

IKKE gjør noe som er SÅÅÅÅÅÅ permanent, når du tviler!

Dersom dere ikke ønsker flere barn nå, la din kjære sterilisere seg. For dersom dette gjøres med en klemme kan det lett reverseres...

Egentlig så burde jo din kjære gjøre dette som en selvfølge. Du har tross alt hatt flere barenfødsler, og sikkert brukt prevansjon over flere år. La nå din kropp hvile, og la din kjære ta sin del av pakken....

Lykke til...

Skrevet

Bare en tanke som slo meg:

Går det an å fryse ned sæd før inngrepet?

Eller gjøres det kun i medisinske tilfeller?

Om mulig så vil jo det gjøre saken enkel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...