Petra75 Skrevet 22. april 2015 #21 Skrevet 22. april 2015 Jeg er både sær og kresen. Har hatt to lengre forhold, og har etter disse lært at jeg overhodet ikke passer i forhold med noen som ikke er like sær og kresen som meg. Det er heller ikke noe must for meg å være i et forhold, da jeg trives absolutt ypperlig i mitt eget selskap. Jeg er både ryddig, morsom og har god smak i TV, og kjeder meg aldri sammen med meg selv. Jeg ser de som får seg ny kjæreste og ELSKER HAM etter en uke. To uker senere er det slutt, og de finner en ny kjæreste som de ELSKER, and so on. Takke meg til å være kresen. 10
Petra75 Skrevet 22. april 2015 #22 Skrevet 22. april 2015 Ville heller sagt at dette er unnskyldningen til evig single og folk uten erfaring. 'Jeg gidder ikke date noen/ha kjæreste bare for å ha det liksom'. Som om alle vi som er i forhold kun er det fordi vi er redde for å være alene. Sannheten er at de som er langt oppi tyveåra og eldre som mangler forholdserfaring, gjør det fordi det er noe 'galt' med dem. De er rett og slett ikke attraktive. Litt på samme måte som de menna som finner seg kone i Thailand 'fordi norske kvinner er så ufordragelige'.Anonymous poster hash: 4e081...cb0 Jeg kjenner flere som er godt oppe i årene som er single. Det er absolutt ikke noe galt med dem - de har beilere i bauger og kanter, men finner ikke disse interessante nok. Man finner mange forskjellige personligheter. Det er de som er i forhold fordi de ikke tør å være alene, det er de som er i forhold fordi de var så heldige å treffe den rette for dem, det er de som er i forhold fordi de er litt "rundere i kanten", og lettere klarer å se forbi forskjellene. Like mange grunner er det til at folk er single. De har ikke truffet den rette, de har blitt stygt såret i tidligere forhold, de trives så godt alene at de ikke vil dra et annet menneske i hus osv. Det er umulig å generalisere. 2
Sandie Skrevet 22. april 2015 #23 Skrevet 22. april 2015 Jeg er både sær og kresen. Har hatt to lengre forhold, og har etter disse lært at jeg overhodet ikke passer i forhold med noen som ikke er like sær og kresen som meg. Det er heller ikke noe must for meg å være i et forhold, da jeg trives absolutt ypperlig i mitt eget selskap. Jeg er både ryddig, morsom og har god smak i TV, og kjeder meg aldri sammen med meg selv. Jeg ser de som får seg ny kjæreste og ELSKER HAM etter en uke. To uker senere er det slutt, og de finner en ny kjæreste som de ELSKER, and so on. Takke meg til å være kresen. Det var som om jeg skulle skrevet om meg selv. Har aldri forstått at folk orker å fly inn og ut av forhold."Kjærestejenter" som til enhver tid må være sammen med noen for å føle seg bra nok,osv.For meg ser det bare fryktelig slitsomt ut.Og jeg tviler på at de virkelig er så forelsket som de selv påstår.Det er nok helst et selvbedrag,fordi de er forelsket i forelskelsen,eller fordi det fremstår som et symbol på det de selv mener er vellykkethet. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #24 Skrevet 22. april 2015 Ville heller sagt at dette er unnskyldningen til evig single og folk uten erfaring. 'Jeg gidder ikke date noen/ha kjæreste bare for å ha det liksom'. Som om alle vi som er i forhold kun er det fordi vi er redde for å være alene. Sannheten er at de som er langt oppi tyveåra og eldre som mangler forholdserfaring, gjør det fordi det er noe 'galt' med dem. De er rett og slett ikke attraktive. Litt på samme måte som de menna som finner seg kone i Thailand 'fordi norske kvinner er så ufordragelige'.Anonymous poster hash: 4e081...cb0 Det er et skille mellom frivillig single og ufrivillige.De frivillige single er ofte attraktive nok,men de prioriterer ned forhold fordi de har det bra som de har det.Attraktive single er ofte mer kresne enn de mindre attraktive.Kravstore menn med dårlig utseende og dårlige holdninger,som skaffer seg kjøpebrud har ofte ikke noen andre valg. Anonymous poster hash: 32a7f...b40 2
Arca Skrevet 22. april 2015 #25 Skrevet 22. april 2015 Jeg kjenner flere som er godt oppe i årene som er single. Det er absolutt ikke noe galt med dem - de har beilere i bauger og kanter, men finner ikke disse interessante nok. Man finner mange forskjellige personligheter. Det er de som er i forhold fordi de ikke tør å være alene, det er de som er i forhold fordi de var så heldige å treffe den rette for dem, det er de som er i forhold fordi de er litt "rundere i kanten", og lettere klarer å se forbi forskjellene. Like mange grunner er det til at folk er single. De har ikke truffet den rette, de har blitt stygt såret i tidligere forhold, de trives så godt alene at de ikke vil dra et annet menneske i hus osv. Det er umulig å generalisere. Som jeg skulle skrevet det selv. Er nok selv i den gruppen du beskriver først. Først må jeg finne vedkommende tiltrekkende på en eller annen måte, så må man finne ut om de har basisen på plass, så om de har en interessant personlighet. Det er nok skriblerier her inne om folk som er i trasige forhold uten lidenskap, så å hoppe inn i noe er helt uaktuelt.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #26 Skrevet 22. april 2015 Ville heller sagt at dette er unnskyldningen til evig single og folk uten erfaring. 'Jeg gidder ikke date noen/ha kjæreste bare for å ha det liksom'. Som om alle vi som er i forhold kun er det fordi vi er redde for å være alene. Sannheten er at de som er langt oppi tyveåra og eldre som mangler forholdserfaring, gjør det fordi det er noe 'galt' med dem. De er rett og slett ikke attraktive. Litt på samme måte som de menna som finner seg kone i Thailand 'fordi norske kvinner er så ufordragelige'.Anonymous poster hash: 4e081...cb0 Du virker jo som en hyggelig person.. innlegget ditt oser av mobbing og forakt. Ingen menn vil ha meg, det får ikke jeg gjort noe med. Så hva skal jeg gjøre med det? Bare hoppe foran t-banen? Fordi en random på kg hater single? Anonymous poster hash: cc5db...a5a 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #27 Skrevet 22. april 2015 Det er jo ofte sant også, men alt er relativt. Hadde jeg vært en mer attraktiv person selv hadde jeg kanskje ikke vært for kresen. Men de personene som får meg til å føle meg bra og som jeg har vært tiltrukket av har ikke følt det samme tilbake, altså jeg er for kresen. Men når det er sagt så har de jeg sikter etter stort sett vært veldig populære personer hos det motsatte kjønn, ikke bare pga utseende, men generelt veldig godt likte personer. Anonymous poster hash: 238b2...021
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #28 Skrevet 22. april 2015 Er det bare meg, eller er det unnskyldningen til alle som ikke har hatt noe særlig erfaring med forhold og sånt? Anonymous poster hash: cb9a1...6de Nei. At jeg er kresen betyr at jeg har standard, og ikke tar til takke med hva/hvem som helst. Gjelder ikke kun sex heller. Anonymous poster hash: 5ace7...102 2
Gjest Margit Spat Skrevet 22. april 2015 #29 Skrevet 22. april 2015 Dere kaller det kresen, jeg kaller det kvalitetsbevisst! Jeg ble i alle fall kvalitetsbevisst etter å ha vært i et par forhold som fungerte dårlig, med partnere jeg tydeligvis ikke passet godt nok sammen med. Siden jeg heller ville være alene lenge enn i serier av dårlige forhold som ikke var bra verken for meg eller partnerne mine, fant jeg det best å være litt mer "kresen". Ikke på den måten at han måtte ha en viss inntekt, klesstil eller yrke, men at han hadde en personlighet, et verdisett og ønsker for livet som var mer i tråd med meg og mitt. Det tok litt tid, men vi fant hverandre til slutt
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #30 Skrevet 22. april 2015 Jeg vil ikke si jeg er kresen. Det er bare at jeg ikke faller for så mange. Kjærligheten skal ikke være en byttehandel for meg, med kriterier på en liste. Det handler heller om følelser. Enten faller jeg eller så faller jeg ikke. Anonymous poster hash: 3f463...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #31 Skrevet 22. april 2015 Det er jo ofte sant også, men alt er relativt. Hadde jeg vært en mer attraktiv person selv hadde jeg kanskje ikke vært for kresen. Men de personene som får meg til å føle meg bra og som jeg har vært tiltrukket av har ikke følt det samme tilbake, altså jeg er for kresen. Men når det er sagt så har de jeg sikter etter stort sett vært veldig populære personer hos det motsatte kjønn, ikke bare pga utseende, men generelt veldig godt likte personer. Anonymous poster hash: 238b2...021 Det er ikke sikkert at det handler om at du er kresen, men at du mangler selvinnsikt, fikk jeg inntrykk av etter jeg leste det du skrev. Stor forskjell på det. Dessuten , når man bruker ordet kresen, tenker jeg på folk som har muligheter, ikke forlk som er ufrivillig singel pga kresenhet. Anonymous poster hash: b6573...757
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #32 Skrevet 22. april 2015 I datingsamenheng benytter man ofte "Jeg er kresen" som en forklaring på at man er singel, og mange er kresne, men i mine øyne er ikke det å være kresen noe positivt! Er man kresen har man bestemt seg for at partneren skal ha visse egenskaper og velger bare å treffe de som er innenfor de rammene man har satt. På samme måte som man bare spiser visse ting, eller bruker visse produkter. Det utelukker veldig mange mennesker som man kanskje kunne fått et flott forhold til, på tross av ulikheter eller personlige mangler. Mange sier jeg er kresen, siden jeg ofte takker nei til dater, men jeg er ikke kresen, Jeg er bare veldig glad i singel tilværelsen min for øyeblikket, og da skal det mye til. Det handler ikke om hvordan de er, hvem de er, hva de driver med osv. Det handler bare om en følelse som ikke er der nå. Ser på kresen som noe bra, ikke overhode det du skriver, da jeg aldri har hatt lister o.l. Jeg bare faller sjelden for noen, og vil heller være alene ( hvor jeg og har det bra, trives godt i mitt eget selskap, har alltid gjort det, er selvstendig osv ) Synes det handler om det samme som å være selektiv, og det synes jeg er bra! Synes alt for mange er for lite selektive, der de hopper inn og ut av forhold, istedenfor å bli mer kjent med seg selv uten partner, finne ut av hvem de er. Noen er konstant avhengig av å ha en annen i livet som kan gi dem bekreftelse på hvem de er, men de får allikevel aldri definert seg selv. Som sagt : bra å være kresen! Anonymous poster hash: b6573...757 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #33 Skrevet 22. april 2015 Ville heller sagt at dette er unnskyldningen til evig single og folk uten erfaring. 'Jeg gidder ikke date noen/ha kjæreste bare for å ha det liksom'. Som om alle vi som er i forhold kun er det fordi vi er redde for å være alene. Sannheten er at de som er langt oppi tyveåra og eldre som mangler forholdserfaring, gjør det fordi det er noe 'galt' med dem. De er rett og slett ikke attraktive. Litt på samme måte som de menna som finner seg kone i Thailand 'fordi norske kvinner er så ufordragelige'.Anonymous poster hash: 4e081...cb0 Her hørte jeg en som er dømmende og full av forakt for andre som lever annerledes enn deg. Skam deg! Anonymous poster hash: b6573...757 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #34 Skrevet 22. april 2015 Kresen er vel det ordet man bruker om man sier nei til så og si alle som prøver seg. Jeg er nok av dem, men ikke fordi jeg har visse krav, jeg faller bare ikke særlig lett for folk. Har draget, men det betyr ikke at bare populære menn kan få en. Jeg forelsket meg for en del år siden i en som ikke hadde draget i det hele tatt, nå har jeg fått følelser for en jeg har kjent leenge.. Anonymous poster hash: b649a...1e8
Rights Skrevet 23. april 2015 #35 Skrevet 23. april 2015 Er det bare meg, eller er det unnskyldningen til alle som ikke har hatt noe særlig erfaring med forhold og sånt? Anonymous poster hash: cb9a1...6de Det er nok bare deg Å være kresen vil vel egentlig bare si at en har mange/høye krav. Og med flere langvarige forhold bak meg, så er jeg mere bevisst enn noen gang på hva jeg ønsker/trenger, og dermed blir mine krav enda høyere enn de tidligere har vært. Hvorfor være kresen? Fordi jeg kan. I datingsamenheng benytter man ofte "Jeg er kresen" som en forklaring på at man er singel, og mange er kresne, men i mine øyne er ikke det å være kresen noe positivt! Er man kresen har man bestemt seg for at partneren skal ha visse egenskaper og velger bare å treffe de som er innenfor de rammene man har satt. På samme måte som man bare spiser visse ting, eller bruker visse produkter. Det utelukker veldig mange mennesker som man kanskje kunne fått et flott forhold til, på tross av ulikheter eller personlige mangler. Mange sier jeg er kresen, siden jeg ofte takker nei til dater, men jeg er ikke kresen, Jeg er bare veldig glad i singel tilværelsen min for øyeblikket, og da skal det mye til. Det handler ikke om hvordan de er, hvem de er, hva de driver med osv. Det handler bare om en følelse som ikke er der nå. Om jeg hadde datet en jente for eksempel, som viser seg å ikke like verken sopp, paprika eller løk, så hadde varsellampene mine begynt å blinke rødt. Er en foodie, og liker å lage god og spennende mat hele tiden. At en ikke liker disse ingrediensene ser jeg på som noe negativt. Jeg tenker fremover, at dette kan bli slitsomt, og at jeg må lage mindre spennende mat på grunn av det. Samtidig kobler jeg kresenheten hennes til en eller annen mental sperre hun har i hodet sitt. Slike sperrer som jeg mener de fleste burde ha vokst fra seg. Har hun sperrer rundt dette, hva annet har hun sperrer til? Lenge leve overtenkingen! Om jeg på forhånd hadde visst at hun ikke likte sopp/paprika og løk, så hadde ikke det hindret meg i å treffe henne. Det er noe som det går an å leve med. Det er et ønske/krav at vedkommende liker mat og ikke er kresen. Et annet krav jeg har er for eksempel ingen hund/katt. Kommer det frem at vedkommende elsker katter, og har 5 stk hjemme. Da lyser varsellampene mine igjen, og "CRAZY CAT LADY" blinker på et digert neon skilt i hodet mitt. Da utelukker jeg henne med engang. Det jeg ville få frem, er at det er greit å ha noen krav, slik at en ikke kaster bort hverandre sin tid. Noen krav går det an å se bort fra, andre ikke. Men som du sier, så må en ikke være for fastlåst i at en person skal være slik og slik, og det er jeg enig i. For det kan fort bli en fallgruve. Litt realistisk må en være, og fire på noen krav! 1
Nettinettet Skrevet 23. april 2015 #36 Skrevet 23. april 2015 Det jeg ville få frem, er at det er greit å ha noen krav, slik at en ikke kaster bort hverandre sin tid. Noen krav går det an å se bort fra, andre ikke. Men som du sier, så må en ikke være for fastlåst i at en person skal være slik og slik, og det er jeg enig i. For det kan fort bli en fallgruve. Litt realistisk må en være, og fire på noen krav! Nettopp, og da tror jeg man har alle forrutsetninger til å faktisk finne noen man trives med og vil få det bra med.
Nettinettet Skrevet 23. april 2015 #37 Skrevet 23. april 2015 Ser på kresen som noe bra, ikke overhode det du skriver, da jeg aldri har hatt lister o.l. Jeg bare faller sjelden for noen, og vil heller være alene ( hvor jeg og har det bra, trives godt i mitt eget selskap, har alltid gjort det, er selvstendig osv ) Synes det handler om det samme som å være selektiv, og det synes jeg er bra! Synes alt for mange er for lite selektive, der de hopper inn og ut av forhold, istedenfor å bli mer kjent med seg selv uten partner, finne ut av hvem de er. Noen er konstant avhengig av å ha en annen i livet som kan gi dem bekreftelse på hvem de er, men de får allikevel aldri definert seg selv. Som sagt : bra å være kresen! Anonymous poster hash: b6573...757 Men det er veldig stor forskjell på å være for lite selektiv og å være kresen. Det er også en ting å være kresen og en ting å være kvalitetsbevisst, som en annen over her fremhever. Så lenge du ikke har lister og spesifikke krav er du jo hverken kresen eller kravstor. Du er bare bevisst på hva du ønsker deg og hvem du passer sammen med.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #38 Skrevet 23. april 2015 Du virker jo som en hyggelig person.. innlegget ditt oser av mobbing og forakt. Ingen menn vil ha meg, det får ikke jeg gjort noe med. Så hva skal jeg gjøre med det? Bare hoppe foran t-banen? Fordi en random på kg hater single? Anonymous poster hash: cc5db...a5a Ville heller fortsatt å fokusere videre på hvem som får besøke musa di Anonymous poster hash: 4323d...0ce
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #39 Skrevet 23. april 2015 Om jeg hadde datet en jente for eksempel, som viser seg å ikke like verken sopp, paprika eller løk, så hadde varsellampene mine begynt å blinke rødt. Er en foodie, og liker å lage god og spennende mat hele tiden. At en ikke liker disse ingrediensene ser jeg på som noe negativt. Jeg tenker fremover, at dette kan bli slitsomt, og at jeg må lage mindre spennende mat på grunn av det. Samtidig kobler jeg kresenheten hennes til en eller annen mental sperre hun har i hodet sitt. Slike sperrer som jeg mener de fleste burde ha vokst fra seg. Har hun sperrer rundt dette, hva annet har hun sperrer til? Lenge leve overtenkingen! Om jeg på forhånd hadde visst at hun ikke likte sopp/paprika og løk, så hadde ikke det hindret meg i å treffe henne. Det er noe som det går an å leve med. Det er et ønske/krav at vedkommende liker mat og ikke er kresen. Da må jeg innrømme at jeg har dumpet en date fordi han "ikke liker grønnsaker" med samme begrunnelse som deg. Jeg elsker grønnsaker og spiser mer av det enn noe annet. Og hvordan kan en voksen mann si at han kategorisk ikke liker noen grønnsaker? Han må ha mye sære ting for seg. Anonymous poster hash: dddc4...42f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #40 Skrevet 23. april 2015 Jeg er nok sær, men det er til personligheten til mannen. Han må faktisk passe inn i mitt liv, være en jeg går veldig godt overens med. En som har en del av de samme interessene, og ønskene for livet. Er ikke mange sånne menn jeg finner, så må jeg jo falle og. Grunnen er at jeg trives som singel. Og jeg har 2 barn, og de er førsteprioritet. Livet med de er egentlig ganske fint. Så her må en mann mer tilpasse seg oss, enn vi tilpasser oss han. Anonymous poster hash: 01c6c...3f0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå