AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 På hytta har vi ikke oppvaskmaskin, og jeg er lei av å vaske opp. Det går med mye vann og kjøkkenet er lite, så det ser alltid rotete ut. Vi liker å kose oss med god mat og drikke, og føler at noe av hyggen blir borte når vi må kaste oss over oppvasken etter middagen. Da liker vi best å synke ned i sofaen med et glass med noe godt i Vi har en standard kjøkkeninnredning på den veggen der vannuttaket er. Den består av: Sammenhengende benkeplate. Under benkeplaten er det: Dobbelt benkeskap med vask og kran over. Så kommer det et skap (der jeg tenker å ha oppvaksmaskinen). Så kommer innebygd komfyr med stekeoven. Deretter skuffer. Det er standard mål på alle elementene. Det er også en sammenhengende "list" i aluminium nederst (under elementene). Må jeg demontere hele kjøkkeninnredningen og sette opp på ny? Eller tror dere at jeg kan "lirke" ut skapet og sette inn oppvaskmaskin der? Takknemlig for råd! (Min mann er dessverre ikke så "handy", jeg er sjefen for det praktiske hos oss) Anonymous poster hash: e450a...d23
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 Jeg satte inn oppvaskmaskin i mitt kjøkken. Jeg hadde allerede en åpen plass under kjøkkenbenken da, der hadde det stått et lite kjøleskap..så det var stikk-kontakt på veggen bakerst i hullet (tror ikke oppvaskmaskiner har så lang strømledning..?) Jeg fikk en rørlegger til å ordne, han laget et nytt utak eller noe på rørene under vasken så oppvaskmaskinen ble koblet på der.. Tok et par timer, er nok ikke noe man kan gjøre selv. Vi demonterte ingenting, det gikk an å dra "røret" fra det hullet under benken inn i skapet under vasken, bak skapet.... Aner ikke hvordan deres innredning er, om det er åpning der til rør eller ikke. Anonymous poster hash: 43f54...7f1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Jeg satte inn oppvaskmaskin i mitt kjøkken. Jeg hadde allerede en åpen plass under kjøkkenbenken da, der hadde det stått et lite kjøleskap..så det var stikk-kontakt på veggen bakerst i hullet (tror ikke oppvaskmaskiner har så lang strømledning..?) Jeg fikk en rørlegger til å ordne, han laget et nytt utak eller noe på rørene under vasken så oppvaskmaskinen ble koblet på der.. Tok et par timer, er nok ikke noe man kan gjøre selv. Vi demonterte ingenting, det gikk an å dra "røret" fra det hullet under benken inn i skapet under vasken, bak skapet.... Aner ikke hvordan deres innredning er, om det er åpning der til rør eller ikke. Anonymous poster hash: 43f54...7f1 Det er ingen åpning eller hull. Det er et skap der. Så det er ingen åpen plass. Hele kjøkkeninnredningen "henger sammen". Anonymous poster hash: e450a...d23
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Er det standard kjøkkeninnredning? 60 cm underskap? Da kan du mest sannsynlig lette på benkeplaten og lure ut kjøkkenmodulen etter den er skrudd løst. Mål også høyden i fra gulvet til underkant av benkeplaten for å sjekke at det er mulig å få en oppvaskmaskin inn :-) Anonymous poster hash: b0b60...5e0
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 Er det standard kjøkkeninnredning? 60 cm underskap? Da kan du mest sannsynlig lette på benkeplaten og lure ut kjøkkenmodulen etter den er skrudd løst. Mål også høyden i fra gulvet til underkant av benkeplaten for å sjekke at det er mulig å få en oppvaskmaskin inn :-) Anonymous poster hash: b0b60...5e0 Ja, det er standardmål, 60 cm. Er det komplisert å "lette" på benkeplaten? Komfyren er innebygd i benkeplaten også. Og den sammenhengende aluminiumlisten under må vel også fjernes? Uffda, jeg ser for meg ganske kompliserte greier Anonymous poster hash: e450a...d23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå