AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Har noen tips til hvordan jeg skal klare å motivere meg selv til å stå opp to timer tidligere for å trene? Jeg har så fryktelig lyst akkurat nå til å trene imorgen tidlig, men når klokka ringer imorgen tidlig så er det så lett å slumre... Anonymous poster hash: 9eda8...d20
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 1 time tidligere tilogmed, DET burde jeg klare! Men tidligere forsøk har mislyktes.... Noen råd? Anonymous poster hash: 9eda8...d20
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 1 time tidligere tilogmed, DET burde jeg klare! Men tidligere forsøk har mislyktes.... Noen råd?Anonymous poster hash: 9eda8...d20 Gå å legg deg. Nok søvn er ett must om man skal trene om morgenen Anonymous poster hash: a838c...de4 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Tenk at da kan du slappe av hele ettermiddagen og kvelden. I tillegg bedrer det konsentrasjonen din på skole eller jobb, du blir mer våken. Legg deg tidlig nok. Legg vekkerklokka bort fra senga slik du må stå opp for å skru den av. Gå så rett på badet!Anonymous poster hash: 11d79...525
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 Tenk at da kan du slappe av hele ettermiddagen og kvelden. I tillegg bedrer det konsentrasjonen din på skole eller jobb, du blir mer våken. Legg deg tidlig nok. Legg vekkerklokka bort fra senga slik du må stå opp for å skru den av. Gå så rett på badet!Anonymous poster hash: 11d79...525 Gå å legg deg. Nok søvn er ett must om man skal trene om morgenenAnonymous poster hash: a838c...de4 haha, takk, det er og forblir de beste rådene legge seg tidlig! Men det er greit! prøver å legge alarmen langt nok vekk til at jeg må stå opp! Anonymous poster hash: 9eda8...d20
globalagogo Skrevet 21. april 2015 #6 Skrevet 21. april 2015 Ha treningsbaggen pakket ferdig på forhånd i alle fall:) mye lettere da! 1
mijaa Skrevet 21. april 2015 #7 Skrevet 21. april 2015 Pakk treningsbagen, legg frem klærne du skal ha på deg, ordne frokost så den er ferdig i så stor grad som mulig.. Det er det jeg gjør i alle fall! Prøver også å minne meg selv på hvor godt det er å være ferdig med treninga før jeg normalt hadde stått opp! Kombiner med å få en god natts søvn og å ha vekkeklokka litt unna senga 1
Gjest Gjest_Idja Skrevet 22. april 2015 #8 Skrevet 22. april 2015 Gjør det til en vane å stå opp like tidlig hver dag, enten du trener eller ikke. De morgenene jeg ikke trener står jeg likevel opp ca 6, og bruker heller laaang tid på frokost. Det gjør at de dagene jeg skal trene så tenker jeg ikke "åh, sover lenger i stedet...". Men det tar tid å opprette den vanen, til å begynne med må man bare være hard med seg selv! Å pakke bagen, ordne lunsj/frokost til dagen etter og legge frem treningsklær hjelper også. Og å tenke på at man har heeele ettermiddagen fri.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #9 Skrevet 22. april 2015 Gjør det til en vane å stå opp like tidlig hver dag, enten du trener eller ikke. De morgenene jeg ikke trener står jeg likevel opp ca 6, og bruker heller laaang tid på frokost. Det gjør at de dagene jeg skal trene så tenker jeg ikke "åh, sover lenger i stedet...". Men det tar tid å opprette den vanen, til å begynne med må man bare være hard med seg selv! Å pakke bagen, ordne lunsj/frokost til dagen etter og legge frem treningsklær hjelper også. Og å tenke på at man har heeele ettermiddagen fri. Ja, det er hardt. Er jo B-menneske +++. Men idag klarte jeg det altså! Ble til og med skikkelig god trening så mistet videre transport til skole Men skal absolutt gjøre dette Anonymous poster hash: 9eda8...d20
lillsunshine Skrevet 22. april 2015 #10 Skrevet 22. april 2015 (endret) Er det noen spesiell grunn til at du vil trene på morningen og ikke om ettermiddagen? For min del har jeg gitt opp morgentrening, men trener heller om ettermiddagen. Jeg sliter med å stå opp veldig tidlig jeg også, og kan fint klare det. Problemet mitt er at jeg da blir trøtt midt på dagen/ettermiddagen, og det synest jeg ikke er noe bedre. I tillegg synest jeg det er vanskelig å få en god trening om morningen. Mine mest effektive økter er på tidlig ettermiddag. Jeg var på trening klokka 08.00 tidligere i vår. Det var selvfølgelig veldig deilig etterpå, men fy så trøtt jeg ble senere på dagen. Jeg kan heller ikke legge meg så mye tidligere heller. Jeg sliter med innsoving og måtte da ha lagt meg i ni-ti-tiden hver kveld skulle jeg opprettholdt en sånn vane. Det ønsker jeg ikke. Jeg synest det er bedre og finne vaner som varer. Dersom du selv skriver at du er et b-menneske så synest jeg ikke du skal presse deg til noe som for deg er veldig unormalt. Det går fint ann å ha tid til å trene på ettermiddagen. Ja visst er det deilig å få unnagjort sånt tidlig, men for min del er det dette som fungerer best for meg. Endret 22. april 2015 av lillsunshine 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #11 Skrevet 22. april 2015 Er det noen spesiell grunn til at du vil trene på morningen og ikke om ettermiddagen? For min del har jeg gitt opp morgentrening, men trener heller om ettermiddagen. Jeg sliter med å stå opp veldig tidlig jeg også, og kan fint klare det. Problemet mitt er at jeg da blir trøtt midt på dagen/ettermiddagen, og det synest jeg ikke er noe bedre. I tillegg synest jeg det er vanskelig å få en god trening om morningen. Mine mest effektive økter er på tidlig ettermiddag. Jeg var på trening klokka 08.00 tidligere i vår. Det var selvfølgelig veldig deilig etterpå, men fy så trøtt jeg ble senere på dagen. Jeg kan heller ikke legge meg så mye tidligere heller. Jeg sliter med innsoving og måtte da ha lagt meg i ni-ti-tiden hver kveld skulle jeg opprettholdt en sånn vane. Det ønsker jeg ikke. Jeg synest det er bedre og finne vaner som varer. Dersom du selv skriver at du er et b-menneske så synest jeg ikke du skal presse deg til noe som for deg er veldig unormalt. Det går fint ann å ha tid til å trene på ettermiddagen. Ja visst er det deilig å få unnagjort sånt tidlig, men for min del er det dette som fungerer best for meg. Joda, jeg får nok tid til å trene ettermiddagen, men foretrekker å bli ferdig med det. Men du har nok rett mtp at det blir vanskelig å opprettholde vanen. Anonymous poster hash: 9eda8...d20
Gjest Runforit Skrevet 22. april 2015 #12 Skrevet 22. april 2015 JUST DO IT! Var et helvete å starte, men nå er det like naturlig som morgenkaffen. Og er utrolig digg å vite at dagens økt er unnagjort slik at du bare kan nyte dagen ettermiddagen
Gjest Gjest_Idja Skrevet 22. april 2015 #13 Skrevet 22. april 2015 Er det noen spesiell grunn til at du vil trene på morningen og ikke om ettermiddagen? For min del har jeg gitt opp morgentrening, men trener heller om ettermiddagen. Jeg sliter med å stå opp veldig tidlig jeg også, og kan fint klare det. Problemet mitt er at jeg da blir trøtt midt på dagen/ettermiddagen, og det synest jeg ikke er noe bedre. I tillegg synest jeg det er vanskelig å få en god trening om morningen. Mine mest effektive økter er på tidlig ettermiddag. Jeg var på trening klokka 08.00 tidligere i vår. Det var selvfølgelig veldig deilig etterpå, men fy så trøtt jeg ble senere på dagen. Jeg kan heller ikke legge meg så mye tidligere heller. Jeg sliter med innsoving og måtte da ha lagt meg i ni-ti-tiden hver kveld skulle jeg opprettholdt en sånn vane. Det ønsker jeg ikke. Jeg synest det er bedre og finne vaner som varer. Dersom du selv skriver at du er et b-menneske så synest jeg ikke du skal presse deg til noe som for deg er veldig unormalt. Det går fint ann å ha tid til å trene på ettermiddagen. Ja visst er det deilig å få unnagjort sånt tidlig, men for min del er det dette som fungerer best for meg. Men for å finne vaner som varer må man først tvinge gjennom vanen. Det er vanskelig for TS å vite om vanen med morgentrening er realistisk og varig før hun har forsøkt skikkelig. Det holder ikke å trene en gang eller to, og så si at nei, dette var ikke bra. Det tar tid å endre innstilling! Så hvis man syns morgentrening høres mer praktisk ut bør man absolutt prøve. For min del trener jeg mye mer effektivt på morgenen, for da er jeg ikke sliten, og det er lite folk. At jeg er trøtt gjør ikke noe, men jeg er ikke fysisk sliten som jeg gjerne er på ettermiddagen. På ettermiddagen er det også (for meg) enklere å droppe trening, fordi de fleste sosiale avtalene mine er på ettermiddag. Sjelden jeg sier til en venn at vi ikke kan møtes for å gå tur fordi jeg heller vil trene, så da utgår treningen. For å vite hva som funker best må man gjerne prøve begge deler over tid. For noen (også B-mennesker) er morgentrening tipptopp, for andre er det grusomt.
lillsunshine Skrevet 22. april 2015 #14 Skrevet 22. april 2015 Men for å finne vaner som varer må man først tvinge gjennom vanen. Det er vanskelig for TS å vite om vanen med morgentrening er realistisk og varig før hun har forsøkt skikkelig. Det holder ikke å trene en gang eller to, og så si at nei, dette var ikke bra. Det tar tid å endre innstilling! Så hvis man syns morgentrening høres mer praktisk ut bør man absolutt prøve. For min del trener jeg mye mer effektivt på morgenen, for da er jeg ikke sliten, og det er lite folk. At jeg er trøtt gjør ikke noe, men jeg er ikke fysisk sliten som jeg gjerne er på ettermiddagen. På ettermiddagen er det også (for meg) enklere å droppe trening, fordi de fleste sosiale avtalene mine er på ettermiddag. Sjelden jeg sier til en venn at vi ikke kan møtes for å gå tur fordi jeg heller vil trene, så da utgår treningen. For å vite hva som funker best må man gjerne prøve begge deler over tid. For noen (også B-mennesker) er morgentrening tipptopp, for andre er det grusomt. Ja, det tar sikkert tid å innarbeide vanen. Det er vel bare å prøve. For min del har jeg som oftes ikke så mange avtaler om ettermiddagen og jeg liker å få unnagjort studiearbeid før jeg trener. Hadde en periode for noen år siden der jeg trente litt tidlig, men jeg kom fort unna denna vanen
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #15 Skrevet 22. april 2015 Jeg må trene på morgenen/formiddagen pga teite arbeidstider. Også må jeg på gruppetrening, ellers går jeg bare og surrer og vaser. Å booke dagen i forveien hjelper meg veldig Anonymous poster hash: e72e6...ae5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå