Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere enn meg som har en livmortapp som endrer konsistens og posisjon flere ganger om dagen. Den var kanskje bittelitt mykere og forovervent under eggløsning, mens den før eggløsning pekte litt bakover og virket "lengre" (mulig det vil si at den var lav??). Nå er jeg noen dager over eggløsning, og den peker i alle retninger, sitter høyt å lavt - varierer mellom hvert eneste toalettbesøk. Tappen min er jo ubrukelig :D

Anonymous poster hash: 4c61a...b42

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det flere enn meg som har en livmortapp som endrer konsistens og posisjon flere ganger om dagen. Den var kanskje bittelitt mykere og forovervent under eggløsning, mens den før eggløsning pekte litt bakover og virket "lengre" (mulig det vil si at den var lav??). Nå er jeg noen dager over eggløsning, og den peker i alle retninger, sitter høyt å lavt - varierer mellom hvert eneste toalettbesøk. Tappen min er jo ubrukelig :D

Seriøst slutt å Pell så på den.

Anonymous poster hash: 3af8f...f3d

• Liker 4
Skrevet

Seriøst slutt å Pell så på den.

:-D Enig! Men ikke bry deg om meg, ts, jeg har bare aldri vært motivert til å fordype meg i den slags selv, når det finnes så bra strimmeltester;-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I all verden........ :ler:

Anonymous poster hash: 1d534...f73
  • Liker 1
Skrevet

He? Driver du å kjenner på den?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

He? Driver du å kjenner på den?

Det er jo mulig å kjenne på den for å sjekke hvor man er i syklusen og eventuell graviditet, men da må man ha gjort dette i månedsvis og ha gjort seg godt kjent med hvordan den kjennes på ulike tidspunkt.

Når det er sagt ser jeg ikke helt poenget med det, da det er så usikkert. Men selv kjente jeg stor forskjell da jeg var gravid kontra ellers.

Anonymous poster hash: f4065...a49

Skrevet

Wow. Nei, det vet jeg ikke. Pleier ikke å kjenne på livmortappen min.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mulig å kjenne på den for å sjekke hvor man er i syklusen og eventuell graviditet, men da må man ha gjort dette i månedsvis og ha gjort seg godt kjent med hvordan den kjennes på ulike tidspunkt.

Når det er sagt ser jeg ikke helt poenget med det, da det er så usikkert. Men selv kjente jeg stor forskjell da jeg var gravid kontra ellers.

I tillegg til at du øker faren for infeksjoner noe ekstremt av å pelle seg der flere ganger om dagen

Skrevet

Usj, jeg grøsser bare ved tanken. Det gir sånn tygge-på-folie-følelse. Og jeg tror ikke jeg hadde fått en finger så langt opp heller...

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til at du øker faren for infeksjoner noe ekstremt av å pelle seg der flere ganger om dagen

Nå er det da ganske vanlig at både egne fingre, partners fingre og partners penis finner veien inn i skjeden rett som det er, oftest uten ekstreme følger på infeskjonsfronten;-)

Anonymous poster hash: 14c28...c66

AnonymBruker
Skrevet

Usj, jeg grøsser bare ved tanken. Det gir sånn tygge-på-folie-følelse. Og jeg tror ikke jeg hadde fått en finger så langt opp heller...

Den sitter ikke nødvendigvis så høyt oppe på visse tider av syklusen. Da jeg brukte Nuvaring kjente jeg livmortappen hver gang jeg satte ringen inn/ut, og jeg kjenner den også når jeg bruker tamponger.

Anonymous poster hash: 4e468...13d

AnonymBruker
Skrevet

Javisst kjenner jeg på den. For meg som ikke kan tempe fordi temperaturene varierer opp og ned hele syklusen, har positive el-tester i hytt og pine grunnet pcos er det vanskelig å vite når eggløsning faktisk skjer, og derav kjenner jeg på livmortappen, som forøvrig ikke ligger lengre inn enn en pekefingerlengde :) Og en ren finger er da umulig værre en mannens penis som kanskje ikke er nypolert hver gang man har sex.

http://www.snartgravid.com/Egglosning/Livmortappen-Pernilles-erfaringer.html

Dette er faktisk vanlig, dog ikke på dette forumet.

AnonymBruker
Skrevet

Min tapp er også umulig på samme måte som du beskriver.. Kjenner litt likevel, men føler ikke jeg blir noe klokere av det. Jeg har kontroll på syklusen gjennom temping og el-tester, men jeg kan ikke kjenne at tappen forandrer seg slik den "skal"

Anonymous poster hash: c30da...362

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...