AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Hei... Jeg vet jeg kommer til og få mye negatvie svar her. Det har seg slik at jeg snart skal ha hund, og ha kikket på Engelsk Setter og Irsk Setter. Men jeg kommer ikke til gå på jakt. Hunden kommer til og få masse turer i skogen og på fjellet. Jeg er mye i fjellet. Jeg kan sikkert trene jakt med den, men kommer som sagt ikke til og gå på jakt. Og til det daglige som kommer hunden til og få ca 2 timers tur hver dag i skogen og selvfølgelig hjernetrim. Men hvem av setter rasene kan passe best som familiehund? Håper noen kan komme med tips til hvordan jeg kan gå frem. På forhånd, takk for svar! Anonymous poster hash: 3e6bb...495
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #2 Skrevet 22. april 2015 Har ikke noe særlig erfaring med rasene selv, men min tante har irsk setter som familiehund. Hunden får det den trenger av turer og mentaltrening, og til gjengjeld får de en sporty, artig og god familiehund. Anonymous poster hash: 6e0fe...34a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #3 Skrevet 22. april 2015 Har ikke noe særlig erfaring med rasene selv, men min tante har irsk setter som familiehund. Hunden får det den trenger av turer og mentaltrening, og til gjengjeld får de en sporty, artig og god familiehund. Anonymous poster hash: 6e0fe...34a Takk for svar! . Ja, så bra at hunden får det den trenger. Flotte hunder da Anonymous poster hash: 3e6bb...495
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #4 Skrevet 22. april 2015 Jeg hadde en irsk setter som ren familiehund. Det er jo en veldig aktiv rase men hvis den får nok både fysisk og mental trening går det helt fint, da er de noen rolige koseklumper inne.Anonymous poster hash: ad2c0...e5e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #5 Skrevet 22. april 2015 Du kan fint ha setter som familiehund, men husk at dette er en hund som er skapt for å løpe mye og langt. Så jeg anbefaler deg å trene den med sykkel, ski og/eller løping. Anonymous poster hash: 571a9...632
Gjest Lilleminto Skrevet 22. april 2015 #6 Skrevet 22. april 2015 Irsk setter kan fint brukes som familiehund! Vi bruker vår til jakt men det er kun en uke i året og resten er hun en utpreget familie hund:-) når det gjelder aktivitet av rasen må dere være dedikert til friluftsliv! Fantastisk lynne om dere også dedikerer dere til positiv trening og bruker tid på adferd, til gjengjeld får dere verdens beste kosehund!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå