AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Opplever dette en del, det kan ta fler timer og dager før jeg får svar, men personen er av og pålogget ofte. Plutselig kan det komme en melding hvor vedkommende skriver, "så ikke meldingen før nå"..og så får vi fullført det vi egentlig diskuterte. men er dette løyn? velger de å overse meldingen eller kommer det bare ikke fram? Opplever dette ofte med en venninne, som sliter.. hun sier at hun gjør dette når hun ikke vet hva hun skal svare og at hun får dårlig samvittighet. Har skjedd med en venn nå.. han pleier aldri å gjøre sånn, men i dag har han vært på og av et par ganger, og det var han som sa sist at jeg skulle si fra om jeg kunne treffe ham den og den dagen, noe jeg gjorde i dag..men fremdeles ikke fått svar. Anonymous poster hash: 5ee54...504
dillyduzit Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 Jeg orker ikke aa svare folk jeg ikke vil prate med, har noe svar til, eller vet at "aa nei, dette blir en av de samtalene" Jeg har ikke energi for saant, saa da lar jeg det heller ligge til jeg eventuelt bringer opp samtalen igjen. Eventuelt saa kan det ogsaa hende at jeg rett og slett bare ikke ser meldingen, er opptatt etc. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #3 Skrevet 22. april 2015 Noen årsaker, fra en som kan bruke år og dag på å svare: 1. Jeg er deppa/i sorg, og i tillegg fysisk syk. Du skulle ikke tro det, men å sette seg ned å forfatte et svar er slikt et tiltak at jeg må ha noe restenergi for å få det gjort for tiden. 2. Jeg er utrolig surrete og glemsk. Det kan likevel være snakk om en person som betyr veldig mye for meg. 3. Jeg har en lei vane med å lese meldinger "i søvne". Når jeg våkner husker jeg ikke å ha lest de, men varselet er jo også forsvunnet. Da "oppdager" jeg det kanskje ikke før et par dager senere! 4. Jeg synes forøvrig heller ikke det skal være noe krav å svare så himla fort Ikke alle vil sette av så mye tid når som helst til FB etc.Anonymous poster hash: db08f...379 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 Jeg er sånn, svarer kun av og til. Kan gå dager, eller uker, faktisk måneder noen ganger også. Det spørs helt på temaet vi skriver om. Jeg liker å ha 100% fokus om det jeg skriver og på den personen jeg skriver med, så dager hvor jeg er stressa, deppa, ekstra glad eller lignende så lar jeg vær å svare. Bruker ikke mobilnettet for å få mere press eller forpliktelser, så jeg kan fint være pålogga å se på bilder eller lignende, uten å svare noen på innboksen. Når jeg sitter på pcen gjør jeg også det for å slappe av, og trenger ofte denne "time outen", så jeg svarer kun når jeg er i modus for det. Det gjelder alt fra nære venninder, til menn jeg liker, til bekjente. Mener ikke noe vondt med det eller lyver når jeg skriver at "så ikke denne før nå". Anonymous poster hash: ff455...bd6 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Noen årsaker, fra en som kan bruke år og dag på å svare: 1. Jeg er deppa/i sorg, og i tillegg fysisk syk. Du skulle ikke tro det, men å sette seg ned å forfatte et svar er slikt et tiltak at jeg må ha noe restenergi for å få det gjort for tiden. 2. Jeg er utrolig surrete og glemsk. Det kan likevel være snakk om en person som betyr veldig mye for meg. 3. Jeg har en lei vane med å lese meldinger "i søvne". Når jeg våkner husker jeg ikke å ha lest de, men varselet er jo også forsvunnet. Da "oppdager" jeg det kanskje ikke før et par dager senere! 4. Jeg synes forøvrig heller ikke det skal være noe krav å svare så himla fort Ikke alle vil sette av så mye tid når som helst til FB etc.Anonymous poster hash: db08f...379 Dette er helt legitime grunner og ikke dårlige unnskyldninger. Jeg faller inn under alle punktene, men hovedårsaken er grunn nr 1. Det er vanskelig å konsentrere seg når jeg har konstante smerter og jeg glemmer ofte sammenhengen. Når jeg skriver må det være på en bra dag og de kommer sjeldent. Får jeg en ekstra bra dag bruker jeg den på å føle meg fri/levende og da er facebook det siste jeg er på. Anonymous poster hash: ff455...bd6
sweg Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Ja, hender at noen meldinger ikke popper opp som chat eller på messenger, men havner i "innboksen" på Facebook på nettleseren, eller at de plutselig er helt nederst på messenger. Ser som regel ikke disse med en gang jeg, og da får jeg dårlig samvittighet for å ha vært sløv. Samtidig blir jeg irritert fordi jeg ikke fikk varsel.
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 Kan være jeg ser jeg har fått melding men rett og slett ikke gidder å gå inn å lese med en gang. Da kan det hende jeg glemmer av det og ikke svarer før lenge etterpå... 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #8 Skrevet 23. april 2015 Jeg er en sånn som ikke ser meldinger. Og jeg ser dem virkelig ikke. Derfor blir de selvsagt ikke lest heller. Har avinstallert messenger på alle enheter utenom ipaden min og den er det sjelden jeg bruker til Facebook og jeg får ingen varsler på den. Av og til leser jeg meldinger i forbifarten også.. og glemmer av dem før jeg rekker å svare fordi jeg er opptatt med noe annet. Facebook/Messenger er rett og slett ikke måten jeg kommuniserer på. Slik er det bare. Send meg en mail, så svarer jeg.. eller SMS.. eller ring, men jeg bruker ikke Facebook til kommunikasjon vanligvis.. sorry. Anonymous poster hash: 88215...294
Chizue Skrevet 23. april 2015 #9 Skrevet 23. april 2015 Selvom man er pålogget så må man klikke på meldingen. Altså når du er på chatten og vinduet popper opp så må du selv klikke på vinduet for å vise at du har sett meldingen..Først da får senderen beskjed om at du har sett meldingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå