Gå til innhold

beste system for felles matkonto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

skal få et system for matinnkjøp, hva er vanlig/enklest?

Har hørt om å ha en matkonto hvor begge setter inn penger og så har begge kort til den, det eneste er jo at det blir litt mange kort og koder da..

Må man ha et vanlig bankkort med bilde til dette? Kan man i så fall ha samme kode som på brukskortet?

Andre måter?

Anonymous poster hash: 0dbe2...88e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en regningskonto/matkonto uten kort, vi bare overfører fra den når vi har betalt for mat.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Vi har en felleskonto til mat og andre felles utgifter. Kontoen står i mitt navn, og så har han fått disposisjonsrett. Til denne kontoen har vi hvert vårt kort, og min kode er i alle fall den samme som jeg har på min egen lønnskonto. Dette er i DNB, som er begges hovedbank.

Skrevet

Vi har en konto som begge overfører til hver måned, og vi har hvert vårt kort til den, med samme kode som kortet til brukskontoen i samme bank.

Gjest Daenerys
Skrevet

Vi har en konto som begge overfører til hver måned, og vi har hvert vårt kort til den, med samme kode som kortet til brukskontoen i samme bank.

Samme :)

AnonymBruker
Skrevet

Matkontoen er hun som disponerer gjennom DnB. 2 kort - lik kode.
Overfører faste beløp som utelukkende skal gå til mat. Enkeltbehov som barberblad, magasiner og andre ting må vi stå for på våres eget debitkort :) Synes det er en veldig greit løsning. Kvinner bruker nok gjerne litt mer på kosmitikk, hygieneartikler ol. som det jeg gjør, så det er greit å skille litt på hva som er felles for husholdningen og hva som er den enkeltes særbehov.

Anonymous poster hash: 2d87a...0a8
AnonymBruker
Skrevet

Overfører faste beløp som utelukkende skal gå til mat. Enkeltbehov som barberblad, magasiner og andre ting må vi stå for på våres eget debitkort :) Synes det er en veldig greit løsning. Kvinner bruker nok gjerne litt mer på kosmitikk, hygieneartikler ol. som det jeg gjør, så det er greit å skille litt på hva som er felles for husholdningen og hva som er den enkeltes særbehov.

Anonymous poster hash: 61a2b...7b9

AnonymBruker
Skrevet

Det er nå langt ifra sant alltid. Menn bruker en god del på barberartikler, hårvoks, godlukt og dill de også.

Har du også tatt hensyn til at menn som regel spiser en del mer enn kvinner? For det er jo like urettferdig at hun skal betlae 50/50 når du spiser mest, som at du skal være med og sponse hennes tamponger.

Anonymous poster hash: 7646b...b83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nå langt ifra sant alltid. Menn bruker en god del på barberartikler, hårvoks, godlukt og dill de også.

Har du også tatt hensyn til at menn som regel spiser en del mer enn kvinner? For det er jo like urettferdig at hun skal betlae 50/50 når du spiser mest, som at du skal være med og sponse hennes tamponger.

Anonymous poster hash: 7646b...b83

Og poenget ditt er.....?

De har tydeligvis et system som tar høyde for forskjellig forbruk.

Det er da ikke sikkert han spiser mer enn henne? Det er iallefall ganske sikkert at folk som bor sammen ikke kan få det 100% riktig bestandig, og bør heller ikke bruke så mye energi på dette heller.

Anonymous poster hash: 85db2...559

AnonymBruker
Skrevet

Den det passer mest går i butikken. Vi legger ikke ansvaret for matinnkjøp på bare en av oss. Hver av oss bruker egen konto. I snitt blir det samme hvem sin konto pengene gikk ut av. Men må også legge til at vi har felles økonomi.

Anonymous poster hash: afb82...0ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...