Gå til innhold

Gave til fadderbarn

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva kjøper man til fadderbarnet sitt som blir to år?

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

En barnesikker kosebamse! :tommelsmil: Jeg fikk min elskede Humle da jeg var 3 år gammel, og han har vært i senga mi stort sett hver natt siden det. :)

Skrevet

bamse var et godt forslag ja :-)

Eller kanskje tegnesaker? Pusslespill? Leker av noe slag?

Skrevet

Stemmer på bamse! nå har jeg riktignok ikke fadder, men da jeg var ett år gammel fikk jeg en bamse som var med meg overalt siden. den er helt utslitt nå og har vært sydd sammen utallige ganger. nå står den på en hylle over senga :wink:

Skrevet

Jeg har to fadderbarn, ei jente på 2,5 og en gutt på 6 mnd.

Jenta har til jul og bursdag fått bøker. Hun fikk "Den store barnesangboka" sammen med et smykke til dåpen, så har jeg fulgt opp med de andre bøkene etterhvert. Tror hun mangler én på komplett serie nå :-)

Gutten (som forøvrig er hennes bror) har jeg kjøpt sånne store samlebøker til - en serie hvor alle bøkene om Pippi, Emil osv er samlet (dvs han fikk en bok om Knerten til dåpen sammen med inngravert kniv. Han får Pippi-boka til jul.)

Etterhvert har jeg tenkt å begynne å samle sølv for dem. Begynne med teskjeer i sølv og så får de noe i samme serie hver jul/bursdag.

Har pleid å legge ved en liten ting sammen med den 'ordentlige' gaven, det kommer jeg nok også til å fortsette med. Det være seg en lekebil, 'sandkasse-sett', pysj (rimelig til under hundrelappen på Hennes f eks), hjemmestrikka (jeg er glad i å strikke :-) ) sokker, luer, hals, kosedyr, nissepar, gensere, ullbukser, hele sett om jeg har tålmodighet :sjarmor:

Kommer jo veldig an på hvor mye penger du ønsker å legge i det. Jeg legger meg sånn rundt ca 500,-

Skrevet
Stemmer på bamse! nå har jeg riktignok ikke fadder' date= men da jeg var ett år gammel fikk jeg en bamse som var med meg overalt siden. den er helt utslitt nå og har vært sydd sammen utallige ganger. nå står den på en hylle over senga :wink:

Samme her.. Den er ennå med meg over alt, men nå ligger den bare i kofferten når jeg er ute og reiser :P

Kimmi: Eventybøker var et godt forslag, som barnet nok vil få masse glede av fremover!

Skrevet

Jeg ville ha gått for noe varig. Jeg tror jeg ville ha satt epnger inn på en konto, kjøpt sølvtøy eller noe i den duren. I tillegg ville jeg gitt en liten ting til å pakke opp, slik som Espera skriver.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Jeg ville ha gått for noe varig. Jeg tror jeg ville ha satt epnger inn på en konto' date=' kjøpt sølvtøy eller noe i den duren. I tillegg ville jeg gitt en liten ting til å pakke opp, slik som Espera skriver.[/quote']

Penger på konto er sikkert en god ide, men søvtøy til unger synes jeg er helt bak mål. Vet om flere som har fått av velmenende tanter og bestemødre opp gjennom barneårene og som overhodet ikke liker mønsteret selv når de vokser opp. Og da sitter en der da, med dyrt sølvtøy som en ikke liker eller ønsker seg og ikke blir kvitt. Hvis poenget er at de skal samle verdier, så må da penger på konto eller i fond være en mye bedre ide.

Skrevet

Og jeg vet om flere som skulle ønske at de hadde fått det, (som fex meg) og som skulle ønske at noen hadde gitt det til mine barn. Vi er forskjellige :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...