IdaC Skrevet 24. august 2004 #1 Skrevet 24. august 2004 Jeg begynner å bli litt oppgitt over samboeren min nå... Det er ingen hjelp å få der når det gjelder bryllupsplanlegging. På den ene siden virker han helt uinteressert, men når jeg foreslår noe (for eksempel hvilket hotell vi skal bo på under bryllupsreise), da er han uenig. Når jeg ber ham finne et alternativ, sier han at det er et år til bryllupet og at vi har goood tid, så det kan vi vente med! Han sier at bryllupsplanlegging er jentegreie, og at alle gutter er sånn. Stemmer dette? Er noen av dere også oppgitt?
Ingeborg Skrevet 24. august 2004 #2 Skrevet 24. august 2004 Hva min nye ektemann bidro med i bryllupsplanlegginga, var avhengig både av hvilke oppgaver han ønsket å ha, og hvor lenge det var igjen til bryllupet. Et år i forveien tror jeg helt ærlig de fleste menn vil ha vanskelig for å engasjere seg noe særlig. Men etterhvert blir det bedre - min kjære hadde ansvar for blant annet fotograf, hotell, bordkort og diverse annet underveis, og gjorde det han hadde lovt etter bare bittelitt masing...
Gjest Madam Felle Skrevet 24. august 2004 #3 Skrevet 24. august 2004 Min kjære er med på all planlegging, og jeg er nok heldig der. Selv om det er nesten et år til vi gifter oss, er han med på planleggingen av det som må ordnes. Kunne kanksje vært greit å få bestemme det meste selv, men er veldig glad for at han viser interesse. Så ja, jeg får all den hjelp jeg behøver.
helenaa Skrevet 24. august 2004 #4 Skrevet 24. august 2004 Mannen min liknet veldig på det du beskriver ett år før bryllupet. Han virket uengasjert og ville ikke diskutere, men når jeg hadde bestemt noe ville han plutselig mene noe likevel. Men så, da det nærmet seg mer ble han mer og mer med på planleggingen, og kom tilogmed med et par glimrende og kreative forslag! Kanskje ikke alle menn har hørt så mye om at det er viktig å være tidlig ute - og kanskje de har rett i at noe kan vente. Men det er ikke lett å vente når man har fått en god ide! Lykke til, håper dere finner ut av det!
nessi Skrevet 24. august 2004 #5 Skrevet 24. august 2004 Min kjære har vel ikke tatt mest initiativ, men han har hørt på og kommet med meninger når jeg har spurt om hvordan vi skal ha ting og tang. Bryllupsnatta vet jeg ikke noe om. Den har han visst nok bestilt til for lenge siden, og jeg får ikke vite hvor det er før vi er der.
IdaC Skrevet 24. august 2004 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2004 Da er det kanskje håp. Knaskje han rett og slett syns det er for tidlig. Tusen takk for svar, nå ble jeg glad og ser litt mer positivt på det nå...
majan Skrevet 24. august 2004 #7 Skrevet 24. august 2004 Jeg begynner å bli litt oppgitt over samboeren min nå... Det er ingen hjelp å få der når det gjelder bryllupsplanlegging. På den ene siden virker han helt uinteressert, men når jeg foreslår noe (for eksempel hvilket hotell vi skal bo på under bryllupsreise), da er han uenig. Når jeg ber ham finne et alternativ, sier han at det er et år til bryllupet og at vi har goood tid, så det kan vi vente med! Han sier at bryllupsplanlegging er jentegreie, og at alle gutter er sånn. Stemmer dette? Er noen av dere også oppgitt? nå ble jeg glad, jeg har det sånn jeg også. ganske så fortvilende til tider, men det er jo greit også da. Jeg er den som elsker og planlegge og han er en som kommer med meninger og innspill.
IdaC Skrevet 25. august 2004 Forfatter #8 Skrevet 25. august 2004 Hei majan! Dere gifter dere dagen etter oss:) Je ger glad i å planlegge selv også, men må jo spørre for å vite om det er greit for ham, og da er er enten det samme for ham, eller så er han ikke enig med meg, slik at jeg må begynne på nytt... Men jeg håper at han viser mer interesse etter nyttår, for da kommer jeg til å begynne å få panikk hvis ikke de store ting er på plass (kjolen, lokalet, time til vielsen...)
lene Skrevet 25. august 2004 #9 Skrevet 25. august 2004 Høres ut som dette er noe felles for alle menn . og nå ble jeg også glad! Min har meninger, men engasjerer seg ikke på eget iniativ... noe ganger vil jeg bare gi opp - trodde det bare var han som var sånn!! Men nå blir jo alt mye greiere...
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2004 #10 Skrevet 25. august 2004 Det er stort sett jeg som har stått for planleggingen så langt - har spurt ham om diverse, men han klarer ikke engasjere seg - mulig det er for tidlig. Jeg tror nok at det til syvende og sist blir jeg som kommer til å styre og ordne med det meste, rett og slett fordi jeg er typen til det og ikke han. K
majan Skrevet 25. august 2004 #11 Skrevet 25. august 2004 heisann jenter!!! vi får heller hjelpe hverandre!
zmurfette Skrevet 25. august 2004 #12 Skrevet 25. august 2004 Min mann var ikke så veldig engasjert i bryllupsplanlegingen....ikke engasjert i det hele tatt når jeg tenker meg om... Fordelen var at jeg fikk ting akkurat slik jeg ville ha de, for hos oss ble det ganske tidlig opplest og vedtatt at om man ikke er engasjert har man heller ikke lov til å komme og klage i ettertid.... En annen fordel med at bryllupet var mitt prosjekt er at nå som vi skal bygge ut må han gjøre all organsieringen i forhold til det (Det var en del av dealen - jeg ordet bryllupet, han ordner utbygging...)
blåveis Skrevet 25. august 2004 #13 Skrevet 25. august 2004 Et år før datoen hadde vi ikke tenkt på å sette en dato.. Nå er det under tre måneder igjen, så nå begynner vi begge å skjønne at det er på tide å få gjort noen konkrete ting.. Hadde noen gnålt til meg om valg av hotell for en ferien som var et helt år frem i tid (eller 5 måneder for den saks skylt) så hadde jeg himlet med øynene.. Har STOR forståelse for at mannen ikke akkurat jubler..
IdaC Skrevet 27. august 2004 Forfatter #14 Skrevet 27. august 2004 Vi mennesker er forskjellige blåveis... Noen liker å ha ting underkontroll lenge i forveien, mens andre tar ting som det kommer sånn som deg...
blåveis Skrevet 27. august 2004 #15 Skrevet 27. august 2004 Vi mennesker er forskjellige blåveis... Noen liker å ha ting underkontroll lenge i forveien, mens andre tar ting som det kommer sånn som deg... Nettopp!
Arwen Skrevet 27. august 2004 #16 Skrevet 27. august 2004 Et år før datoen hadde vi ikke tenkt på å sette en dato.. Nå er det under tre måneder igjen, så nå begynner vi begge å skjønne at det er på tide å få gjort noen konkrete ting.. Hadde noen gnålt til meg om valg av hotell for en ferien som var et helt år frem i tid (eller 5 måneder for den saks skylt) så hadde jeg himlet med øynene.. Har STOR forståelse for at mannen ikke akkurat jubler.. Det hotellet vi egentlig skulle ha var stort sett fullbooket ett år i forveien
blåveis Skrevet 27. august 2004 #17 Skrevet 27. august 2004 Det hotellet vi egentlig skulle ha var stort sett fullbooket ett år i forveien Skjønner at det kan være greit å bestille store ting i god tid om man er ute etter bestemte ting som er populære. Men her var det snakk om en som nærmest klaget over at mannen ikke ville plukke ut en liten detalj som overnatting på bryllupsreisen et helt år i forveien. Jeg har ingen problemer med at folk bestiller osv tidlig, jeg bare forteller om en annen måte å se det på som det kan være greit å være klar over at mange kan ha.. Bare en ting å huske på for dem som evt synes alle burde være like "hands on" som dem selv.. Som sagt; ikke noe galt i hva du gjør.. men å forvente at andre utomatisk skal se det på samme vis som deg blir du bare stresset av.. Snakk om hvor tidlig dere mener ting bør ordnest osv, ikke bare anta at det du tenker er det han også burde tenke.. Det var det jeg mente med min lille historie..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå