Gå til innhold

Han er ikke klar for et forhold..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste to månedene holdt på med en fantastisk gutt på samme alder (vi er snart i midten av tyveårene) og vi har hatt det kjempefint sammen. Han er helt fantastisk og jeg liker alt ved han. Vi har hatt mye sex, omtrent hver gang vi har vært sammen.

Ting har gått så bra så jeg følte jeg måtte spørre han om hva han tenkte videre for oss. Jeg har hele tiden visst at han nylig har kommet ut av et kjempelangt forhold som har vart omtrent hele livet, så mistanken har jo vært der. Han sa han ikke var klar for noe forhold-forhold og trengte å være "fri" og ikke føle seg bundet. Likevel følte han at han likte meg såpass godt og det vi har er så bra at han ikke ville gi slipp på det, og at han muligens gjorde en stor tabbe. Derfor ønsker han å holde kontakten og fortsette å være sammen på fritiden (men da uten sex), slik at vi beholder det vi har..

Min bekymring er at jeg vil bare like ham enda bedre, mens han da egentlig har fri pass til å gjøre hva han vil, slik at jeg vil ende opp enda mer lei meg enn jeg er nå. (Han sier han ikke gjør det for å kunne få seg random jenter, men hva vet vel jeg). Sånn det er nå har jeg sagt at vi ikke bør møtes fordi jeg ikke vil risikere å bli mer glad i ham og såret hvis han tviholder på å ikke ville være i et forhold.

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg fortsette å henge med han eller bryte kontakt (gå videre, og med et lite håp om at han skifter mening)?

Anonymous poster hash: e5e9a...a88
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville holdt meg til den planen du har skissert opp her.Gå videre og treff andre. Sannsynligheten for å bli såret her er ganske stor,og du skriver du ikke vet om han treffer andre.Da hadde jeg ikke orket å treffe ham,og kanskje ende opp til sengs.For så å finne ut at han kanskje har noe på gang med andre og vips så er han kanskje i et forhold.

Anonymous poster hash: 8f7d2...436
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ultimatum: Bli kjæresten min, ellers kan vi ikke ha kontakt.

Det er hundrevis av tråder her inne om at han "ikke er klar for et forhold". Liker han deg godt nok så er han klar.

Eller så kan du forslå at dere ikke ses på to uker/lenger og etter det må han bestemme seg for hva han vil.

Anonymous poster hash: 9be1c...d38
  • Liker 3
Skrevet

Du skriver du er lei deg,og du er ikke sikker på om han er ærlig mtp å ikke treffe andre.

Da ville jeg holdt avstand fra ham,til han kunne gi et klart svar på hva han vil.

Det er forsåvidt et godt tegn at han vil møtes uten å ha sex,men hvis du fortsatt føler forelskelsen blusser opp igjen etter hvert møte vil du jo få den smertefulle berg-og-dalbanen av følelser.Det vil også bli vanskelig å date andre,og komme seg videre.Så jeg tror du gjør lurt i å ta et skritt tilbake her.Det er godt mulig han bare sier sannheten,når han sier han ikke er klar for noe forhold.Men enkelte blir desverre aldri klar.Har en venninne som ventet på en slik mann i 9 (!!!) år.Det beste er nok å legge ham litt i glemmeboken,og prøve å gå videre.

• Liker 2
Skrevet

Gå videre. Da vil han respektere deg og eventuelt finne ut at det å være kjæreste med deg er noe han ønsker. Damer som godtar at menn går å gjør det de måtte gjøre, blir aldri noen de vil respektere nok til å være i et forhold med.

Takk for tiden dere hadde sammen, og be han nyte singeltilværelsen og men det!

Den rette for deg kan være rett rundt hjørnet, tenkt hvis du hadde gått glipp av han fordi du hadde vært opphengt i en som ikke vet hva han vil ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde definitivt ikke laget noe drama. Fordi det stiller deg i et dårlig lys og kan bli kleint om dere møter på hverandre i helt andre settinger ved senere anledninger. Hadde sagt at han fikk si fra om han hadde lyst på kjæreste men at du ikke kan vente på ham i mellomtiden. Og at det er best hvis dere ikke møtes for da kommer det til å bli vanskelig for deg å komme over ham. For vips så har dere sex igjen vet du...

Anonymous poster hash: 54b2e...f80

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, ikke treff han. Jeg tror du har ganske rett i at du bare vil få sterkere følelser for han om du fortsetter å treffe han selv om dere ikke har sex (og det er så lett å miste kontrollen og faktisk havne i seng). Han virker ærlig og oppriktig, og jeg tror ikke han er noen drittsekk. Men det er forståelig at han ikke ønsker å binde seg nå siden han nettopp har kommet ut fra et livslangt forhold som du skriver.

Men om du holder deg unna og har minimalt med kontakt (helst ingen) så skal du ikke se bortifra at denne friheten som han føler på blir en ufrihet uten deg. Da vil han nok få fart på sakene, om det er slik han føler det.

Tror ikke det vil gagne hverken deg eller han om dere henger sammen. Han må få kjenne på hva han vil. Du må legge fra deg forventingene.

Endret av lillsunshine
  • Liker 2
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Tror nok at han liker deg, men siden han nettopp har kommet ut av et langt forhold vil han sikkert føle litt på singellivet. Ville gått videre hvis jeg var deg. Du trenger ikke å kutte kontakten helt, men det er lite lurt å finne på ting med han. Du blir bare mer investert i han mens for han er det ikke så seriøst.

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet

Ultimatum: Bli kjæresten min, ellers kan vi ikke ha kontakt.

Det er hundrevis av tråder her inne om at han "ikke er klar for et forhold". Liker han deg godt nok så er han klar.

Eller så kan du forslå at dere ikke ses på to uker/lenger og etter det må han bestemme seg for hva han vil.

Anonymous poster hash: 9be1c...d38

This. Menn som sier de ikke er klar for et forhold sier bare dette fordi de ikke er interessert i akkurat deg. Tro meg! Har opplevd dette med så mange menn, vi har datet litt også får jeg den ikke klar-kommentaren. Så går det noen uker og de har blitt samboer omtrent med ei anna dame. Mannfolk ass.

Dropp han fyren og finn deg heller en annen :)

Hilsen en som har vært i samme situasjon

Anonymous poster hash: aa205...907

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde definitivt brutt kontakten, og sagt enten-eller.

Ikke at du skal gå rundt med en forhåpning, men for alt du vet kan det være han kryper til korset etter dere ikke har hatt kontakt på en stund (snakker av egen erfaring). Sier ikke at du skal bite på, men det er ganske standard hannkjønn.

Anonymous poster hash: 8e64f...cbf
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bli en av de jentene som går på gress. Hadde han vært forelsket ville han blitt sammen med deg og er han ikke forelsket eller interessert nok, hva skal du med ham da?

Anonymous poster hash: 7b7d2...411
Skrevet

Han vil gjerne pule, men ikke bli ilag med deg....

AnonymBruker
Skrevet

This. Menn som sier de ikke er klar for et forhold sier bare dette fordi de ikke er interessert i akkurat deg. Tro meg! Har opplevd dette med så mange menn, vi har datet litt også får jeg den ikke klar-kommentaren. Så går det noen uker og de har blitt samboer omtrent med ei anna dame. Mannfolk ass.

Dropp han fyren og finn deg heller en annen :)

Hilsen en som har vært i samme situasjon

Anonymous poster hash: aa205...907

Det er ikke en mannsgreie. Fått samme kommentar fra masse kvinner.

Anonymous poster hash: 7f52d...2ab

AnonymBruker
Skrevet

Dumt at du gikk inn med hele deg når han nettopp har kommet ut av et livslangt forhold. Sier seg selv at han da trenger tid på å fordøye ting, se ting fra avstand. Han teker kanskje fortsatt på henne i hjertet sitt, mens du er en flukt for han nå. Mener ikke å være kjipe med deg, men du må våkne, for når han har sagt at han ike er lar for et forhold, kan det ha med at du gikk inn i det med hele deg , uten noen "krav" for å vite hvor du står. Hadde du ventet og sett det an pga situsjonen hans, hadde han kanskje sett mer på deg som en potensiell partner. Kvinner som går inn med alt, og som ikke forventer noenting, bare er der hele tiden selv om han har sagt at han ikke er klar, vil aldri kunne vekke han, da han ikke trengte å jobbe npe for å få deg, samt at han er i den situasjonen hahn er i. Vil du være hans rebound, kjør på, men jeg hadde stoppet kontakten med han, og skaffet meg mer selvrespekt. Du må forvete mer av en mann som er interessert i deg!

Anonymous poster hash: 88f3a...5fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...