AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Jeg vurderer å skaffe meg husdyr igjen, men bor alene, og er i full jobb. Har vurdert undulat fordi de er litt enkle å underholde. Altså, speil og radio så tror merker de ikke så godt at jeg er borte? Har tidligere hatt papegøyer og de er mye mer krevende, syns jeg? Er tankegangen min helt på bærtur? Jeg er mye hjemme på kveldene og da vil den ha min fulle oppmerksomhet og få fly fritt. Anonymous poster hash: 9780f...d47
grrwaffmjau Skrevet 22. april 2015 #2 Skrevet 22. april 2015 Skal du gå til anskaffelse av undulat burde du ha to, de er flokkdyr:) 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #3 Skrevet 22. april 2015 1) Undulater er flokkdyr, altså minst to stk 2) De skal IKKE ha speil Tror du bør lese deg skikkelig opp på undulat om du skal skaffe deg det. Virker som du har null peiling. Og har du aldri hatt det, så er det ikke for sent Undulater er flotte dyr, de bråker endel dog. Men de er lettlærte, blir fort tamme og er kule. De spiser mye frukt og grønt, men noe er også giftlig, så du må søke opp hva du IKKE skal gi dem. Anonymous poster hash: 87b0d...054
Tvist Skrevet 22. april 2015 #5 Skrevet 22. april 2015 Hva med katt? Ville i alle fall ikke kombinert det med undulat:)
Gjest Pheel Skrevet 22. april 2015 #6 Skrevet 22. april 2015 Anbefaler heller hamster om du ønsker kun ett dyr som krever lite. Undulater behøver mye plass og skal være mer enn 1, og krever og mye for å bli ordentlig tamme.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #7 Skrevet 22. april 2015 Men for å få dem tam, bør man først anskaffe en, temme den, og så få en til? Hamster er det vel like mye selskap i som et akvarie. Det er lettere å få noen til å passe undulat enn katt. Anonymous poster hash: 9780f...d47
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #8 Skrevet 23. april 2015 Jeg skaffet meg en undulat en gang, og fikk henne ganske tam. Det virket som hun trivdes. Hun fikk ha speil etter at hun ble tam (ikke før). Så skaffet jeg en hannundulat til henne, og da ble mye ødelagt egentlig. Han var nok litt hjerneskadet, for han hadde veldig lite hode, og han var veldig ivrig (sexgal) på henne. Hun ble plaget i årevis, for det var for vanskelig å kvitte meg med han. Hun ble mindre tam etter at han kom i hus, selv om hun ikke knyttet seg sånn til han. Så to undulater behøver ikke bety at de blir lykkelige sammen. Noen passer ikke sammen, akkurat som mennesker. I dag hadde jeg nok avlivet han og beholdt henne. Har vondt av henne ennå. Og en ting til: de kvitrer mye. Det kan høres hyggelig ut, men det kan bli for mye. Anonymous poster hash: 4c589...598
Minya Skrevet 24. april 2015 #9 Skrevet 24. april 2015 Ville i alle fall ikke kombinert det med undulat:) Jeg hadde undulat da jeg fikk gamlepus, og det gikk så fint atte. Nå skal det sies at gamlepus var pisseredd for undulaten da, så det hjalp jo litt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå