Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk mensen fredag 13 august.I går ti dager etter mensen hadde jeg så vondt i magen og ryggen,akkurat som menssmerter.Kan det være el-smerter så tidlig?Jeg trodde ikke man kunne ha EL før 14 dager etter mensen?En annen ting,det er første gang etter pilleslutt jeg fikk sånne smerter,kan det bety at jeg ikke har hatt EL før?Sluttet på p-piller i juni 04

Videoannonse
Annonse
Gjest Hulderjenta
Skrevet

EL kan du ha når som helst i syklusen. Det normale er ca 14 dager før neste mens, så i gjennomsnittssyklusen på 28 dager, skjer EL rundt dag 14.

Men EL-tidspunktet kan forskyve seg fra syklus til syklus, og ulike kvinner har ulike "normalsykluser".

Men som sgt: Det normale er ca 14 dager før mens. Så ja, du kan helt fint ha hatt EL på dag 10 i din syklus.

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Og det andre spørsmålet (ble litt for kjapp i sted! :ler2: ):

Blir jo bare spekulasjoner, men selvfølgelig kan det hende dette har vært din første EL etter p-pillekutt. Men det kan også være du ikke har registrert din egen EL før nå, men at du har hatt det. Husker du om du hadde EL-smerter før du begynte på p-pillene?

Uansett er det mye man kjenner i kroppen når man er prøver som man ikke ville lagt merke til ellers! :D

Skrevet

Jeg kan ikke huske at jeg hadde EL-smerter før jeg begynte på p-piller.Men nå har jeg hatt i vondt i tre dager,er det vanlig?Smertene ligger langt nede i magen og ryggen.I tillegg kjenner jeg noen stikkinger i magen

Skrevet

oy jeg fikk også mensen 13 august.onsdag som var fikk jeg kjempe smerter i magen/stikkinger .hadde det resten av uken.På fredag fikk jeg mens smerter i nedre ryggen som gikk nedover i beina.Jeg tror jeg hadde egg løsning.For jeg har hørt at hvis man har 28 dagers syklus så har man EL 10 til 14 dager etter 1 dag man får mensen.Å når jeg telte dager så stemte det med meg i hvert fall.Har ikke hatt smerter siden lørdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...