Gå til innhold

har inntrykk av at barnefaren bryr seg mindre og mindre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at jo eldre barnet blir, jo mindre bryr faren seg om han nå er barnet 9 år. Det gjelder også samvær, han syns det er greitt at det ikke er så ofte han har samvær lenger og vil heller ha hver 3 helg istendenfor annenhver. Sønnen min syns det er sårt.

Andre som har erfaring med dette? og har det gått bra å endre til sjeldnere samvær? jeg syns det er veldig egoistisk av faren.

Anonymous poster hash: 5fa73...5be
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har faren funnet ny partner nylig? Eller fått andre endringer i livssituasjonen?

AnonymBruker
Skrevet

nei ingen ny partner...har bare hintet om dette hele tiden og mer og mer jo eldre barnet blir

Skrevet

Vel, da får du ta en prat med mannen om dette.

Selv har jeg en sønn som var så liten da far og jeg gikk fra hverandre at han ikke husker noe av det. Men han har vært annenhver helg hos far under hele oppveksten. I vårt tilfelle trengte gutten faren mindre og mindre, mens for far har interessen for barnet økt med alderen. Synd for far, for båndet mellom dem kunne vært sterkere hvis far hadde vært mer "på" i tilknytningsperioden.

Men syns ikke du skal gå med på redusert samvær hvis gutten ikke ønsker det selv, og har det greit sammen med far.

AnonymBruker
Skrevet

For mange fedre er jeg redd det blir sånn når de ikke har samvær mer enn hver 2 helg. Tilknytningen kommer ikke automatisk tenker jeg, den må vedlikeholdes. Og det er vanskelig når man treffes 4-5 ganger i måneden. Jeg ser tanta mi oftere enn det...

Anonymous poster hash: 7fafc...d5c

AnonymBruker
Skrevet

For mange fedre er jeg redd det blir sånn når de ikke har samvær mer enn hver 2 helg. Tilknytningen kommer ikke automatisk tenker jeg, den må vedlikeholdes. Og det er vanskelig når man treffes 4-5 ganger i måneden. Jeg ser tanta mi oftere enn det...

Anonymous poster hash: 7fafc...d5c

Faren min jobbet offshore, og hadde ikke mulighet til å ha meg mer enn to helger hver måned. Hverken jeg eller han ville ha gitt avkall på noe av tiden sammen. Ting forandret seg jo da han ble "helgepappa" da jeg ble 4, men båndet mellom oss var der hele tiden.

Anonymous poster hash: d3852...fe0

Skrevet

Når er tilknytningsfasen? Altså i hvilken alder tror dere den er "viktigste"?

Skrevet

Når er tilknytningsfasen? Altså i hvilken alder tror dere den er "viktigste"?

Viktigst*

Skrevet (endret)

Hadde satt meg ned med ham og forklart at hvis han ikke investerer tid i sønnen sin nå så kan han heller ikke forvente å få ta del i sønnens liv senere. Det er de første tjue årene i livet at barna trenger foreldrene sine, etter det så er det omvendt.

Om faren ikke gidder å opprettholde en god relasjon nå så kan han heller ikke bli såret når sønnen i voksen alder ikke gidder å komme på besøk.

Min manns far var aldri til stede for ham i oppveksten, og mannen min ønsker å ha så lite omgang med ham som overhodet mulig (fordi han rett og slett ikke kjenner fyren).

Endret av Ultiva
AnonymBruker
Skrevet

Vel, da får du ta en prat med mannen om dette.

Selv har jeg en sønn som var så liten da far og jeg gikk fra hverandre at han ikke husker noe av det. Men han har vært annenhver helg hos far under hele oppveksten. I vårt tilfelle trengte gutten faren mindre og mindre, mens for far har interessen for barnet økt med alderen. Synd for far, for båndet mellom dem kunne vært sterkere hvis far hadde vært mer "på" i tilknytningsperioden.

Men syns ikke du skal gå med på redusert samvær hvis gutten ikke ønsker det selv, og har det greit sammen med far.

Annenhver helg?!! Da hadde jeg ikke kjent igjen personen!

Anonymous poster hash: 0cf86...29c

AnonymBruker
Skrevet

Har nektet hver gang han tar opp emnet, og sier det er kanskje ikke så viktig for deg som far, men det er veldig viktig for barnet og at barnet blir såret hvis han ikke får regelmessig samvær.

Det virker bare som det er viktig hver gang en i familien har bursdag at barnet er tilstede. Eller faren har samlet barn som skal leke med han i nabolaget, og gjør at barnet egentlig ikke har personlig kontakt med faren annet enn ved frokost og leggetid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...