Spl90 Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 (endret) Hei. Jeg skal på et intervju angående omsorgsbolig for demente. Er sykepleier. Er det noen sykepleiere eller helsefagarbeidere/assistener som vil dele sin erfaring? Lurer på hvor mye ansvar jeg kommer til å ha og er det mye stell der? Har hørt at de som bor i en omsorgsbolig er som regel mer oppegående enn de på sykehjemmet. Håper at noen kan svare:) Endret 21. april 2015 av Spl90
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 Er hjelpepleier og jobber i omsorgsboliger. Mange i omsorgsboliger er fullstendig pleietrengende, de trenger hjelp til daglig hygiene, dobesøk, og enkelte trenger hjelp til mating. Mange er også veldig tunge, så det er ikke lett å jobbe i omsorgsboliger. Du sier at du skal jobbe med demente. Skal du da jobbe på en dementavdeling, eller er det eldre som også er demente? På dementavdelingene er de gjerne mer "oppegående" fysisk, de går gjerne på egne ben, kan stelle seg selv med veiledning og spiser selv. Anonymous poster hash: ff2cc...3bb
Spl90 Skrevet 21. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2015 Takk for svar:) Ja det er omsorgsbolig for eldre med demens. Regner med da det er ganske likt i forhold til en vanlig demensavdeling på sykehjem da. Er det noen som jobber på en demensavdeling for eldre her? Lurer på hvor hektisk der er der. Jobber på en medisinsk post på sykehuset nå og er lei av å ha en veldig hektisk hverdag.
Gjest LadyAntebellum Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Takk for svar:) Ja det er omsorgsbolig for eldre med demens. Regner med da det er ganske likt i forhold til en vanlig demensavdeling på sykehjem da. Er det noen som jobber på en demensavdeling for eldre her? Lurer på hvor hektisk der er der. Jobber på en medisinsk post på sykehuset nå og er lei av å ha en veldig hektisk hverdag. Jeg gjør. Det ska i teorien være roligere i et "dement" miljø for og forebygge uro hos beboerne. Men, flere av dem er jo ganske pleietrengende så det er ikke alltid det går i praksis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå