Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt sensitiv tynn hud med blodårer som synes godt. Litt gjennomsiktig på en måte. Jeg har en hudsykdom som gjør at jeg har røde nupper på det meste av kroppen, særlig armer og bein. I tillegg får jeg fort blåmerker og småarr. Spesielt hudsykdommen har plaget meg i oppveksten og voksenlivet, og hindret meg i mye, men man blir jo vant til det. Det å kunne ha en jevn normal hud har jeg slått fra meg for lenge siden. Likevel, jeg er så fornøyd med kroppen min, og da ødelegger det alt når huden er som den er. Får på en måte ikke trent det bort.

Ifjor sommer oppdaget jeg plutselig disse små "edderkoppårene" på hofter og lår, noe på leggene og nederst på ryggen. På beina er de i hovedsak på utsiden. Dette føltes som det siste jeg trengte. De er ikke synlige på avstand for andre, men jeg plages med de selv. Jeg vet det kan være genetisk, pga hormoner osv. Jeg sluttet på Yasmin for 2-3 år siden. Siste året har også vært veldig stillesittende for min del. Det irriterer meg at jeg ikke vet akkurat hvor lenge jeg har hatt de, da er det så vanskelig å prøve å finne en årsak. Jeg mistenker vel også at jeg rett og lett har en hud som bare får alt mulig sånt.

Jeg har vært til 1 laserbehandling for 4 uker siden, og synes vel ikke hun fikk tatt så mange. Men hun sa også at siden flere av de ikke er så tydelige i fargen så vil de ikke respondere så godt på laseren. Jeg har nå satt opp en ny time hos en annen kosmetisk sykepleier på volvat for å høre hva hun sier og se om det er håp for å få bukt med en større del av de.

Når jeg har lest om dette og også når jeg var til behandling, fikk jeg vite at en veldig stor prosentandel av kvinner har dette. Men likevel synes jeg ikke det ser sånn ut blant kvinner i 20-30årene. Jeg er selv 27. Jeg synes det er så urettferdig når folk rundt meg sprader rundt med sommerfine bein i shorts og skjørt.

Nå ble dette et veldig langt innlegg, men det hadde vært så fint om noen med det samme problemet kunne svare. Føler meg så nedfor og lei av å gå rundt med dette og å bruke tusener på å prøve å se "litt" bedre ut. På forhånd takk😊

Anonymous poster hash: 8a194...57d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette hjelper deg neppe, men jeg er ganske sikker på at det for det meste er kun du som legger merke til årene. Jeg ser stadig vekk kvinner med blodårer og strekkmerker, men det er liksom ikke noe man tenker særlig over.

Anonymous poster hash: ad7fd...f9e
AnonymBruker
Skrevet

Dette hjelper deg neppe, men jeg er ganske sikker på at det for det meste er kun du som legger merke til årene. Jeg ser stadig vekk kvinner med blodårer og strekkmerker, men det er liksom ikke noe man tenker særlig over. Anonymous poster hash: ad7fd...f9e

Tusen takk for svar! Vil bare presisere at det ikke er vanlige blodårer, men ødelagte/sprukne små årer. Jeg vet at det nok kun er jeg som ser de. Men jeg plages med at de er der likevel og at det er så mange av de. De er liksom over alt. Bortsett fra akkurat innsiden på lårene. Pga hudsykdommen og hudtypen min så er den ikke fin og jevn som andre sin, og jeg vet at sånn er det bare. Men dette ble jeg så lei meg over. Hadde nok fra dør

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Vil bare presisere at det ikke er vanlige blodårer, men ødelagte/sprukne små årer. Jeg vet at det nok kun er jeg som ser de. Men jeg plages med at de er der likevel og at det er så mange av de. De er liksom over alt. Bortsett fra akkurat innsiden på lårene. Pga hudsykdommen og hudtypen min så er den ikke fin og jevn som andre sin, og jeg vet at sånn er det bare. Men dette ble jeg så lei meg over. Hadde nok fra dør Anonymous poster hash: 8a194...57d

Off, skulle stå "før"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...