Gå til innhold

Bryllup antrekk pent- lang kjole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i to bryllup i mai med antrekkskoden "pent". Føler det er så intetsigende antrekkskode! Jeg har akkurat fått barn, og kroppen er ikke akkurat tilbake til normalen. Har 10 kg for mye, så absolutt ingen av kjolene mine passer. Jeg har gått til innkjøp av en mørk blå, lang kjole, men så leste jeg invitasjonene og ble litt stressa for om den kan bli for fin for antrekkskoden...? Stresser litt, for jeg har ikke lyst til å bruke mer penger på en kjole som ikke egentlig er størrelsen min, og denne blå passer post-gravidkroppen min veldig godt!

Link til kjole:

http://www.floyd.no/kjoler/kjole-clarissa-lang-morkebla

Anonymous poster hash: 97fce...af8

AnonymBruker
Skrevet

Den kjolen passer veldig fint til bryllup, et trygt valg, og veldig pen kjole :)

Anonymous poster hash: 81384...72c
Skrevet

Vel, så lenge den ikke er hvit så går vel det greit? Bryllup er fint og den kjolen var fin :)

Skrevet

Du kan trygt gå med den kjolen! :)

Skrevet

Den kan du fint gå med synes jeg! Hvis du er redd for å være for pyntet kan du jo velge en enklere jakke/cardigan over og tone ned veldig på for eksempel hår og smykker :)

Gjest Tigress
Skrevet

Om ein skal vere ofseleg streng på det, så er han kan hende overpynta, men kjære vene, det viktigaste er jo at han 1) ikkje er kvit og lang og 2) at du kler han, kjenner deg vel i han og syner at du har pynta deg! Og ein slik kjole kan ein jo pynte ned litt også - la tiaraen liggje, bruk eit enkelt smykke og stå over den mest overdådige håroppsatsen så er du heilt i boks. Til neste bryllaup tek du eit anna enkelt smykke og endrar håret, så kjenner du sjølv at noko er nytt. Du blir kjempefin!

Ta med jakke eller sjal om det er kyrkjebryllaup, det er så kaldt i kyrkjer!

Skrevet

Tråden ryddet for reklame

Bond, forumansvarlig

Gjest Margit Spat
Skrevet

Enda et godt eksempel på at man heller bør bruke de "offisielle" antrekkskodene, som faktisk betyr noe, enn å på død og liv unngå vanlig skikk og bruk og slike formaliteter.

Her har brudeparene oppgitt en antrekkskode som etterlater gjestene mer forvirret enn veiledet. Alle vet jo at man kler seg pent i et bryllup, uansett.

Til TS: jeg synes kjolen er pen, men jeg aner ikke om den er for lite eller for mye pyntet i henhold til brudeparenes ønsker. På den annen side: det er ikke din skyld at de ikke har vært mer presise når de inviterte, så selvsagt ville jeg brukt kjolen.

Skrevet

fin kjole og passende i bryllup. Ikke for pyntet npr det står "pent".

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke den er for pyntet egentlig. Helt vanlig pyntekjole?

Anonymous poster hash: 41edf...bdc
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fin kjole! Jeg ville absolutt kledd meg litt for fint enn andre veien.

Anonymous poster hash: 9ba0e...9c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...