Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen formeninger om hvilken farger som kler forskjellige mennesker? Er det noen farger som passer for de med brunt hår som ikke passer til de med blondt hår. Hva med øyenfarge etc.?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Tja, det kommer an på hårfarge, hudfarge, om huden din er gultonet eller mer kald i undertonen, øyenfarge, om du har lyse eller mørke øyne, om du er brun, osv.

Vanskelig å si uten å ha sett personen, men generelt tror jeg man trives og føler seg fin i de fargene som kler en.

Skrevet

det kommer stort sett an på helheten, ikke KUN hårfarge eller øyenfarge, men hvordan fargene er satt sammen på hver enkelt.

det er jo satt en viss veiviser med fargeanalyse, da finner du hvilke farger som passer akkurat deg og dine farger best.

personlig har jeg ikke noen farger som passer til meg pga bare hårfargen eller bare øyenfargen.

Skrevet

Jeg ser definitivt hvilke farger som kler forskjellige personer. Det er jo etter min mening selvfølgelig, men tror jeg har en viss peiling...

Selv er jeg blond, men hudfargen og øyenfargen min sier meg at jeg er en varm farge person...

Skrevet

Jeg synes rødhårete folk ofte kler veldig godt mørkeblå!

Skrevet

Jeg synes det er få som virkelig kler gult. Det er penest om man er ganske mørk. Blonde, bleke mennesker som meg kler det i hvert fall ikke særlig godt. :roll:

Skrevet

Jeg mener at de med mørkt hår kler mye av kalde farger som svart, grå og blå. Men rød og lilla passer jo bra også.

Lyst hår passer fint med farger som ikke er så skarp. Syntes heller ikke alle med lyst hår kler alle rødfarger heller jeg da. Men brunt og grønt og pastell farger syntes jeg er flott.

På de med rødt hår syntes jeg kler varme farger. Som brun,beige, offhvite, grønn. Ikke rødt eller rosa.

Men som sagt, vi er nå så forskjellige alle.

Smaken er som baken........................... forskjellig. :ler:

Gjest Ethereal
Skrevet

Hudtonen bestemmer mye mer enn hårfarge, synes jeg. Veldig mange farger jo håret, men selv om jeg farger håret helt lyst (er mørk nå, og av natur), så vil jeg fortsatt kle stort sett de samme fargene. Generelt er det slik at mennesker med varm (gulaktig) undertone i huden, kler varme farger, mens de med kaldere undertone, kler kaldere farger. Mange ekte blondiner er kalde i fargene ellers, og kler kalde farger.

Da jeg bleket håret hvitt, for å farge det knall-lilla (lykketroll?), oppdaget jeg plutselig at jeg ikke kledde noen farger lenger, og gikk kun i svart i den korte tiden det varte.:ler:

Skrevet
Hudtonen bestemmer mye mer enn hårfarge, synes jeg. Veldig mange farger jo håret, men selv om jeg farger håret helt lyst (er mørk nå, og av natur), så vil jeg fortsatt kle stort sett de samme fargene. Generelt er det slik at mennesker med varm (gulaktig) undertone i huden, kler varme farger, mens de med kaldere undertone, kler kaldere farger. Mange ekte blondiner er kalde i fargene ellers, og kler kalde farger.

Da jeg bleket håret hvitt, for å farge det knall-lilla (lykketroll?), oppdaget jeg plutselig at jeg ikke kledde noen farger lenger, og gikk kun i svart i den korte tiden det varte.:ler:

Enig i at fargen i huden har mer å si enn hårfarge. På samme måte som øyenfarge har noe å si for hvilken farger du kler i sminke...

Jeg er lys i håret, men de gangene jeg har vært mørk, har jeg fortsatt kledd de samme fargene. Jeg liker blått, men det er IKKE min farge. Mer brunt, beige, rødt, varm lilla, og plommerød er meg...

Skrevet

Det er ganske merkelig det her med farger... Jeg og en venninne er veldig like fargemessig, lyse både i hår og hud. Hun ser fantastisk ut i rødt, mens jeg ikke kan bruke rødt for alt i verden... :ler: Derimot har jeg funnet ut at lys turkis er helt min farge. Jeg har blågrønne øyne, og en lys turkis topp eller genser fremhever dem veldig fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...