Gå til innhold

Sko til små føtter - finnes de? (35 og mindre)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst på sko! Spesielt sandaler og vårsko. Men, jeg sliter med å finne noe som passer. Føler jeg har trålet rundt i alle butikker, og besøkt alle nettbutikker som er å finne. For alt av småsko der jeg ikke kan pøse på med såler og tjukke ullsokker må jeg ha str. 35, i noen tilfeller også mindre. Men det er jo klin umulig å finne! En typisk nettbutikk har kanskje fem forskjellige sko i str. 35, og 500 i str. 36. Hvorfor har en eller annen fjott satt grensa der? Jeg er nemlig ikke så interessert i rosa glittersko med blinkende lys og Minni Mus-motiv på. Forstå det den som kan. Jeg bør kanskje heller vurdere å legge om stilen?

Så, kjære medsøstre med yndige små ben, hvor får du tak i fine skotøy? :)

Det er kanskje verdt å nevne at jeg er en stakkars fattig student, så sko i 1000-kronersklassen utgår, og følgelig også utenlandske nettbutikker der man må betale toll.

Anonymous poster hash: 9d6b1...ab3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din Sko skal ha en del. De har vel ikke i alle modeller, men du kan spørre de som jobber der. Og ellers pleier jeg å kjøpe en del på barneavdelingen på Din Sko, det finnes egentlig ganske mye fint :) Generelt veldig fornøyd med de fleste Din Sko-butikker jeg har vært innom, stort utvalg både hos barn og voksen, lave priser og en betjening som gladelig hjelper til. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har samme problemet som deg. Tidligere handlet jeg riktig størrelse hos Chica i Oslo som importerer kun spanske sko (han som driver butikkene er spansk). Men sist jeg var innom og la min elsk på noe der, var de ikke å finne i noe mindre enn 36. Så kan hende de har tilpasset seg det norske marked der vi er større i føttene.

MEN, jeg har funnet sko fra Miu Miu og Dolce & Gabbana på nett (fra utlandet) 7 str. 35, og førstnevnte var det 70% på så de ble ikke dyrere enn et middels par her hjemme. Dessuten er disse skolene overlegen i kvalitet og jeg kommer nok til å ha dem resten av livet.

Skrevet (endret)

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det.

Jeg vet at innerst inne i meg et sted finnes fremdeles den galne skodamen, men jeg har prøvd å begrave hun så godt det lar seg gjøre, for når en bruker str 34-35 i sko så finnes det ikke sko der den galne skodamen kan ta sitt skrudde jeg ut i levende live.

Men jeg har for ikke så veldig lenge siden kjøpt meg disse:

f37afc9c2be61de9f5c0562a976f481f.jpg
hos jjs house. jada det står "Sandals Latin Ballroom With Ankle Strap Dance Shoes" (?? :sprettoy: ) ved siden av de som info, men når en har små føtter så taver man det man får, så lenge det ikke er mikkemus og blinking involvert. ( var veldig billig, ca 200) Og de er en plass med mange rimelige sko, samt veldig bra tilbud :tommelopp: På jjs house har de sko i str 34-35, mye bryllup og ballroom, men mye fint også som kan brukes på byn her i Norge og boots og ballerina.
Ellers stikker jeg innom zalando (har funnet et par ganske bra sko der også, men ja en må leite litt mellom det helt store.. Ellers er det jo "din sko", hvor jeg føler det samme som zalando, en kan komme over mye bra men kanskje en må leite litt..
Brandos er jeg innom titt og ofte i håp om noe bra noe. (Har funnet et par gode kjøp der, det skal sies)
Håper det hjalp litt, med str 34-35 selv om som sagt med en indre gal sko dame så har det blitt litt oppgitt leiting på Google.
Edit: shit jeg leste dessverre ikke hele hi, var så gira på å fortelle om den billige og etter mitt syn gode butikken der jeg fant danseskoene(?) at jeg ikke såg at du ikke ville ha utenlanske nettsider, da utgår jo den dessverre. men jeg tar den med i innlegge åkke som, de få sidene som en finner små sko fortjener å bli nevnt kanskje for noen andres del.
Endret av skreppamedleppa
Skrevet

På ebay finner du masse i den størrelsen, under tollgrensen til og med. Kineserne er små :)

Er nok mange selger som setter ned verdien på pakken hvis det skulle være nødvendig, det er iallefall min erfaring.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for masse gode tips, alle sammen! :laugh: Da har jeg planene klare for helga :fnise:

Skulle ønske det var enklere da, nesten alle småskoene mine er kjøpt utenlands.

f37afc9c2be61de9f5c0562a976f481f.jpg
Edit: shit jeg leste dessverre ikke hele hi, var så gira på å fortelle om den billige og etter mitt syn gode butikken der jeg fant danseskoene(?) at jeg ikke såg at du ikke ville ha utenlanske nettsider, da utgår jo den dessverre. men jeg tar den med i innlegge åkke som, de få sidene som en finner små sko fortjener å bli nevnt kanskje for noen andres del.

Fine sko! :) Sant det, uansett fint å nevne :) Det hender selvsagt jeg handler fra utenlandske nettbutikker/ebay selv, men stort sett bare hvis jeg kommer under tollgrensa. Aner ikke hvordan det helt fungerer, men som student er jeg så redd for å få en skikkelig ubehagelig overraskelse på posten. Men dersom du handler en del fra utenlandske sider, så vet du kanskje ca. hvor mye toll kommer på, eller om det er en side hvor man kan regne ut slikt? :)

Skrevet

Tråden ryddet for reklame

Bond, forumansvarlig

Skrevet (endret)

Takk for masse gode tips, alle sammen! :laugh: Da har jeg planene klare for helga :fnise:

Skulle ønske det var enklere da, nesten alle småskoene mine er kjøpt utenlands.

Fine sko! :) Sant det, uansett fint å nevne :) Det hender selvsagt jeg handler fra utenlandske nettbutikker/ebay selv, men stort sett bare hvis jeg kommer under tollgrensa. Aner ikke hvordan det helt fungerer, men som student er jeg så redd for å få en skikkelig ubehagelig overraskelse på posten. Men dersom du handler en del fra utenlandske sider, så vet du kanskje ca. hvor mye toll kommer på, eller om det er en side hvor man kan regne ut slikt? :)

På denne butikken har jeg nå (måtte innom i går, klarte ikke styre meg og det er litt sånn "herli herli, men farlig farlig side for min del,) og kjøpte tre par sko, hver enkelt par kom på med shipping under toll grensen pga 50%-70% tilbud, men pga at jeg kjøpte de samlet kom total summen på 784,- så får jeg nok litt toll på pakken. Men jeg tenker: 3 par voksne sko i små størrelser til 784,- som jeg liker, :hoppendeglad: da får heller tollen komme på 300 kroner, eller der omkring.

Husker ikke alltid hvor mye tollen kommer på, men husker jeg kjøpte en pakke til 750 kr i fjor og da kom tollen på 300, men det beror litt på hva en kjøper og slikt, men innrømmer at jeg er litt grønn på det med toll jeg også

Men forstår deg veldig godt, toll er en fryktelig irriterende ting å betale, toll tramper generelt sett på irritasjonsnerven uansett når en handler på nettet av utenlandske butikker, heldigvis er den hevet med 150 kr nå da men det er jo ikke all verden likevel.

Endret av skreppamedleppa
Skrevet (endret)

Ville ikke kjøpt på Ebay eller den andre siden noen linket til. Sikkert ok sko å se på, men vedder på at skoen er penere å se på enn gå på. Ville heller betalt noen hundrelapper ekstra eller kjøpt ett par sko i stedet for tre.

Mener at de har en egen hylle med 35 hos Agnar Hagen, ble også tipset om en butikk med små skostørrelser i Rosenkrantz-gate. I tillegg har de 35 hos Bianco, men dette er mer som en 36 imo. Litt dyrt for en student; men har også hørt at de skal få inn bl.a. Bianca fra Louboutin i 35 og 35,5 på Kamikaze snart. Eieren sa også at de kanskje kom til å få inn flere modeller/ merker i små str. fremover. Mange synes at Louboutin er små i str. btw, så kan jo henne at en av modellene som er små i str. passer til deg (f.eks. Pigalle). Har også sett endel snadder i små str. på theounet (og der er det jo konstant salg) :lur: Når det kommer til nettsider, synes jeg denne så helt ok ut: http://www.pretty-small-shoes.com/

Btw: jeg er også student, men det går jo faktisk fint å kjøpe dyre ting en gang i blant. Handler litt om prioriteringer. Jeg går f.eks. nesten aldri på byen og drikker sjeldent alkohol. :)

Endret av Fashionistaen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...