Gå til innhold

Noen med grønne fingre som vet? Stemorsblomst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plantet stemorsblomst som henger rett utenfor vinduskarmen min. De ble plantet på fredag i forrige uke men nå virker det som de er blitt slappe og falt sammen :( Det er første gang jeg i det hele tatt har plantet blomster, så jeg har null peiling på hva jeg skal gjøre. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du gitt den nok vann? Eller overvannet?

Endret av Grønt blad
AnonymBruker
Skrevet

Har det vært nattefrost? Det er litt tidlig å plante ut sommerblomster ennå.

Anonymous poster hash: 25eec...e1e

AnonymBruker
Skrevet

Har det vært nattefrost? Det er litt tidlig å plante ut sommerblomster ennå.

Anonymous poster hash: 25eec...e1e

Stemor tåler ned i -5.

Anonymous poster hash: b033b...420

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hørt -8. For lite eller for mye vann, eller litt skadede røtter eller noe. Spray bladverket med vann i tillegg til å vanne, hvis ikke det er snakk om overvanning. Kanskje de kommer seg igjen.

Skrevet

Takk for svar! Jeg bor i København så de har det i allfall ikke for kaldt. Jeg har gitt de en liten skvett vann en gang siden de ble plantet da jorden virket ganske tørr. Jeg skjønner ikke hva som er galt :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

En liten skvett vann siden fredag? Det høres lite ut, spesielt om været har vært like bra som her. Vannet du godt når du plantet da?

Anonymous poster hash: bb382...da0
Skrevet

Da er det kanskje det som er problemet, at de har fått for lite vann! Jeg stakk fingeren i jorda og den kjentes fuktig ut (ikke veldig fuktig). De står i sola, så jeg vannet de på nytt igjen nå. Hvor mye/ofte bør man egentlig vanne stemor?

Skrevet

Takk for link! :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Stemor krever vann. Skal ikke mye vind til, eller sol før de tørker ut. Da henger de slappt ned. Sånn som du og jeg ville blitt uten væske

De tåler mye av vær, men ikke tørke. Kjenn med fingeren i jorden hver dag.

Ta av visne blomster, slik får du nye.Og du har de veldig lenge om de får nok vann, og tar av visne blomster. Knip av på toppen.

Anonymous poster hash: f7fb9...bef
Skrevet

Jeg ga de en god dose vann tidligere i dag og nå er de nesten så god som ny, heldigvis! Nå har jeg i allfall lært at dette er planter som krever ekstra vanning og ikke bare regnvann :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...