Gå til innhold

Barneforsikring .Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg trenger tips til å kjøpe barneforsikring. Det er så mange å velge mellom, og det er vanskelig. Lurer på hvilket selskap kjøper dere og hvorfor velger dere dette selskapet? Takk!

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg trenger tips til å kjøpe barneforsikring. Det er så mange å velge mellom, og det er vanskelig. Lurer på hvilket selskap kjøper dere og hvorfor velger dere dette selskapet? Takk!

Har alle forsikringer i Gjensidige, også barneforsikringen. De fleste barne forsikringer er ganske like, er vel pris og eventuelt småbeløp innad som er forskjellen. Her har vi også 1 G dekket til barnet.

Anonymous poster hash: f39f1...c91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle forhøre meg om prisene og vilkår hos If. Før jeg visste ordet av det, måtte jeg binde meg til noen måneders forsikring. Ellers ville de ikke sjekke om barna mine kunne få forsikring der! Jeg synes det er helt utrolig. Jeg ville bare vite pris og hva vi fikk forsikret. Nå har jeg kansellert forsikringen der, og gått tilbake til å stole på velferdsstaten. Tror det er mye lureri, disse barneforsikringene.

Anonymous poster hash: c58b3...75a

AnonymBruker
Skrevet

Har lest mye om barneforsikringer på KG siste årene men ingen vet noe.

Er ikke det rart?

Jo mer tåke og uklarhet desto bedre?

Er alltid mange sterke meninger og spekulasjoner men ingen vet.

Jeg spør igjen:

HVA er det en barneforsikring (eksempelvis Storebrand TOPP) dekker som IKKE den norske stat dekker for alle barn?

Anonymous poster hash: fc75a...cca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det rart?

Jeg spør igjen:

HVA er det en barneforsikring (eksempelvis Storebrand TOPP) dekker som IKKE den norske stat dekker for alle barn?Anonymous poster hash: fc75a...cca

Dette er et diskusjonsforum der folk kommer med egne synspunkt og erfaringer. Tipper at de som best kan gi objektive svar på forsikringsspørsmål, er uavhengige advokater.

Det jeg har fått med meg etter å ha lest mye om barneforsikring (og veid for og mot), er følgende: velferdsstaten tar vare på barn som blir syke. vi hadde ingen forsikring da vår datter ble alvorlig syk, men hadde ikke en krone i utlegg. Både jeg og mannen fikk full lønn i noen mnd for å være hos henne på sykehuset, alle parkeringsavgifter relaterte til behandling ble dekt, alle medisiner, etc. Oppfølging gjennom hele livet av senskader etter behandlingen. Hadde vi hatt forsikring, ville vi fått et engangsbeløp på ca 150 000 kr med diagnosen hennes. Sikkert kjekt å ha, men helt unødvendig da alle våre utgifter ble dekket av velferdsstaten.

Forsikringens store bonus er at barn som skader seg så mye at de blir varig uføre, kan få en ekstrainntekt og slippe å leve på laveste trygdesats. Det er fint å se for seg. Men det skal visst svært mye til for at et barn blir erklært fremtidig varig ufør, og mange må sloss lenge mot forsikringsselskapet sitt for å få dekt ting de trodde de hadde krav på.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et diskusjonsforum der folk kommer med egne synspunkt og erfaringer. Tipper at de som best kan gi objektive svar på forsikringsspørsmål, er uavhengige advokater.

Det jeg har fått med meg etter å ha lest mye om barneforsikring (og veid for og mot), er følgende: velferdsstaten tar vare på barn som blir syke. vi hadde ingen forsikring da vår datter ble alvorlig syk, men hadde ikke en krone i utlegg. Både jeg og mannen fikk full lønn i noen mnd for å være hos henne på sykehuset, alle parkeringsavgifter relaterte til behandling ble dekt, alle medisiner, etc. Oppfølging gjennom hele livet av senskader etter behandlingen. Hadde vi hatt forsikring, ville vi fått et engangsbeløp på ca 150 000 kr med diagnosen hennes. Sikkert kjekt å ha, men helt unødvendig da alle våre utgifter ble dekket av velferdsstaten.

Forsikringens store bonus er at barn som skader seg så mye at de blir varig uføre, kan få en ekstrainntekt og slippe å leve på laveste trygdesats. Det er fint å se for seg. Men det skal visst svært mye til for at et barn blir erklært fremtidig varig ufør, og mange må sloss lenge mot forsikringsselskapet sitt for å få dekt ting de trodde de hadde krav på.

Nettopp. Akkurat hva mitt inntrykk er.

Eneste forsikringen gir er LITT mer penger dersom barnet blir varig ufør. Sannsynligheten er forskrekkende liten.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det rart?

Jeg spør igjen:

HVA er det en barneforsikring (eksempelvis Storebrand TOPP) dekker som IKKE den norske stat dekker for alle barn?

Alternativ behandling, tur til disney world, and the list goes on..

Staten har regler og prosedyrer å forholde seg til, mens forsikringsselskapet driter i hva du skal bruke pengene på, de betaler ut forsikringssummen og hopper videre til neste sak.

Å si at barneforsikring er en nødvendighet er vel litt å ta i, ettersom staten dekker behandling i Norge. Jeg synes det er greit å ha forsikringen i bakhånd dersom vi skulle havne i en situasjon hvor behandlingen i Norge ikke er tilstrekkelig og vi trenger å dra over dammen for å få hjelp. Her er det veldig strenge regler på hva du kan få dekket av staten, og jeg sitter ikke i en økonomisk situasjon hvor jeg kan få rotet frem disse pengene på egenhånd.

Anonymous poster hash: 22e81...a25

• Liker 1
Skrevet

http://www.nrk.no/norge/pappaen-til-tobias-_2__-barneforsikringen-var-bortkastet-1.12237695

" Redaktør i Finansportalen, Elisabeth Realfsen sier til NRK at forsikringer til barn sjeldent lønner seg. "

" Men både tapt arbeidsfortjeneste og oppholdsutgiftene ble allerede dekket av Folketrygden og offentlig helsevesen.

Det eneste vi ikke fikk dekket (av folketrygden) var et par parkeringsbilletter på sykehuset og et par tuber med solkrem, forteller Halvorsen. "

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alternativ behandling, tur til disney world, and the list goes on..

Staten har regler og prosedyrer å forholde seg til, mens forsikringsselskapet driter i hva du skal bruke pengene på, de betaler ut forsikringssummen og hopper videre til neste sak.

Å si at barneforsikring er en nødvendighet er vel litt å ta i, ettersom staten dekker behandling i Norge. Jeg synes det er greit å ha forsikringen i bakhånd dersom vi skulle havne i en situasjon hvor behandlingen i Norge ikke er tilstrekkelig og vi trenger å dra over dammen for å få hjelp. Her er det veldig strenge regler på hva du kan få dekket av staten, og jeg sitter ikke i en økonomisk situasjon hvor jeg kan få rotet frem disse pengene på egenhånd.

Men...det er vanskelig å få aksept hos forsikringsselskap grunnet det er sære/sjeldne/få diagnoser som dekkes..?

Det er jo ingen konkrete eksempler å ta av her.

Hva med følgende scenarier:

1) barn 7 år, brekker benet: får behandling i det offentlige

2) barn, 7 år: får hjernerystelse og hjerneskade og må ha langvarig behandling: det offentlige stiller opp

3) barn, 13 år, får cøliaki: det offentlige stiller opp og barnet får kjøpe alternativ mat på statens regning

4) barn, 15 år, får kreft: Norge har offentlig behandling

Så i hvilke KONKRETE tilfeller er en Storebrand Topp / Super barneforsikring et gode verdt kr 4.000,- pr år?

Uføredekning- ja visst - men det er så utopisk lite sannsynlig - og summene er små uansett både fra det offentlige og fra forsikring.

Hjelp?

AnonymBruker
Skrevet

Men...det er vanskelig å få aksept hos forsikringsselskap grunnet det er sære/sjeldne/få diagnoser som dekkes..?

Stort sett de vansligste typene blir dekket, unntak for psykiske lidelser og atferdsproblemer tror jeg.

Ingenting å hente på et brekt ben ved mindre dette får varige mén/kan regnes som invaliditet

2) barn, 7 år: får hjernerystelse og hjerneskade og må ha langvarig behandling: det offentlige stiller opp

og hvor godt stiller det offentlige opp? kan de avse nok på budsjettet til at du får den beste behandlingen for ditt barn? Og til hvilken tid?

3) barn, 13 år, får cøliaki: det offentlige stiller opp og barnet får kjøpe alternativ mat på statens regning

Barnet får kjøpe alternativ mat til en viss sum i mnd., foreløpig er det dyrt å ha cøliaki.

Norge tilbyr behandling, en glimrende en sådan. men kanskje kommer de til et punkt hvor håpet begynner å visne, de vet det finnes en "kur" i **land** men denne vet vi ikke nok om enda så denne får dere ta på egen regning dersom dere skal prøve noe en siste gang.

Så i hvilke KONKRETE tilfeller er en Storebrand Topp / Super barneforsikring et gode verdt kr 4.000,- pr år?

for meg; astma, kreft, ms og organtransplantasjon.

Uføredekning- ja visst - men det er så utopisk lite sannsynlig - og summene er små uansett både fra det offentlige og fra forsikring.

Hjelp?

Det vil alltid være "hva om", og det er jo det forsikring bunner i. Man sikrer seg for det ekstreme.

Hvor mange kjenner du som har fått huset sitt brent ned og mistet alt de eide? Blitt slått ned og rana i syden? Jeg kjenner svært få, om noen, og har aldri opplevd å måtte bruke forsikringsselskapet mitt selv. Men jeg fortsetter å betale hver mnd, hvert år, det gir meg bedre nattesøvn å vite at jeg har backup.

Vi hadde fint overlevd (bank i bordet) med den støtten vi mottar fra velferden, men jeg synes det er godt å vite at vi har ekstra å gå på dersom noe skulle skjedd.

Dersom du ikke er av samme sorten så er det jo ikke en nødvendighet. Da kan du liksågodt sette de 4000 kronene på konto. Vips har du 52 000 kroner når 13åringen får cøliaki. Det blir litt det:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle forhøre meg om prisene og vilkår hos If. Før jeg visste ordet av det, måtte jeg binde meg til noen måneders forsikring. Ellers ville de ikke sjekke om barna mine kunne få forsikring der! Jeg synes det er helt utrolig. Jeg ville bare vite pris og hva vi fikk forsikret. Nå har jeg kansellert forsikringen der, og gått tilbake til å stole på velferdsstaten. Tror det er mye lureri, disse barneforsikringene.

Merkelig, sånn har jeg aldri hatt det, og jeg hadde banreforsikring en tid tilbake hos if. Jeg har barneforsikring fordi det dekker veldig mye denne såkalte "velferdssaten" din ikke gjør..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vil alltid være "hva om", og det er jo det forsikring bunner i. Man sikrer seg for det ekstreme.

Hvor mange kjenner du som har fått huset sitt brent ned og mistet alt de eide? Blitt slått ned og rana i syden? Jeg kjenner svært få, om noen, og har aldri opplevd å måtte bruke forsikringsselskapet mitt selv. Men jeg fortsetter å betale hver mnd, hvert år, det gir meg bedre nattesøvn å vite at jeg har backup.

Vi hadde fint overlevd (bank i bordet) med den støtten vi mottar fra velferden, men jeg synes det er godt å vite at vi har ekstra å gå på dersom noe skulle skjedd.

Dersom du ikke er av samme sorten så er det jo ikke en nødvendighet. Da kan du liksågodt sette de 4000 kronene på konto. Vips har du 52 000 kroner når 13åringen får cøliaki. Det blir litt det:)

Godt sagt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp?

Tenker at det må være samme for deg hva folk forsikrer seg mot. Jeg er forsikret mot å bli ufør, blir jeg det får jeg 10 000 ekstra hver måned i tillegg til det offentlige. Jeg er forsikret mot kritisk sykdom, skulle jeg få en alvorlig diagnose får jeg utbetalt en sum på 700 000. Jeg har forsikret innboet mitt, så skjer det noe i hejmmet, så er jeg sikra. Man gambler med forsikringsselskapet, du betaler penger i tilfelle det skjer noe, de vedder i mot - du får utbetalt om det skjer noe. Om du ikke synes forsikringer er viktig er det din sak. Men jeg sover bedre om natta av å vite at jeg kan tilby barnet mitt behandling i et annet land om hun skulle bli alvrolig syk ettersom vi har veldig god barneforsikring. Synes ikke jeg betaler mye på den forsikringen heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barneforsikringen vi har dekker ombygging av bolig om hn skulle bli rullestolbruker.

Om hn skulle bli ufør før hn rekker og tjene penger selv dekker forsikringen en viss sum i mnd i tilleg til minste sum hm ville fått fra staten.

Forsikringen gjør at hn vil få en bedre uføreforsikring når hn blir voksen iforhold til en som ikke har barneforsikring ville hatt.

Den dekker lønnen til foreldrene som må ta fri fra jobb ulønnet om barnet skulle bli langvarig syk.

Betaler rundt 2-300 kr i mnd og er billigere enn forsikringen jeg har på hunden. Synest ikke det er mye.

Anonymous poster hash: d54ff...2b9

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det rart?

Jeg spør igjen:

Sånn til opplysning: http://www.vg.no/nyheter/meninger/kommentaren/nei-store-bokstaver-hjelper-ikke/a/23440801/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barneforsikringen vi har dekker ombygging av bolig om hn skulle bli rullestolbruker.

Om hn skulle bli ufør før hn rekker og tjene penger selv dekker forsikringen en viss sum i mnd i tilleg til minste sum hm ville fått fra staten.

Forsikringen gjør at hn vil få en bedre uføreforsikring når hn blir voksen iforhold til en som ikke har barneforsikring ville hatt.

Den dekker lønnen til foreldrene som må ta fri fra jobb ulønnet om barnet skulle bli langvarig syk.

Betaler rundt 2-300 kr i mnd og er billigere enn forsikringen jeg har på hunden. Synest ikke det er mye.

Anonymous poster hash: d54ff...2b9

Men...om barnet skulle bli "langvarig syk":

1) Hva ansees som "langvarig"?

2) "Syk", sier du? Hva slags "syk"?

F.eks Storebrand Topp eller Super har helt bestemte kriterier for hva som godkjennes som "syk"...

F.eks 4 måneders sykdom som i uforklarlig utmattet og sengeliggende type feber/influensa-like vil ikke godkjennes - men det vil MS / lammelse /kreft bli...hvilket er mindre sannsynlig ift barn.

AnonymBruker
Skrevet

F.eks Storebrand Topp eller Super har helt bestemte kriterier for hva som godkjennes som "syk"...

F.eks 4 måneders sykdom som i uforklarlig utmattet og sengeliggende type feber/influensa-like vil ikke godkjennes - men det vil MS / lammelse /kreft bli...hvilket er mindre sannsynlig ift barn.

Hva er hensikten med å krangle om det her? Hva er problemet ditt med barneforsikring? Da får du ringe hvert eneste forsikringsselskap og sammenligen hver eneste en! La folk bruke pengene sine på det de vil. Det er da ikke ditt problem. Jeg kjenner barn som har hatt kreft, det kan oppstå hos hvem som helst. Ting kan skje. Bedre å være føre var en etter snar tenker jeg da. Pass dine egne saker, så passer andre sine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det som står på gjensidige sine sider:

Medisinsk invaliditet

Medisinsk invaliditet er en varig redusert funksjonsevn , uten at denne nødvendigvis fører til redusert arbeidsevne eller arbeidsuførhet.

Vår barneforsikring gir en engangs­utbetaling på inntil 20 G ved medisinsk invaliditet som følge av sykdom eller ulykke.

Utbetalingen er basert på den invaliditets­graden barnet får .

Invaliditets­graden fastsettes

• på grunnlag av en invaliditets­tabell fra Sosial­departementet
  • uavhengig av ferdigheter, fritidsinteresser, yrke eller arbeidsevne

Medisinsk invaliditet som følge av psykiske lidelser, atferds­forstyrrelser og kronisk utmattelses­syndrom (ME) dekkes ikke av forsikringen.

Folketrygdens grunnbeløp (G) justeres hvert år, og er per 1. mai 2014 på 88 370 kroner
Uførepensjon i inntil 10 år

Uførepensjon i inntil 10 år er alltid inkludert i forsikringen Barn og Ung. Dekningen skal

• gi unge uføre økonomisk støtte i etableringsfasen
  • la unge uføre prøve seg i arbeidsmarkedet, uten at det får konsekvenser for erstatningsutbetalingen

Arbeidsuførhet defineres som tap av arbeidsevne . Dekningen gir en årlig utbetaling på inntil 1 G, avhengig av graden av uførhet .

Uførepensjonen blir utbetalt

• i månedlige beløp
  • i inntil 10 år
  • tidligst ved fylte 18 år
  • når forsikrede har vært minst 50 % sykmeldt i 12 måneder sammenhengende
Utbetalingsstopp ved friskmelding

Hvis barnet blir friskmeldt før det er gått 10 år, stopper utbetalingen. Uførepensjonen opprettes da på nytt, med gjenværende antall år.

Det betyr at dersom barnet blir friskmeldt etter 2 år med utbetaling, er det fortsatt 8 år igjen på forsikringen.

Uførepensjon videreføres etter fylte 26 år, uten at barnet må vise ny helseerklæring.
Ekstra uførepensjon på 0,5 eller 1 G

Valgfri ekstra uførepensjon kan utbetales helt til fylte 67 år, og kommer i tillegg til den inkluderte uførepensjonen.

Eksempel

Hvis barnet blir 100 % ufør som 20-åring, og har ekstra uførepensjon på 1 G, vil utbetalingen bli

• 2 G (vanlig + ekstra uførepensjon) per år fram til fylte 30 år
  • 1 G (ekstra uførepensjon) per år fra 30 til fylte 67 år
Utvalgte sykdommer

Følgende sykdommer gir en engangsutbetaling på 2 G:

• Kreft
  • Hjernesvulst
  • MS
  • Insulinavhengig diabetes
  • Cystisk fibrose
  • Leddgikt
  • Alvorlig brannskade
  • Ulcerøs kolitt
  • Morbus Crohn
  • Organtransplantasjon
  • Tverrsnittlammelser
Ombygging av bolig

Hvis barnet ditt blir utsatt for en ulykke, eller får en sykdom som krever tilpasning av boligen barnet bor i, får du som forelder en engangsutbetaling på inntil 2 G.

Ombyggingen skal godkjennes av oss på forhånd. Du må vise oss et kostnadsoverslag over totalutgifter, og en anbefaling fra helsepersonell.

Dagpenger ved sykehusopphold

Du som forelder får utbetalt dagpenger hvis barnet ditt må være innlagt på sykehus i mer enn 10 dager sammenhengende på grunn av sykdom eller ulykke.

Vi betaler dagpengene fra dag 1 og i inntil 365 dager for samme sykdoms- eller ulykkestilfelle.

Behandlingsutgifter ved ulykke

Vår barneforsikring gir deg rett til refusjon (inntil 1 G) av rimelige og nødvendige behandlingsutgifter de 3 første årene etter en ulykke.

Vi dekker utgifter for

• lege med offentlig driftstilskudd
  • tannlege
  • behandling på offentlig sykehus
  • alternativ behandling foreskrevet av lege
  • kiropraktor- eller fysioterapib­ehandling foreskrevet av lege
  • forbindingsskader, medisiner og proteser foreskrevet av lege eller tannlege
  • behandling på rehabiliterings- eller opptreningssenter med offentlig driftsavtale foreskrevet av lege
  • nødvendige reise­utgifter mellom hjemstedet og behandlings­stedet
Dødsfall

Hvis barnet ditt dør, betaler vi en engangserstatning (1 G) som kan dekke utgifter til begravelse og andre kostnader som oppstår i forbindelse med bortgangen.

Dødsfallsforsikringen videreføres automatisk etter fylte 26 år. Det vil si at barnet får retten til å beholde denne dekningen videre i livet – uten å måtte gi oss nye opplysninger om helsen.

Vår utbetalingspraksis

De fleste erstatningsbeløp utbetales direkte til deg som forelder, siden du står som forsikringstaker. Vi mener også at du som mor eller far er best skikket til å ta vare på barnet ditt.

Du kan velge å overføre rollen som forsikringstaker til barnet etter at det har fylt 18 år.

Automatisk begunstigelse

Når du kjøper barneforsikring, begunstiger du automatisk barnet med erstatning ved

• medisinsk invaliditet
  • arbeidsuførhet

Dette blir du informert om i helseerklæringen, der du samtykker med underskriften din.

Den automatiske begunstigelsen fører til at vi utbetaler erstatningen på følgende måte:

Utbetaling til foreldre

Erstatningsbeløpet betales til foreldre ved

• utvalgte sykdommer
  • ombygging av boligen
  • behandlingsutgifter ved ulykke
  • dagpenger ved sykehusopphold
  • dødsfall
Utbetaling til barnet
  • Erstatning ved medisinsk invaliditet utbetales til barnet dersom barnet er myndig, eller hvis summen er mindre enn 2 G
  • Uførepensjon utbetales alltid til barnet, siden denne dekningen tidligst kan utbetales ved fylte 18 år
Utbetaling til Fylkesmannen

Erstatning ved medisinsk invaliditet blir utbetalt til Fylkesmannen dersom barnet er umyndig og erstatningsbeløpet er større enn 2 G.

Begunstigelsen er ikke endelig – du som er forsikringstaker kan endre den hvis du ønsker det
Utbetalingseksempler

Norge er et trygt land å bo i, og de fleste foreldre føler seg trygge på at det offentlige gir god støtte dersom barnet deres blir rammet av sykdom.

I mange tilfeller er dette riktig, men disse eksemplene viser at barneforsikringen kan gi deg og familien din ekstra økonomisk trygghet:

Utbetalingseksempel for diabetes

Barnet får diabetes og dermed en invaliditetsgrad på 15 %. Barnet blir ikke arbeidsufør, men blir liggende på sykehus i 12 dager.

Dekning Utbetaling Beregningen er basert på folketrygdens grunnbeløp (G) * 15 % av 20 G, med fratrekk for erstatnings­utbetaling for utvalgte sykdommer Medisinsk invaliditet ved sykdom 88 370 * Utvalgte sykdommer 176 740 kr Dagpenger ved sykehusopphold 4 200 kr Total engangsutbetaling fra barneforsikringen 269 310 kr Utbetalingseksempel for astma

Barnet får astma og dermed en invaliditetsgrad på 10 d;%. Barnet blir ikke arbeidsufør.

Beregningen er basert på folketrygdens grunnbeløp (G) Dekning Utbetaling Medisinsk invaliditet ved sykdom 176 740 kr Total engangsutbetaling fra barneforsikringen 176 740 kr
Folketrygdens grunnbeløp (G) justeres hvert år, og er per 1. mai 2014 på 88 370 kroner
Priseksempler

Vi anbefaler de fleste familier å kombinere Barn og Ung med ekstra uførepensjon på 0,5 G. Dette koster kun 252 kroner i måneden, eller 3 024 kroner i året.

Da stopper ikke utbetalingene etter 10 år, men kan vare helt til man fyller 67 år.

Månedspris Årspris Barn og ung 189 kr 2 268 kr Barn og ung med 0,5 G i uføre­pensjon 252 kr 3 024 kr Barn og ung med 1 G i uføre­pensjon 315 kr 3 780 kr

NB: Det er en alders­avhengig årlig prisøkning på barne­forsikringen fra barnet er 17 år gammel.

Din helsesøster

Din helsesøster er en gratis rådgivningstjeneste for alle som har barne- eller spedbarnsforsikring hos oss.

På telefon 03120 møter du helsesøstre med høy faglig utdannelse. De jobber med forebygging, rådgivning og veiledning – både for barn og unge og foreldre.

Helsesøstrene vet hva som er normal utvikling, reaksjon og atferd, og kan svare om alt fra amming til pubertet.

AnonymBruker
Skrevet

Her kan du se hva det offentlige dekker og hva barneforsikringen dekker:

Hva dekker NAV og hva dekker barneforsikringen
Dekninger NAV Barneforsikring - Basis/Pluss/Super Nytteverdi Medisinsk invaliditet Kr. 0 Inntil kr. 2 000 000 Engangsbeløp til fri benyttelse, eks. inngangsbillett til boligmarkedet Utvalgte sykdommer Kr. 0 Kr. 250 000 - gjelder Pluss og Super Disponeres valgfritt ved kritisk sykdom Uførekapital Kr. 0 Kr. 500 000 - gjelder Pluss og Super Engangsbeløp til fri benyttelse eks. inngangsbillett til boligmarkedet Engangsbidrag til ombygging av bolig og tekniske hjelpemidler Behovsprøvd Inntil kr. 160 000 Boligtilpassing uten å måtte låne Dagpenger ved sykehusopphold Behovsprøvd Kr. 350 pr. dag - maks 180 dager Gir mulighet for

redusert arbeidstid Behandlingsutgifter Behovsprøvd Inntill kr. 100 000 Gir mulighet for

rask behandling Dødsfall Behovsprøvd Kr. 70 000 Hjelp til begravelses-

utgifter Utvidet hjelpestønad Årlige satser mellom kr.

13 836 - 83 016 I tillegg får du årlige mellom kr. 15 000 -

120 000 fra vår barneforsikring Frihet til redusert arbeidstid og fokus på pleie av sykt barn Uførepensjon Minstepensjon

kr. 165 000 årlig Minstepenjon fra NAV pluss inntil kr. 86 000 pr. år inntil fylte 67 år - gjelder kun Super Månedlig supplement ved inntektstap - tillegsstøtte gjennom hele livet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...