Gå til innhold

har proppet i meg sjokoladekake, men går ikke over daglig inntak

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på dette. Nå har jeg proppet i meg rester av en sjokoladekake, og har nå nøye regnet ut at jeg har fått i meg 450 kalorier. Det går fint for jeg spiser ca 1600 daglig, men ......hvor fint går det egentlig? at vi av og til skeier ut på den måten, mener jeg, så lenge det ikke går utover daglig kalori-mål (for å gå ned i vekt)? Hm...

var jo ikke lurt, men det ødelegger vel ikke så mye...eller?

Anonymous poster hash: 43842...5ab
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er kaloriinntaket som teller, selv om det hjelper at det du spiser inneholder fiber, protein og fett fordi du da ikke har så lett for å sprekke.

Anonymous poster hash: bd7bc...fe3
  • Liker 2
Skrevet

Så lenge du ikke overskrider kalorigrensen er det ingen fare:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe å si en gang iblant. Det bør derimot ikke skje ofte, siden det å proppe i seg usunn mat i stedet for sunn mat vil føre til feilernæring på sikt. Ikke bra å bytte ut proteiner, fiber, vitaminer og mineraler med rent sukker for ofte.

Anonymous poster hash: 23546...598
AnonymBruker
Skrevet

Det har ingenting å si hvis du ikke går over daglig kaloribudsjett. Du blir ikke noe feitere av 450 kcal kake enn 450 kcal gulrøtter.

Anonymous poster hash: 19481...95d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har ingenting å si hvis du ikke går over daglig kaloribudsjett. Du blir ikke noe feitere av 450 kcal kake enn 450 kcal gulrøtter.

... Men betydelig mettere! :lol:

Anonymous poster hash: dad8a...70f

Gjest rådyr
Skrevet

Det kan vel knapt kalles å proppe i seg. Knapt 100 g kake?

• Liker 13
Skrevet

Alle tenker på kalorier, men det er ingen som tenker over hvor sunt det man spiser, er..? Det er jo det viktigste, med mindre man er opptatt av å gå ned i vekt. Om det er 450 kalorier i form av sukker, eller grønnsaker er jo to vidt forskjellige ting.

• Liker 1
Skrevet

Sikker? Sukker har vel en tendens til å legge seg på sidebeina..

Skrevet

Sikker? Sukker har vel en tendens til å legge seg på sidebeina..

Her var det jammen en tråd med mye rart. Har forskjellig mat sine favorittsteder på kroppen? Hvor legger da feks melk, kjøttkaker, fiskegrateng, popcorn, spinatsuppe og lapskaus seg? Og hvor... er forresten sidebeina?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det kan vel knapt kalles å proppe i seg. Knapt 100 g kake?

Jaja, 100-150-200, nå har det uansett blitt litt mer utover dagen ;) er vel oppi 90 kalorier bare på kake. men pytt. Og det kaller jeg faktisk å proppe, men det er nå meg da...hver sine preferanser vet du ;)

AnonymBruker
Skrevet

... Men betydelig mettere! :lol:

Anonymous poster hash: dad8a...70f

Ja, men det var ikke det TS spurte om ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke 90,men 900 selvsagt ;-)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Dritt er fortsatt dritt! Du kan ikek bygge muskler på dritt, du får ikke fin hud av dritt, du blir ikke frisk av dritt! Selv om det ikke går over dagsbehovet ditt så bør du ikke sitte å proppe hver dag!

Anonymous poster hash: 4d40c...673
AnonymBruker
Skrevet

Dritt er fortsatt dritt! Du kan ikek bygge muskler på dritt, du får ikke fin hud av dritt, du blir ikke frisk av dritt! Selv om det ikke går over dagsbehovet ditt så bør du ikke sitte å proppe hver dag!

Det var da voldsomt? :)

Anonymous poster hash: bd7bc...fe3

Gjest Vena Cava
Skrevet

Lurer litt på dette. Nå har jeg proppet i meg rester av en sjokoladekake, og har nå nøye regnet ut at jeg har fått i meg 450 kalorier. Det går fint for jeg spiser ca 1600 daglig, men ......hvor fint går det egentlig? at vi av og til skeier ut på den måten, mener jeg, så lenge det ikke går utover daglig kalori-mål (for å gå ned i vekt)? Hm...

var jo ikke lurt, men det ødelegger vel ikke så mye...eller?

Så lenge det bare skjer av og til så ser jeg ikke problemet:)

Det er antall kalorier som teller og holder du deg under 1600 (som er ditt daglig inntak) så går det helt fint. Det er sånn jeg gjør når det er lørdag. Spiser litt potetgull og godis som regel, men går skjelden over kaloriinntaket på 1500-1700 som jeg prøver å holde.

Bare pass på å spis sunt de andre dagene☺️👍

Gjest Vena Cava
Skrevet

Vis meg hvor det står at hun propper i seg hver dag.

Gjest Vena Cava
Skrevet

Her var det jammen en tråd med mye rart. Har forskjellig mat sine favorittsteder på kroppen? Hvor legger da feks melk, kjøttkaker, fiskegrateng, popcorn, spinatsuppe og lapskaus seg? Og hvor... er forresten sidebeina?

😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...