Gjest Sleeve Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Hvordan velge dette? Har kirken et utvalg, eller må vi finne noe selv? Hvilken melodi/sang er det normalt at spilles når bruden går opp kirkegulvet?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 Dette får du normalt god hjelp til av presten som skal vie dere Du trenger jo ikke nødvendigvis gå opp kirkegulvet til en tradisjonell sang, har dere en som dere liker eller betyr noe for dere kan dere sikkert bruke den. Da er vel det vanligste at dere får noen til å synge den, eller spille den på gitar eller piano eller noe. CD går sikkert også, men lydanlegg klinger ofte ikke så godt, kommer helt an på kirken. Men alt dette vet sikkert presten 😊 Vi skal ha "no livnar det i lundar" og "fager kveldssol". Den første fordi jeg synes den er så fin, og den andre fordi morfaren min var så glad i den da han levde. Den passer kanskje ikke så veldig i bryllup, men jeg vil ha den likevel Anonymous poster hash: 1b3b8...792
Gjest Sleeve Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Dette får du normalt god hjelp til av presten som skal vie dere Du trenger jo ikke nødvendigvis gå opp kirkegulvet til en tradisjonell sang, har dere en som dere liker eller betyr noe for dere kan dere sikkert bruke den. Da er vel det vanligste at dere får noen til å synge den, eller spille den på gitar eller piano eller noe. CD går sikkert også, men lydanlegg klinger ofte ikke så godt, kommer helt an på kirken. Men alt dette vet sikkert presten 😊 Vi skal ha "no livnar det i lundar" og "fager kveldssol". Den første fordi jeg synes den er så fin, og den andre fordi morfaren min var så glad i den da han levde. Den passer kanskje ikke så veldig i bryllup, men jeg vil ha den likevel Anonymous poster hash: 1b3b8...792 Da får vi vel snakke litt med presten om dette Takk for svar
Rosa Sitron Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Dette får du normalt god hjelp til av presten som skal vie dere Du trenger jo ikke nødvendigvis gå opp kirkegulvet til en tradisjonell sang, har dere en som dere liker eller betyr noe for dere kan dere sikkert bruke den. Da er vel det vanligste at dere får noen til å synge den, eller spille den på gitar eller piano eller noe. CD går sikkert også, men lydanlegg klinger ofte ikke så godt, kommer helt an på kirken. Men alt dette vet sikkert presten Vi skal ha "no livnar det i lundar" og "fager kveldssol". Den første fordi jeg synes den er så fin, og den andre fordi morfaren min var så glad i den da han levde. Den passer kanskje ikke så veldig i bryllup, men jeg vil ha den likevel Anonymous poster hash: 1b3b8...792 Veldig mange kirker godtar ikke CD-spiller
Gjest Sleeve Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 Veldig mange kirker godtar ikke CD-spiller Forstår egentlig det. Tror ikke klangen ville blitt fin uansett Vi har liksom ingen låt som er spesiell for oss, for uten om en raskt danselåt fra D.D.E, men får høre litt om presten har ideer
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #6 Skrevet 21. april 2015 Kirken har en del ark med titler på ulike sanger. Vi valgte blant annet Kjærlighet fra Gud, en sang som er ganske så vanlig egentlig etter min erfaring. Vi snakket også med presten på samtalen vår om hvilke melodier som var vanligst som bryllupsmarsj. Jeg husker desverre ingen konkrete titler der. Anonymous poster hash: 4def5...933
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #7 Skrevet 21. april 2015 Veldig mange kirker godtar ikke CD-spiller Nei vet, tror disse tingene er litt opp til hver enkelt kirke/prest.Anonymous poster hash: 1b3b8...792
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #8 Skrevet 21. april 2015 Nei vet, tror disse tingene er litt opp til hver enkelt kirke/prest.Anonymous poster hash: 1b3b8...792 Er ikke presten men kantoren Anonymous poster hash: 0e88d...fd8
Gjest Margit Spat Skrevet 22. april 2015 #9 Skrevet 22. april 2015 Hvis du googler salmer til bryllup får du ganske mange treff, fra ulike menigheter og andre. Noen har lagt inn lydklipp. Se litt gjennom de ulike listene der, og velg noen dere synes er fine, og aller helst med melodier som mange kan. Inn- og utgangsmusikk er ofte ulike brudemarsjer. Her er også google og youtube en gode venner i nøden
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #10 Skrevet 22. april 2015 Var i en begravlese hvor det ble brukt bomblaster, ga kjempe fin lyd. Den stod oppe på gelenderet der hvor orgelet er. Hvis kirka ikke godtar cdspiller er de teite. Anonymous poster hash: 5791f...728
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå