majan Skrevet 24. august 2004 #1 Skrevet 24. august 2004 hei hei, vi får besøk i ettermiddag og jeg må bake kake. Men hvilken kake skal jeg bake tru??? Det må være en kake som er kjapp og lage og som smaker godt; så jeg håper noen har en oppskrift eller flere til meg som jeg kan få.
Gjest 1111 Skrevet 24. august 2004 #2 Skrevet 24. august 2004 Banankake 4 egg 3 dl sukker 150 g margarin 4 ss melk ½ ts salt 2 ts vaniljesukker 4 modne bananer 5 dl hvetemel 2 ts bakepulver Visp egg og sukker til stiv eggedosis. Rør forsiktig i smeltet avkjølt margarin, melk, salt, vaniljesukker og moste bananer. Til slutt røres mel siktet med bakepulver i. Hvis du ønsker det kan du tilsette litt malte nøtter, mandler eller kokos. Ha røren i bakepapirkledd langpanne. Stekes på 175 grader, midt i ovnen i ca. 45-50 minutter. Karamellkake 3 egg 4 ½ dl sukker 3 ts vaniljesukker 3 ts bakepulver 4–5 ss karamellsaus 6 dl hvetemel 225 g smeltet margarin 2 dl melk Glasur: 100 g margarin 3-4 ss karamellsaus 3 ts vaniljesukker 3 ss kaffe 300-500 g melis Pisk egg og sukker til eggedosis. Tilsett resten av ingrediensene. Røren has i langpanne. Stekes 180 grader, 20-30 min, nederste rille. Glasur: Smelt margarinen på svak varme. Tas av varmen og bland inn resten av ingrediensene (tilsett melis til passe kremtykkelse). Bre glasuren over kaken. Enkle brownies 250 g smør 150 g kokesjokolade 4 egg 250 g sukker 150 g hvetemel 3 ss kakao 200 g hakkede valnøtter (kan sløyfes) Smelt smør og kokesjokolade og avkjøl. Visp egg og sukker til eggedosis. Tilsett smeltet smør, smeltet kokesjokolade, hvetemel, kakao og hakkede valnøtter. Hell røren i en liten langpanne, 20x30 cm. Stekes på 175 grader i 35 minutter, midt i ovnen.
Arkana Skrevet 24. august 2004 #3 Skrevet 24. august 2004 Jeg foreslår du baker brownies. Denne oppskriften er aldeles nydelig, og den er kjemperaskt å lage. Alt lages i samme gryte, ingen visping eller noe annet som tar tid. Brownies 200 g mørk sjokolade 170 g smør 4 dl sukker 4 egg 2 ts vaniljesukker 2,5 dl hvetemel Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en liten langpanne. Stek ved 175 grader i ca 45 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå