Gå til innhold

Oppskrift på enkelt og kjapp kake ønskes.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei, vi får besøk i ettermiddag og jeg må bake kake. Men hvilken kake skal jeg bake tru???

Det må være en kake som er kjapp og lage og som smaker godt;

så jeg håper noen har en oppskrift eller flere til meg som jeg kan få.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Banankake

4 egg

3 dl sukker

150 g margarin

4 ss melk

½ ts salt

2 ts vaniljesukker

4 modne bananer

5 dl hvetemel

2 ts bakepulver

Visp egg og sukker til stiv eggedosis. Rør forsiktig i smeltet avkjølt margarin, melk, salt, vaniljesukker og moste bananer. Til slutt røres mel siktet med bakepulver i. Hvis du ønsker det kan du tilsette litt malte nøtter, mandler eller kokos. Ha røren i bakepapirkledd langpanne. Stekes på 175 grader, midt i ovnen i ca. 45-50 minutter.

Karamellkake

3 egg

4 ½ dl sukker

3 ts vaniljesukker

3 ts bakepulver

4–5 ss karamellsaus

6 dl hvetemel

225 g smeltet margarin

2 dl melk

Glasur:

100 g margarin

3-4 ss karamellsaus

3 ts vaniljesukker

3 ss kaffe

300-500 g melis

Pisk egg og sukker til eggedosis. Tilsett resten av ingrediensene. Røren has i langpanne. Stekes 180 grader, 20-30 min, nederste rille.

Glasur: Smelt margarinen på svak varme. Tas av varmen og bland inn resten av ingrediensene (tilsett melis til passe kremtykkelse). Bre glasuren over kaken.

Enkle brownies

250 g smør

150 g kokesjokolade

4 egg

250 g sukker

150 g hvetemel

3 ss kakao

200 g hakkede valnøtter (kan sløyfes)

Smelt smør og kokesjokolade og avkjøl. Visp egg og sukker til eggedosis. Tilsett smeltet smør, smeltet kokesjokolade, hvetemel, kakao og hakkede valnøtter. Hell røren i en liten langpanne, 20x30 cm. Stekes på 175 grader i 35 minutter, midt i ovnen.

Skrevet

Jeg foreslår du baker brownies. Denne oppskriften er aldeles nydelig, og den er kjemperaskt å lage. Alt lages i samme gryte, ingen visping eller noe annet som tar tid.

Brownies

200 g mørk sjokolade

170 g smør

4 dl sukker

4 egg

2 ts vaniljesukker

2,5 dl hvetemel

Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en liten langpanne. Stek ved 175 grader i ca 45 minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...