AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Jeg vurderer å sende en bekymringsmelding til barnevernet, men vil da gjøre det anonymt. Hvordan gjør man det? Hvis jeg ringer så vil jo mitt tlf nr komme opp, og da er jeg ikke anonym. Ved å sende på nett blir det vel heller ikke anonymt? Anonymous poster hash: 5ce11...f30
frøkenkoz Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 Du kan ringe å si at du vil være anonym.Eller så fikser du skult nummer på mobilen din (på innstillingene ). 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Kunne du fortelle litt generelt på KG hva der gjelder? Anonymous poster hash: 86049...0a6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Du kan ringe å si at du vil være anonym.Eller så fikser du skult nummer på mobilen din (på innstillingene ). Ok, må prøve å finne ut av det Kunne du fortelle litt generelt på KG hva der gjelder?Anonymous poster hash: 86049...0a6 Hvorfor? Grunnen har vel ikke noe å si m.t.p spørsmålet mitt. Man må jo nesten anta at hvis noen vurderer å kontakte BV, så er det reelle grunner for det, bekymring for barn som ligger til grunn. Anonymous poster hash: 5ce11...f30 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 Hørt om printer og frimerke? Anonymous poster hash: 4666a...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #6 Skrevet 21. april 2015 Hørt om printer og frimerke? Anonymous poster hash: 4666a...ff9 Ja, det er jo en mulighet Fant et skjema på nett om hva som skal/ bør fylles ut, så det kan brukes i tillegg til konvolutt og frimerke. Anonymous poster hash: 5ce11...f30
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #7 Skrevet 21. april 2015 Jeg vurderer å sende en bekymringsmelding til barnevernet, men vil da gjøre det anonymt. Hvordan gjør man det? Hvis jeg ringer så vil jo mitt tlf nr komme opp, og da er jeg ikke anonym. Ved å sende på nett blir det vel heller ikke anonymt? Anonymous poster hash: 5ce11...f30 Om du vil være anonym, så bør du ikke gjøre det. Og dert skulle ikke vært lov heller. Finnes hevngjerrige folk som har gjort dette, og foreldre har vært gjennom et helvete.Stå for det du syns er galt hos barnet Anonymous poster hash: 7f236...1e4 1
Brimi Skrevet 21. april 2015 #8 Skrevet 21. april 2015 Om du vil være anonym, så bør du ikke gjøre det. Og dert skulle ikke vært lov heller. Finnes hevngjerrige folk som har gjort dette, og foreldre har vært gjennom et helvete.Stå for det du syns er galt hos barnetAnonymous poster hash: 7f236...1e4 Tror nok BV luker ut de som bare prøver å hevne seg. Hvis det ikke hadde vært lov til å melde anonymt, så hadde flere barn hatt det forferdelig. Vil heller at BV skal "lage helvete" for 5 foreldre som ikke trenger det hvis det betyr at 1 barn som har det vondt blir reddet. 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #9 Skrevet 21. april 2015 Om du vil være anonym, så bør du ikke gjøre det. Og dert skulle ikke vært lov heller. Finnes hevngjerrige folk som har gjort dette, og foreldre har vært gjennom et helvete.Stå for det du syns er galt hos barnet Anonymous poster hash: 7f236...1e4 Hvorfor tror du automatisk at man er ute etter å lage et helvete når man vil melde fra om bekymring anonymt? Tror nok BV luker ut de som bare prøver å hevne seg. Hvis det ikke hadde vært lov til å melde anonymt, så hadde flere barn hatt det forferdelig. Vil heller at BV skal "lage helvete" for 5 foreldre som ikke trenger det hvis det betyr at 1 barn som har det vondt blir reddet. Enig, BV luker nok fort ut hevngjerrige "angivere" og færre barn ville blitt fanget opp. Anonymous poster hash: 5ce11...f30 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #10 Skrevet 21. april 2015 Jeg har hatt en kommunal jobb (ikke BV), der det var en del innringere som ville melde fra om ting anonymt. Våre instrukser var å fortelle innringer at vi kunne se hvilket telefonnummer de ringte fra, så de var ikke fullt ut anonyme overfor saksbehandler. Vi holdt identiteten til innringer konfidensielt mellom innringer og saksbehandler, og gikk ikke ut med identiteten overfor den det gjalt. Likevel, basert på erfaring, vil jeg si at den saken gjelder forstår hvem som har meldt fra i 90% av tilfellene. Det kan være flere grunner til dette: 1. Det dreier seg om en konflikt mellom to parter 2. Informasjonen som gis til saksbehandleren er slik at innringer "røper seg" gjennom den informasjonen som blir gitt, fordi det ikke er så mange andre som vet akkurat de 5-6 tingene innringeren har sagt fra om. 3. Saken er slik at den medfører ulemper for innringeren, men få andre, og da er det lett for den andre parten å trekke sin konklusjon. Etter en tid som saksbehandler, da jeg hadde fått tilstrekkelig erfaring om dette, pleide jeg å be innringer vurdere anonymiteten sin på den bakgrunnen. Er du likevel sikker på at du ønsker å være anonym, vil jeg heller be deg sende et skjema. Da har du i alle fall gjort så mye du kan for å være anonym. Anonymous poster hash: bad3f...ea6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #11 Skrevet 21. april 2015 Jeg jobber i barneverntjenesten og kan kort svare på ditt spørsmål: For å melde anonymt må du enten ringe fra skjult nummer eller du må sende meldingen per post. Anonymous poster hash: f3c97...b79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå