Gå til innhold

Hjemmelaget kebab

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Med sånn ordentlig pitabrød med mye smak, dressing med mye smak, godt krydret kjøtt osv.. Ah.. Har så lyst på den lokale kebaben, men kan ikke av personlige årsaker.

Hvordan lager du kebab??

Anonymous poster hash: a5167...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lager bare iransk kebab, men den ligner ikke på den klassiske döneren/tyrkisk som jeg føler er det folk mener når de snakker om kebab.

Den iranske varianten jeg har lært meg serveres med ris, salat (agurk, løk, tomat, olje, sitron, salt), bakte tomater og sumac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok... Fristet ikke!

Tenkte på den med krydret kjøtt, mais, jalapeno, dressing, salat.... MÅ HA.. Men hvordan..

Hva smaker kebabkrydderet man får kjøpt? Santa maria eller hindu eller noe...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er utrolig nysgjerrig på den personlige grunnen din! :fnise:

Anonymous poster hash: 81adb...b06

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ikke bare be noen stikke å kjøpe for deg da?

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Samboeren min ville ikke ha idag siden "det er usunt", men skal ha til helga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi steker kjøttdeig og har i kebabkrydder fra Hindu (selges på eks Kiwi). Har salat, ferdig kebabdressing eller en slags hjemmelaget (rømme, hvitløk, hakket agurk og dråper fra en lime, mengde på alt etter hva man ønsker). Og enten pitabrød eller couscous til. I salaten har vi isbergsalat, paprika, tomat, mais, løk, agurk og fetaost.

Anonymous poster hash: 3eaa8...fc2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på frumaela sin kebab i pita på google. Den har jeh laget maaaaange ganger. Og det virker nesten kjøpt yummy. Et tips, man kan få kjøpt kebab dressing, bjerkeskebab dressing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk :) jeg lagde det en gang faktisk, med strimlet storfe. Marinerte i biffkrydder, chilikrydder og cayenne i endel timer. Smeltet på tunga. Hadde det, salat, mais og Kebab dressing i Kebab brød (noe jeg fant på ultra som de tydeligvis ikke selger lenger :( ). Men det ble så godt at jeg angrer på at jeg ikke skrev ned oppskriften på marinaden 😉. Tok det på slump...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, veldig glad i kebab her. Og når vi ikke kjøper byens beste, så lager vi selv. Egentlig så er det enkelt å krydre denne selv. Vi kjøper som regel kebabkjøtt i Sverige, ferdig oppskjært. Så krydrer vi denne med salt, pepper, spisskummin (masse), paprika og chili, har i syltet Jalapeño om man liker dette, serveres med salat og hvitløksdressing og chilisaus man lager selv. Bruker ikke brød, men det brødet er ikke så vanskelig å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lager bare iransk kebab, men den ligner ikke på den klassiske döneren/tyrkisk som jeg føler er det folk mener når de snakker om kebab.

Den iranske varianten jeg har lært meg serveres med ris, salat (agurk, løk, tomat, olje, sitron, salt), bakte tomater og sumac.

Vil du dele oppskriften? :)

Anonymous poster hash: baaa4...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...