Gå til innhold

Takkekort etter konf

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

AA har to barn.

Det eldste skal konfirmeres i år. I fjor skrev mor takkekort etter konfirmasjonen til den yngste

Er ikke en konfirmant i stand til å

skrive takkekort selv?

Det er vel en del av den sosiale treningen å gjøre slikt?

Det samme gjelder etter jul og bursdager, mor ringer og takker for julegaver ungene fikk.

Anonymous poster hash: 576e4...031
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da min datter var konfirmert laget jeg takkekort og så signerte hun. (alt det andre var trykt på kortet).

Jeg husker da jeg var barn, det første vi gjorde 1.juledag var å stikke over til tanter og onkler og takke for julegavene vi fikk. Ungene er nok ikke like flinke nå lenger tror jeg, iallefall ikke her i huset. Det har kanskje litt med avstander å gjøre også, jeg hadde alle mine tanter og onkler rundt meg, mens vi nå bor langt unna familien. Jeg hadde ikke kommet til å ringt til alle mine 8 tanter/onkler for å takke for julegavene og da kan jeg ikke forlange at barna gjør det heller...

Anonymous poster hash: e601f...d55
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke ringe å takke? Og hvorfor lærer du ikke dine barn det?

Anonymous poster hash: 576e4...031
AnonymBruker
Skrevet

jeg tenker nå tilbake til da jeg var unge da, vi hadde ikke mobil på den tiden :-) Joda vi hadde hustelefon, men vi ungene ringte aldri til tanter og onkler, så det var heller ikke aktuelt å ringe 1.juledag. Ser det liksom for meg hvis jeg var min tante med 7 søsken og 20 tantebarn som alle skulle ringe og takke... hadde ikke vært tid til så mye annet 1.juledag da... Men dette var nå min situasjon da.

Joda, jeg lærer jo barna å si takk, men det er mye enklere i et bursdagsselskap der alle er tilstede, enn f.eks. jul. Ingen som ringer og takker oss heller når jeg tenker meg om. Det har nok litt med kontakten å gjøre. Jeg ringer aldri mine søsken... kan da ikke forvente at datteren min gjør det. (de ringer ikke meg heller, vi har bare ikke den kontakten)

Anonymous poster hash: e601f...d55
Skrevet

"Det eldste skal konfirmeres i år. I fjor skrev mor takkekort etter konfirmasjonen til den yngste"?? Konfirmerte den yngste seg i fjor og den eldste i år? Går sikkert an altså, har bare ikke hørt om det før...

AnonymBruker
Skrevet

Mamma skrev mine takkekort for 10 år siden. Hadde NULL interesse i å skrive 70 takkekort for hånd. Stakkar mamma :P

Anonymous poster hash: e3fb4...e40
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt skal konfirmanten skrive takkekort. Det er jo konfirmanten som har fått gaven... Å lære seg å takke for gaver er da noe man gjør allerede fra man kan snakke... Konfirmasjonen skal liksom være en del av overgangen fra barn som voksen. Da får man alvorlig talt sette seg ned og skrive selv. Makan..

Anonymous poster hash: 322f1...b7f
Skrevet

Synes det er en selvfølge at store barn takker for gavene sine selv, i den formen som er passende. Ville ikke ramlet meg inn å skrive kort på vegne av en konfirmant, ærlig talt.

Skrevet (endret)

Selvsagt skal konfirmanten skrive på takkekortene sine selv. Blir jo litt merkelig om takkekortene kommer med mors håndskrift. Med mindre konfirmanten har vansker med å skrive, da, men regner med at det ikke er dette som er problemet i denne saken. 70 takkekort? Ja, men da har jo konfirmanten fått 70 gaver da! Det minste han kan gjøre i gjengjeld er da å vise takknemlighet ved å skrive noen setninger på et kort.

Endret av Jade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...