Gå til innhold

Hvordan kjennes trykk i øyet ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utredet hos øyelege og skal tilbake. Lurer på om jeg har et lite trykk ennå, jeg kan liksom kjenne øyet. Det er ikke vondt men jeg kjenner at øyet er der, om noen skjønner hva jeg mener. Er det trykk?

Anonymous poster hash: 727d2...39e

AnonymBruker
Skrevet

Nei?

Jeg har høyt trykk på øynene, men kjenner det ikke.

Det vil si at væsken i øyet ikke blir drenert godt nok, og væsketrykket øker.

Anonymous poster hash: 79bca...005
AnonymBruker
Skrevet

Nei?

Jeg har høyt trykk på øynene, men kjenner det ikke.

Det vil si at væsken i øyet ikke blir drenert godt nok, og væsketrykket øker.

Anonymous poster hash: 79bca...005

Men hvorfor spør leger om man kjenner trykk?

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor spør leger om man kjenner trykk?

Hva lurer du på egentlig? Hva en optiker mener, eller en lege?

Det er vidt to forskjellige ting

Hvis en lege spør deg om trykk mener h*n som regel symptomer på f.eks bihulebetennelse, hodepine, migrene, trykk på den optiske nerven osv

Anonymous poster hash: ba44a...bd5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt om det blir det samme, men jeg hadde noe slags trykk bak øyet pga bihulebetennelse en gang og da kjentes det som om øyet skulle sprette ut.

Anonymous poster hash: ed6da...b55

AnonymBruker
Skrevet

Hva lurer du på egentlig? Hva en optiker mener, eller en lege?Det er vidt to forskjellige ting Hvis en lege spør deg om trykk mener h*n som regel symptomer på f.eks bihulebetennelse, hodepine, migrene, trykk på den optiske nerven osv Anonymous poster hash: ba44a...bd5

Jeg har blitt spurt av leger, øyeleger og nevrologer om jeg kjente trykk i øyet, de sa øyet ja. Jeg nevnte jo lege, har ikke nevnt optikker. Jeg tror det var eø er trykk så sa at jeg tror det. Det var en spesiell situasjon og veldig stressende så jeg tenkte ikke på å spørre akkurat hvordan det føles i ha trykk. De målte trykket utenpå øyet. Jeg hadde et økt tykk i synsnerven og øyeeplet. Er ikke bihulebetennelse, migrene el sånt jeg spør om, da hadde jeg jo nevnt det. Jeg mener trykk i øyet, som jeg skrev. Hvorfor skal jeg lure på noe annet enn det jeg spør om? <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>

Skrevet

Hva lurer du på egentlig? Hva en optiker mener, eller en lege?

Det er vidt to forskjellige ting

Hvis en lege spør deg om trykk mener h*n som regel symptomer på f.eks bihulebetennelse, hodepine, migrene, trykk på den optiske nerven osv

Anonymous poster hash: ba44a...bd5

Eller de tenker på grønn stær, som er grunnen til at jeg er til kontroll hvert år. Grønn stær som er ubehandlet kan nemlig føre til blindhet.
AnonymBruker
Skrevet

Eller de tenker på grønn stær, som er grunnen til at jeg er til kontroll hvert år. Grønn stær som er ubehandlet kan nemlig føre til blindhet.

De har aldri nevnt grønn stær for meg, men jeg har tenkt på det. Blir ikke innkallet til regelmessige kontroller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...