AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 En i barnehagen har vært på smittefest med vannkopper. Barnet har vært i barnehagen etter denne festen og senere blitt syk. Av ulike grunner vil jeg ikke at barnet mitt skal få vannkopper enda. Jeg skulle derfor ønske at dette barnet var holdt hjemme i den siste tiden av inkubasjonstiden, om ikke annet at vi hadde fått vite om denne festen slik at vi kunne holdt barnet vårt hjemme. Andre som har tanker rundt dette?Anonymous poster hash: 0e9ae...2e4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 Merker jo nesten ikke at man har vannkopper engang i dag. Mine fikk et par prikker de nesten ikke enset var ikke noe behov for å smøre på hvitvask engang. Etter et par dager var de i barnehagen igjen.Anonymous poster hash: 5763c...151 1
lykkelige.meg Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Merker jo nesten ikke at man har vannkopper engang i dag. Mine fikk et par prikker de nesten ikke enset var ikke noe behov for å smøre på hvitvask engang. Etter et par dager var de i barnehagen igjen.Anonymous poster hash: 5763c...151 Unnskyld, men er du dum? Hvordan dine barn fikk det er ikke fasiten for hvordan det oppleves. De fleste jeg kjenner til er hjemme rundt en uke. De uheldig lengre enn det. 8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 De får det uansett før eller senere, hva er det som ikke passer? Det passer da vel aldri å bli syk, ikke akkurat noe man kan merke av i kalenderen. Men er ikke så gammel så husker selv hvor jævlig det var og ha det. Og de jeg kjenner med barn ble knapt dårlig. Blir barnet sykt så blir det sykt, lite å få gjort noe med nå.Anonymous poster hash: 5763c...151
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 De får det uansett før eller senere, hva er det som ikke passer? Det passer da vel aldri å bli syk, ikke akkurat noe man kan merke av i kalenderen. Men er ikke så gammel så husker selv hvor jævlig det var og ha det. Og de jeg kjenner med barn ble knapt dårlig. Blir barnet sykt så blir det sykt, lite å få gjort noe med nå.Anonymous poster hash: 5763c...151 Vi har en nyfødt hjemme så hvis vi kan unngå vannkopper så gjør vi det. TS Anonymous poster hash: 0e9ae...2e4 8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #6 Skrevet 21. april 2015 Merker jo nesten ikke at man har vannkopper engang i dag. Mine fikk et par prikker de nesten ikke enset var ikke noe behov for å smøre på hvitvask engang. Etter et par dager var de i barnehagen igjen.Anonymous poster hash: 5763c...151 Det er da veldig varierende! Min fikk feber samtidig som at vannkoppene kom! Det var også vannkopper over hele kroppen. Broren min i sin tid fikk nesten ingen synlige vannkopper over hodet! Snakk om å tro at slik som barnet ditt har hatt det er fasiten til alle barn! Anonymous poster hash: 0964a...2f3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #7 Skrevet 21. april 2015 Det er da veldig varierende! Min fikk feber samtidig som at vannkoppene kom! Det var også vannkopper over hele kroppen. Broren min i sin tid fikk nesten ingen synlige vannkopper over hodet! Snakk om å tro at slik som barnet ditt har hatt det er fasiten til alle barn! Anonymous poster hash: 0964a...2f3 Man må jo uansett igjennom det, skulle tro det var pest eller polio det var snakk om. Anonymous poster hash: 5763c...151
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #8 Skrevet 21. april 2015 Vi har en nyfødt hjemme så hvis vi kan unngå vannkopper så gjør vi det. TS Anonymous poster hash: 0e9ae...2e4 Stiller seg anderledes da, trodde mer det var fare for en ferie som gikk i vasken. Beklager. Jeg har ikke sagt at mine opplevelser er fasiten, tenkte bare å berolige deg med at det ikke trenger å være så ille.Anonymous poster hash: 5763c...151
Amarone Skrevet 21. april 2015 #9 Skrevet 21. april 2015 Jeg hadde blitt irritert. Men: Det finnes vaksine for vannkopper, selv om det ikke er i vaksinasjonsprogrammet. Jeg har ikke hatt vannkopper, og har vaksinert meg. Lurer litt på å vaksinert barnet også, for i mine øyne er det jo ikke vits i å få en sykdom man kan unngå: barnet slipper å være sykt, foreldrene slipper å bruke sykt barn-dager (som heller kan spares til mulige forkjølelser og magesjau...). 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #10 Skrevet 21. april 2015 Stiller seg anderledes da, trodde mer det var fare for en ferie som gikk i vasken. Beklager. Jeg har ikke sagt at mine opplevelser er fasiten, tenkte bare å berolige deg med at det ikke trenger å være så ille.Anonymous poster hash: 5763c...151 Fint å høre at det ikke trenger å være så ille, bare litt dårlig timing nå TS Anonymous poster hash: 0e9ae...2e4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #11 Skrevet 21. april 2015 Man må jo uansett igjennom det, skulle tro det var pest eller polio det var snakk om. Anonymous poster hash: 5763c...151 For en nyfødt så kan det være dødelig så det er ikke langt unna.Anonymous poster hash: 0e9ae...2e4 2
Gjest crazycatlady Skrevet 21. april 2015 #12 Skrevet 21. april 2015 Smittefest? Hva i fandens navn er det?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #13 Skrevet 21. april 2015 For en nyfødt så kan det være dødelig så det er ikke langt unna.Anonymous poster hash: 0e9ae...2e4 Hvis du ammer og selv har hatt vannkopper, er det kanskje en ganske stor sjanse for at barnet har immunitet enda? Kanskje greit å sjekke med helsestasjonen, for vannkopper er potensielt ganske farlig for både gravide og spedbarn.Anonymous poster hash: cbc3b...c03
TrickyCicci Skrevet 21. april 2015 #14 Skrevet 21. april 2015 Men generelt synes jeg det er en uting å bevisst spre smitten i barnehgaen uten å gi beskjed. Så jeg synes de foreldrene i utgangspunktet har gjort noe som jeg mener er helt unødvendig. Ja - de aller fleste får vannkopper som barn og ja - greit å bli ferdig med det, men at du tar den avgjørelsen på vegne av ditt barn (ved å gå på smittefest), betyr IKKE at det er ok at du tar den avgjørelsen for andres barn og sender et høyst sannsynlig smittsomt barn i barnehgaen. Det er mye nok smitte i barnehagene som det er, om det ikke skal bevisst tilføres mer smitte, og hadde blitt mektig irritert hadde noen gjort dette i vår barnehage. Jeg blir selvfølgelig ikke sur for at vesla blir syk, det er jeg helt forberedt på, men at andre foreldre skal ta et valg på mitt barns vegne er noe som jeg ikke synes er ok. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #15 Skrevet 21. april 2015 Vannkopper er en sykdom hvor det faktisk kan oppstå alvorlige komplikasjoner. I andre vestlige land er vaksinen med i det vanlige vaksineprpgrammet.. At folk har smittefester og sprer smitte med vilje er forkastelig!Anonymous poster hash: f2f98...e3b 3
minister-mio Skrevet 21. april 2015 #16 Skrevet 21. april 2015 Personlig syntes jeg smittefest er idiotisk, men den familien som var på det skal få velge det selv. Derimot ikke greit å sende barnet i barnehagen og potensielt ta valget for alle andre. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #17 Skrevet 21. april 2015 Jeg hadde blitt irritert. Men: Det finnes vaksine for vannkopper, selv om det ikke er i vaksinasjonsprogrammet. Jeg har ikke hatt vannkopper, og har vaksinert meg. Lurer litt på å vaksinert barnet også, for i mine øyne er det jo ikke vits i å få en sykdom man kan unngå: barnet slipper å være sykt, foreldrene slipper å bruke sykt barn-dager (som heller kan spares til mulige forkjølelser og magesjau...). Kan godt vurdere vaksine, men nå ser det ut til at ungen min allerede er utsatt for smitte :/Anonymous poster hash: 0e9ae...2e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå