Gjest Happyface87 Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 Marsvinet mitt får fri tilgang på friskt høy og litt pellets hver dag. Jeg setter også inn to skåler med mye grønt i pr. dag. Men er dette for mye? Jeg leste på en side at noen få blader med grønt er nok, så da er jeg redd jeg gir altfor mye
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 De skal ha fri tilgang på høy som du sier. Ellers skal du begrense pelletsen til et par dager i uka. Grønt er fint å ha tilnærmet fri tilgang til Anonymous poster hash: e92f6...d83
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Her var det alltid fri tilgang på både grønt og høy. De spiser jo når de er sultne, så er ikke sånn at de fråtser bare fordi de alltid har tilgang på grønnsaker. Jeg hadde også alltid fri tilgang på pellets da, men hun spiste ikke så mye av det uansett. Synes det høres fint ut sånn som du gjør det allerede Anonymous poster hash: d8331...9ec
Gjest Happyface87 Skrevet 22. april 2015 #4 Skrevet 22. april 2015 De skal ha fri tilgang på høy som du sier. Ellers skal du begrense pelletsen til et par dager i uka. Grønt er fint å ha tilnærmet fri tilgang tilAnonymous poster hash: e92f6...d83 Må man gi pellets eller marsvinmat i det hele tatt? Virker jo som grønt og høy er det absolutt viktigste. Han får ekstra c-vitamin i drikkevannet
Gjest Happyface87 Skrevet 22. april 2015 #5 Skrevet 22. april 2015 Her var det alltid fri tilgang på både grønt og høy. De spiser jo når de er sultne, så er ikke sånn at de fråtser bare fordi de alltid har tilgang på grønnsaker. Jeg hadde også alltid fri tilgang på pellets da, men hun spiste ikke så mye av det uansett. Synes det høres fint ut sånn som du gjør det allerede Anonymous poster hash: d8331...9ec Men han her virker nesten som han fråtser litt Hehe! Jeg har ikke hatt han så lenge, men jeg vet at han ikke har hatt tilgang på høy og grønt tidligere. Så kan det være at han stapper det veldig i seg nå i begynnelsen? Han har lagt godt på seg på litt kort tid, men det trengte han da han var altfor tynn
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #6 Skrevet 22. april 2015 Men han her virker nesten som han fråtser litt Hehe! Jeg har ikke hatt han så lenge, men jeg vet at han ikke har hatt tilgang på høy og grønt tidligere. Så kan det være at han stapper det veldig i seg nå i begynnelsen? Han har lagt godt på seg på litt kort tid, men det trengte han da han var altfor tynn Hehe, kan sikkert være derfor Jeg hadde mitt fra hun var liten da, og hun styrte spisinga selv. Hun ble helt koko hvis hun fikk noe ekstra godt som friskt gress og sånn da, var nesten fråtsetilstander da Men dyrlegen var hvertfall fornøyd med både stellet og marsvinet Anonymous poster hash: d8331...9ec
Gjest Happyface87 Skrevet 22. april 2015 #7 Skrevet 22. april 2015 Hehe, kan sikkert være derfor Jeg hadde mitt fra hun var liten da, og hun styrte spisinga selv. Hun ble helt koko hvis hun fikk noe ekstra godt som friskt gress og sånn da, var nesten fråtsetilstander da Men dyrlegen var hvertfall fornøyd med både stellet og marsvinet Anonymous poster hash: d8331...9ec Ja, hehe, men da fortsetter jeg som jeg har gjort Han her er helt gal etter løvetann, når jeg plukker det til han sluker han de med en gang Men han lager ikke noen lyder hos meg, tror du det vil komme? Han lager små koselyder, men ikke de typiske høye marsvinlydene.
Sugerøret Skrevet 22. april 2015 #8 Skrevet 22. april 2015 Pellets og gulrot skal du være mer restrektiv med.Det kan fort bli for mye av det Men resten høres flott ut Vi plukket gress,løvetann og marikåpe til vår.Da hylte han av glede
Gjest Happyface87 Skrevet 22. april 2015 #9 Skrevet 22. april 2015 Jeg dropper pellets fra nå, jeg. Men gulrot? Hjelp, jeg gir han det hver dag
Sugerøret Skrevet 22. april 2015 #10 Skrevet 22. april 2015 hvor mye gulrot gir du ? Min fikk slik mini gulrot..det holdt visst nok lenge - ifølge vetrinæren
Gjest Happyface87 Skrevet 23. april 2015 #11 Skrevet 23. april 2015 hvor mye gulrot gir du ? Min fikk slik mini gulrot..det holdt visst nok lenge - ifølge vetrinæren Huff, jeg gir sikkert en stor for dagen. Kutter den opp da, og gir utover dagen
grrwaffmjau Skrevet 24. april 2015 #12 Skrevet 24. april 2015 Når jeg hadde marsvin hadde de alltid tilgang på høy og pellets, i tillegg til at de fikk veldig variert med grønnsaker pluss gress i sommermånedene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå