Gjest nicecar Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 (endret) Jeg merker stadig vekk når en eller annen stakkars sjel tar mot til seg for å brette ut om sine problemer eller sin skjebne her på KG så er det raskt på med feige mennesker som trykker på anonym-knappen for og så slenge ut masse dritt og hetsende innlegg rettet mot disse trådstarterne. Og da spør jeg; er det virkelig nødvendig å spytte på noen som ligger nede? Tror dere virkelig at dere er så forbanna tøffe som sitter der godt beskyttet bak anonym-knappen og bare kan lire av dere all slags dritt samt avsporing når det kommer til innlegg ?? Har dere i det hele tatt noe selvinnsikt? For tro meg, hadde det vært dere det gjaldt så kunne jeg ha bannet på at det ikke hadde vært like morsomt.. Vis litt respekt. Endret 20. april 2015 av nicecar
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Tror de som gjør sånt er svake mennesker som er dørmatter i det virkelige liv, og derfor må hevde seg på nettet for å beskytte egoet. Anonymous poster hash: 6584d...fcd 12
Gjest nicecar Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 Finnes mange nett-troll dessverre... Tragiske mennesker er de. Den dagen de blir inntruffet av de samme triste tingene som mange mennesker går gjennom her på KG, så vil de forhåpentligvis forstå, om de eier noe samvittighet. Men selvfølgelig er det ingen av dem som tørr å svare under sine nick på denne tråden. Feighet så til de grader.
Gjest nicecar Skrevet 20. april 2015 #5 Skrevet 20. april 2015 Tror de som gjør sånt er svake mennesker som er dørmatter i det virkelige liv, og derfor må hevde seg på nettet for å beskytte egoet. Anonymous poster hash: 6584d...fcd Det tror jeg også. Er jo søren meg ikke grenser for hva de går etter, om det ikke er personangrep så er det latterligjøring om det ikke er det så er det rettskrivingen. Enkelte her har visstnok glemt at de finnes voksne oppegående mennesker som faktisk lider av disleksi.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #6 Skrevet 20. april 2015 Tragiske mennesker er de. Den dagen de blir inntruffet av de samme triste tingene som mange mennesker går gjennom her på KG, så vil de forhåpentligvis forstå, om de eier noe samvittighet. Men selvfølgelig er det ingen av dem som tørr å svare under sine nick på denne tråden. Feighet så til de grader. Så du er helt imot anonymitetsfunksjonen?Anonymous poster hash: ab79b...992
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #7 Skrevet 20. april 2015 Enig, dessverre er dette ulempen ved å brette ut om seg og sitt privatliv. Enkelte mennesker er bare ikke helt i vater..Anonymous poster hash: 42b1d...403 1
Teethgrinding Skrevet 20. april 2015 #8 Skrevet 20. april 2015 Noen innlegg er ondsinnede, mens andre kan være kritiske på en helt legitim måte. Jeg føler det er en del mennesker som lider av den tro at et innlegg på et forum er tilsvarende fortrolig som en samtale mellom venner. Det handler litt om dårlig innsikt i virkeligheten rundt seg. Tro det eller ei, alt vi skriver her på dette forumet er offentlig. Det burde skremt vannet av flere av oss. Jeg tror ikke dette er helt klart i hodet til de som skriver lange innlegg om utroskap, dårlige sjefer, personlige mentale problemer, osv. KG-forumet leses. Av mange. Tilogmed sjefen din og samboeren din. Men, jeg er selvsagt enig i at endel anonyme innlegg er stygge. Det er en uting, spesielt når det gjelder personangrep. Det virker som endel kvinner der ute er mestere av å vinkle ting på person. Trist. 6
WubWub Skrevet 20. april 2015 #9 Skrevet 20. april 2015 Tragiske mennesker er de. Den dagen de blir inntruffet av de samme triste tingene som mange mennesker går gjennom her på KG, så vil de forhåpentligvis forstå, om de eier noe samvittighet. Men selvfølgelig er det ingen av dem som tørr å svare under sine nick på denne tråden. Feighet så til de grader. Det du tar opp forekommer i alle krinker og kroker av internet så det er ikke isolert til KG. Mange psykologer har advart imot høy forbruk av sosiale medier - ikke bare fordi det er usunt for kroppen å sitte altfor lenge foran pcen men også fordi man kan få svekket empatien sin. Når man ikke er nødt til å forholde seg til ansiktsuttrykket til andre mennesker eller trenger frykte konsekvens så tar folk mye lettere på å buse ut med ufinheter. Selvom det er en internet persona så har jeg lest at den personligheten kan faktisk smitte over å få feste i den ekte personligheten. Har tatt opp temaet her tidligere hvor jeg har diskutert narsissismens vekst som følge av et digitalisert samfunn og individualismen som ideologi og hovedkultur. Men ja, full anonymitet gjør noe med et menneske. Derfor poster jeg aldri som anonym, jeg tror ikke det er sunt i lengden. Det er lett å bli revet med når man ser at "alle andre slenger dritt og hetser", da er det lett å tenke "jaja skader sikkert ikke noe at jeg også gjør det." så slenger man dritt tilbake så er man i en ond sirkel som forplanter seg når enda flere slenger seg på. 2
Gjest nicecar Skrevet 20. april 2015 #10 Skrevet 20. april 2015 Så du er helt imot anonymitetsfunksjonen?Anonymous poster hash: ab79b...992 Jeg er ikke imot anonymitetsfunksjonen - så fremt den ikke utnyttes av feiginger som er ute etter å sverte andre mennesker som har det vondt.
Gjest nicecar Skrevet 20. april 2015 #11 Skrevet 20. april 2015 Det du tar opp forekommer i alle krinker og kroker av internet så det er ikke isolert til KG. Mange psykologer har advart imot høy forbruk av sosiale medier - ikke bare fordi det er usunt for kroppen å sitte altfor lenge foran pcen men også fordi man kan få svekket empatien sin. Når man ikke er nødt til å forholde seg til ansiktsuttrykket til andre mennesker eller trenger frykte konsekvens så tar folk mye lettere på å buse ut med ufinheter. Selvom det er en internet persona så har jeg lest at den personligheten kan faktisk smitte over å få feste i den ekte personligheten. Har tatt opp temaet her tidligere hvor jeg har diskutert narsissismens vekst som følge av et digitalisert samfunn og individualismen som ideologi og hovedkultur. Men ja, full anonymitet gjør noe med et menneske. Derfor poster jeg aldri som anonym, jeg tror ikke det er sunt i lengden. Det er lett å bli revet med når man ser at "alle andre slenger dritt og hetser", da er det lett å tenke "jaja skader sikkert ikke noe at jeg også gjør det." så slenger man dritt tilbake så er man i en ond sirkel som forplanter seg når enda flere slenger seg på. Er fullt klar over at det foregår i alle kriser og kroker av internett. Men jeg snakker nå om KG.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #12 Skrevet 20. april 2015 Eneste gangen jeg bruker anonymitetsfunksjonen er når jeg skal lage noen sære vitser eller når det begynner å bli sent (22:00+, vil ikke at folk skal se hvor sent jeg kan være på kg ). Men jeg er enig i at folk bør være litt viss på hva de sier selv om de er anonyme, det gjør noe med personen om h*n begynner å si ekstreme ting etter den andre.Anonymous poster hash: ab79b...992
Gjest nicecar Skrevet 20. april 2015 #13 Skrevet 20. april 2015 (endret) Eneste gangen jeg bruker anonymitetsfunksjonen er når jeg skal lage noen sære vitser eller når det begynner å bli sent (22:00+, vil ikke at folk skal se hvor sent jeg kan være på kg ). Men jeg er enig i at folk bør være litt viss på hva de sier selv om de er anonyme, det gjør noe med personen om h*n begynner å si ekstreme ting etter den andre.Anonymous poster hash: ab79b...992 Enig! Jeg vet desverre om tilfeller der folk har gått helt i kjelleren av de ondskapsfulle kommentarene de måtte forholde seg til her inne. Og det er klart at man reagerer, især når det er snakk om folk som ikke en gang tørr å spre dritt fra sin eget nick, men må gjøre det anonymt fordi de på død og liv skal angripe de som legger ut om sine problemer her. Endret 20. april 2015 av nicecar
Lennhy Skrevet 21. april 2015 #14 Skrevet 21. april 2015 Jeg er så enig TS, trist å se når noen blottlegger seg her i håp om råd og veiledning i en situasjon, noen trenger bare å tømme seg for frustrasjonen de opplever i hverdagen. Jeg meldte meg inn her i håp om gode diskusjoner og gode samtaler men fant raskt ut dette ikke var plassen for det, desverre.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #15 Skrevet 21. april 2015 Det er sånn det er, det er ikke rom for raushet og koselige innlegg. Det dukker alltid opp en eller annen som skal lage kvalm, men jeg tror det stort sett er de samme personene hver gang...Anonymous poster hash: ed7c7...460 1
Nullfilter Skrevet 21. april 2015 #16 Skrevet 21. april 2015 Jeg logget meg inn her for å få innblikk i folks forskjellige tanker og meninger, i håp om at det er noe ærlighet siden dette er "anonymt" med eller uten alias. Og det kan jeg vel si jeg på mange mulige måter har fått. 90% av det som opptar de fleste er hva han tenker og tror, utroskap og generelle adferdsanalyser av partneren. Så har vi alle de "kloke" svarene; "dump han/henne", også alle de fordømmende svarende på det jeg anser som seriøse innlegg som går på innskriverens frustrasjoner. Greit med konstruktiv kritikk tilbake, alle kan trenge det, men så mye slakting og fordømming da? Vi vet jo aldri alt, vi får jo bare vite litt, om en konkret problemstilling. Eller en innskrivers konkrete frustrasjon. På Facebook er alle verdens flinkeste, og alle er så "snille" at de liker alle kommentarer og statuser. Der må vi, under noen omstendigheter, ikke si hva vi mener. Men her, her kommer det i glatte lag. Det sies fra barn og fulle folk kommer sannheten, men i denne nye sosiale verden kommer de sanne sjelene frem så lenge navn og ansikt er gjemt. Så vet vi det om verden. Kanskje en av "slakterne" er den som trykker mest "likes" når noen har lagt ut på statusen at de har vasket gulvet e.l. Vi vet da også at vi omgåes mange sorte sjeler som har forkledd seg som engler i hverdagene! 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #17 Skrevet 21. april 2015 Egentlig burde det være en mulighet for å markere om man vil tillate eller ikke anonyme kommentarer når man etablerer et innlegg. Det er positivt og negativt, men man skånes nok større grad for stygge anonyme meldinger. Samtidig mister man de som er seriøse, men likevel ønsker anonymitet. Poenget mitt er at det burde være et valg. Anonymous poster hash: 438d1...255 2
maskineple Skrevet 21. april 2015 #18 Skrevet 21. april 2015 (endret) . Endret 15. juni 2015 av kjærligbåttur
makkapakka Skrevet 21. april 2015 #19 Skrevet 21. april 2015 Det er derfor forumet til tider kan bli enspora. Så fort noen kommer med et innlegg som ikke er innenfor A4 grensa så hagler det løst. Hadde det vært konstruktive kommentarer og diskusjoner så hadde MYE mer vært tatt opp i forumet og folk kunne støttet seg mer til dette forumet. Sånn det er nå så er det en lettelse av å ha anonymknappen i tilfelle man poster noe som kan skape bølger her.
Gjest nicecar Skrevet 21. april 2015 #20 Skrevet 21. april 2015 Med du TS. Hva med oss som bare vil ha litt humor? Personlig har jeg nesten aldri brukt AB funksjonen. Humor er da noe helt annet da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå