Gå til innhold

Bodylotion, butter eller olje... hva virker best, og hvilket merke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har tørr hud, særlig nå like etter vinteren, og vil gjerne føle meg vel i sommerklær. Jeg har brukt "alt mulig" uregelmessig og om hverandre uten å tenke over om huden reagerer bedre på det ene enn det andre. Har også bare brukt det jeg har hatt i huset uten å tenke på at det kan finnes bedre merker. Lotion, butter og olje har jo forskjellig konsistens og innhold, så man skulle tro at den ene trekker mer inn i huden og virker bedre enn de andre?

Anonymous poster hash: df2c5...014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en av de som ikke liker body butter. Jeg har ganske tørr hud, men body butter gir meg fet hud med urenheter :-S

Jeg har prøvd maahaaaange kremer, lotioner, butter og olje, har funnet tre kremer som kegjeg virkelig liker. Den ene var en krem fra yves rocher som inneholdt veldig mye shea smør, men jeg husker ikke navnet.

Den andre som jeg har sverget til i perioder med eksem/veldig tørr hud (har da hatt så tørr hud at jeg har klødd meg selv til blods i søvne) er Dream Cream fra lush. Har lest om veldig mange med f.eks psoriasis som elsker denne kremmen.

Den tredje, og dette er den jeg bruker mest, er Sympathy For The Skin, også fra Lush. Denne er ikke like effektiv på ekstremt tørr hud (selv om den ikke er langt i fra), men den er kjempe til daglig dags krem, får utrolig myk og fin hud av den, og lukten er helt fantastisk, den lukter som banan og vanilje (det er det den er laget av), og det er en av hoved grunnene til at jeg bruker denne til daglig i steden for Dream Cream :)

Denne hjelper også veldig om du har rød/nuppete hud på overarmene, eller andre steder for den saks skyld. Jeg hadde problemer med det før, og tørr hud, men etter jeg begyndte å bruke Sympathy for the skin har huden min blitt helt fantastisk :)

Dette er i hvertfall mine beste anbefalinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker alle 3 for forskjellige anledninger eller hvordan huden generelt oppfører seg. For det aller meste går det i gode gamle Biotherm på hvit flaske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en av de som ikke liker body butter. Jeg har ganske tørr hud, men body butter gir meg fet hud med urenheter :-S

Jeg har prøvd maahaaaange kremer, lotioner, butter og olje, har funnet tre kremer som kegjeg virkelig liker. Den ene var en krem fra yves rocher som inneholdt veldig mye shea smør, men jeg husker ikke navnet.

Den andre som jeg har sverget til i perioder med eksem/veldig tørr hud (har da hatt så tørr hud at jeg har klødd meg selv til blods i søvne) er Dream Cream fra lush. Har lest om veldig mange med f.eks psoriasis som elsker denne kremmen.

Den tredje, og dette er den jeg bruker mest, er Sympathy For The Skin, også fra Lush. Denne er ikke like effektiv på ekstremt tørr hud (selv om den ikke er langt i fra), men den er kjempe til daglig dags krem, får utrolig myk og fin hud av den, og lukten er helt fantastisk, den lukter som banan og vanilje (det er det den er laget av), og det er en av hoved grunnene til at jeg bruker denne til daglig i steden for Dream Cream :)

Denne hjelper også veldig om du har rød/nuppete hud på overarmene, eller andre steder for den saks skyld. Jeg hadde problemer med det før, og tørr hud, men etter jeg begyndte å bruke Sympathy for the skin har huden min blitt helt fantastisk :)

Dette er i hvertfall mine beste anbefalinger :)

Jeg har også litt blanda følelser når det gjelder body butter, mulig det bare er innbilning fra min side eller at jeg har brukt "feil" butter (?) men har følelsen av at det legger seg mer utenpå huden og gir en mer kladdete / klissete følelse enn f.eks. lotion. Helst skal det jo trekke så mye inn i huden som mulig og ikke bli liggende som en fet hinne utenpå.

Jeg googla Lush - produktene du nevnte ("Dream Cream" og "Sympathy For The Skin"), og ser at de har kjempebra omtale, så jeg har lyst til å prøve Dream Cream i første omgang, siden den virker best. Som deg har jeg også så tørr hud at jeg klør og klorer meg selv om natta (har flere ganger fått spørsmål om jeg har katt hjemme :fnise: ).

Tusen takk for tipset! :smilyblomst:

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig fornøyd med Shea Ultra Rich Body Cream fra L'Occitane. det er vel i butter-kategorien, men den trekker fort inn i huden hos meg i hvertfall. bruker den etter dusj mens huden fortsatt er litt fuktig. veldig god for tørr hud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg liker alle 3 for forskjellige anledninger eller hvordan huden generelt oppfører seg. For det aller meste går det i gode gamle Biotherm på hvit flaske :)

Jeg synes det er greit med body butter eller olje om natta, tar f.eks masse på hendene med sånne hvite bomullshansker ("Mikke Mus - vanter) fra apoteket utenpå, men bruker mest body lotion på dagtid. Biotherm er en fin klassiker, jeg bruker den av og til når jeg har noenlunde "normal" hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også litt blanda følelser når det gjelder body butter, mulig det bare er innbilning fra min side eller at jeg har brukt "feil" butter (?) men har følelsen av at det legger seg mer utenpå huden og gir en mer kladdete / klissete følelse enn f.eks. lotion. Helst skal det jo trekke så mye inn i huden som mulig og ikke bli liggende som en fet hinne utenpå.

Jeg googla Lush - produktene du nevnte ("Dream Cream" og "Sympathy For The Skin"), og ser at de har kjempebra omtale, så jeg har lyst til å prøve Dream Cream i første omgang, siden den virker best. Som deg har jeg også så tørr hud at jeg klør og klorer meg selv om natta (har flere ganger fått spørsmål om jeg har katt hjemme :fnise: ).

Tusen takk for tipset! :smilyblomst:

TS

Så kjekt at du vil prøve den! :) jeg har ikke møtt én person som ikke liker den enda, så jeg håper den virker for deg også :) det står i beskrivelsen at den har havremelk, rosevann og kamille i seg, men den har også lavendel olje som skal hjelpe å "roe ned" huden. Jeg synest den lukter lavendel også :) hmm, tror jeg må innom sentrum i morgen og kjøpe meg en ny boks! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit med body butter eller olje om natta, tar f.eks masse på hendene med sånne hvite bomullshansker ("Mikke Mus - vanter) fra apoteket utenpå, men bruker mest body lotion på dagtid. Biotherm er en fin klassiker, jeg bruker den av og til når jeg har noenlunde "normal" hud.

Da er vi veldig like på det området! Den gir ikke ekstremt med fukt, men jeg liker den fordi jeg kan kle på meg nesten med en gang etter påføring :laugh:

Ellers liker jeg body butter fra The Body Shop veldig godt, har sikkert hatt hver eneste lukt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuttet ut det meste av kremer da jeg ble gravid og gikk over til kokosolje; har aldri hatt så myk og deilig hud før! Bruker bare en billig type fra iHerb, og den brukes på hele kroppen etter dusj, som nattkrem til tørre hender, som hårkur/samle spissene, som sminkefjerner.. Ja. Alt. :)

Har sensitiv, tørr hud som har hatt utbrudd av atopisk eksem (men flere år siden sist, heldigvis)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig fornøyd med en mellomting mellom body butter og krem.

Pleier å kjøpe denne:

http://www.iherb.com/Alba-Botanica-Body-Cream-Coconut-Milk-6-5-oz-180-g/12208

Den er tykk og fet nok til at beina ikke ser ut som fiskehud, men trekker fort inn så den ikke er seig og fettete.

Anonymous poster hash: 6fd60...f4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ellers er jeg litt enig med FantasDick ang olje. Jeg synes det lett gir merker på klær, for det trekker ikke ordentlig inn i huden på meg (jeg har tørr hud, den mangler ikke fett), men å bruke olje på beina i dusjen, spesielt etter barbering gir fine bein. Må passe på så man smører med solkrem hvis man skal være ute da.

Jeg bruker denne i dusjen og skyller lett av:

http://www.iherb.com/Alba-Botanica-Body-Oil-Kukui-Nut-8-5-fl-oz-251-ml/9722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg litt enig med FantasDick ang olje. Jeg synes det lett gir merker på klær, for det trekker ikke ordentlig inn i huden på meg

Jeg brukte en dusjolje fra Aco tidligere, men den gjorde meg bare "seig" i flere timer etter påføring. Kokosoljen jeg bruker nå trekker inn med én gang, og huden blir bare glatt og myk etter påføring så det er vel litt forskjell på oljene også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...