AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 Hjelpes. Hva gjør jeg nå? Strakk ene lårmuskelen, men må trene løping nå før et løp. Går greit å jogge rolig, men spurt går ikke. Har brukt et sterkt liniment på muskelen nå (sånn type sterk at om man bruker denne på en hest, så kan man ikke spise kjøttet til hesten etterpå ), men finnes det andre gode tips for raskere heling? Skal så klart ikke trigge strekken mer, men noe må jeg trene (går nok over til sykkel frem mot løpet) Anonymous poster hash: d2e90...161
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Nei, nei, nei Dette tar TID, er ingen snarveier å gå. Hvis du prøver, kan du risikere å ødelegge muskelen for livet. Ta det med ro noen uker, tren til smertegrensen og STOPP Anonymous poster hash: 26205...18e 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Nei, nei, nei Dette tar TID, er ingen snarveier å gå. Hvis du prøver, kan du risikere å ødelegge muskelen for livet. Ta det med ro noen uker, tren til smertegrensen og STOPP Anonymous poster hash: 26205...18e Har ikke tid Neida skal så klart ta det med ro. Problemet er at jeg ikke helt vet hvor smertegrensen er ennå. Kan fint småjogge uten å kjenne noe, men så fort jeg er ferdig, så kommer smertene. Anonymous poster hash: d2e90...161
Supraspinatus Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 Strekkskader: POLICE = Protection, Optimal Loading, Ice, Compression, Elevation. - Beskytt skadestedet mot ytterligere skade. - Beveg deg så mye du kan uten at du irriterer skadestedet. Men det er tilfeller der en trenger helt ro i akuttfasen. - Is ned for smertelindring. - Kompresjon for å unngå hevelse, som øker skadetiden. Kompresjon bør på så fort som overhodet mulig, og bli på 1-2 dager kontinuerlig. Det skal ikke være så stram kompresjon at det stopper blodtilførselen, men stram nok til å unngå hevelser. - Hev skadestedet om mulig. Når du hviler. Dette er strengt tatt bare mulig med skader i armer, og nedre del av foten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå