Gå til innhold

Etter middagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hva er vanlig rett etter at man har spist middag og gått fra bordet i bryllup? Vi hadde tenkt oss rydding av bordene som vil ta ca. 1/2 time, og deretter brudevals med påfølgende bryllupskake og kaffe med cognac og likør. Etter dette vil det bli dans og bar.

Noen har tipset meg om at det er svært vanlig å servere en kaffe rett etter middagen, dvs. mens bordene ryddes og før vals og bryllupskaken.. Trodde ikke det var så vanlig jeg.. Trodde det var mer vanlig å vente med kaffen til bryllupskaken.

Noen som har erfaringer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ventet litt med kakene jeg, men servert kaffe og cognac/likør rett etter middag, mens eller rett etter at bordene var ryddet.

Vil tro de fleste er så mette etter en sånn middag at svært få vil få noe glede av kakene.

Saken stiller seg litt anderledes hvis det kommer mange kaffegjester..

Skrevet

Vi skal ha kaffe til desserten vi så skal vi gå en liten bit der vi skal fortsette selskapet. Mange synes det er veldig godt med kaffe før kakene.

Skrevet

Vi skal ha kaffe avec rett etter middag + åpning av bar. Etter at bordene er ryddet i middagssalen, blir det polonese og valz + dans.

Kaker og kaffe igjen etter ca. 2 timer.

Skrevet

Jeg ville i alle fall hatt kaffe til desserten! Og da trenger man ikke mer kaffe før det er kaker, mener jeg. Vi brukte tiden til å ta bilder sammen med familien, og gjestene "vrimlet": Pratet, røykte, så på gavebordet og noen så på tv (ja, det var fotball EM).

Vi hadde ca en time mellom middagen og valsen/kaffen, og det er for kort for å bli sulten igjen. Men når man skal gjøre mye på en kveld må det gjerne gå litt i ett..?

Skrevet

Tusen takk for svarene :)

Til desserten skal vi ha dessertvin så da passer det ikke med kaffe. Men nå legger vi nok inn litt kaffe mens bordene ryddes i stedet.

Skrevet

Jeg tror de fleste setter pris på en kopp kaffe etter middag, derfor valgte vi det istedet for dessertvin. Det blir også kaffe til kaka ca 2 timer etter middagen også. Innimellom blir det dans :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...