Gå til innhold

Vekt som måler fettprosent

Anbefalte innlegg

Gjest Godjente
Skrevet

Har en vekt som viser at jeg har 40% fett i kroppen i følge høyde og vekt. Måler de ut fra strøm gjennom fotsålene eller?

Kan umulig tro at jeg har 40% fettprosent!

Er 174 cm og 70 kg!

På nett så har jeg 25% i følge målene der.

Da er jeg virkelig tjukk innvendig om jeg har 40% fett i kroppen :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vektene viser ofte VELDIG feil - de varierer gjerne fra måling til måling, med få minutter mellom. Du har tvilsomt 40% i fettprosent :) Stol aldri på slike vekter, men bruk kaliper.

• Liker 1
Gjest Godjente
Skrevet

Okey, takk for info. Ble et øyeblikk veldig redd, men ser nå når min venninne holder vektene i hendene blir plutselig fettprosenten mye mer, så det kan jo ikke stemme. Skal jo ikke gå etter vekten :)

Skrevet

Jeg har tilfeldigvis en baderomsvekt som har en funksjon som går ut på å måle fettprosenten. Den fungerer i den forstand at en kvinne som veide seg (kvinner har generelt mye høyere fettprosent enn menn) på den fikk betraktelig høyere måltall enn jeg, men begge var aaalt for høye.

Jeg vet at jeg i sykkelsesongen har ensifra fettprosent, jeg har målt det hos ernæringsfysiolog som kan det. Baderomsvekter som viser fettprosent skal du stole like mye på som om du stikker fingeren i været og tenker på et tall.

Skal du ha dette ordentlig målt må du enten gjøre det hos lege eller ernæringsfysiolog som kan å bruke en såkalt fettklype, eller på et stort og dyrt apparat som de har på noen treningssentra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...